Raude Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Hei, For ca. 3 år siden så kjøpte jeg meg en hp elitebook 8460p bærbar pc og da gjennom høgskolen min siden jeg fikk 50% rabatt. Pc'en bruker jeg fortsatt men den har blitt veldig treig, så er det noen her som kan anbefale noe? Før jeg ble ferdig så var jo meninga at jeg skulle gå til IT-avdelingen og de skulle re-installere et nytt Windows, men det gjorde jeg ikke. Så jeg tenker kanskje bytte min hdd med ssd samt kjøpe meg Windows 8.1 og intallere det på ssd'en. Men hvordan kan jeg back'e up filene som ligger på pc'en nå? altså jeg er ikke data-kyndig. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Du vil definitivt booste ytelsen til maskina di en god del ved å bytte til SSD, samt installere Win 8.1. Win 8.1 beskatter ikke systemressursene til maskina like mye som Win7. Du vil oppleve mye kjappere oppstart for eksempel.Du kan enten benytte en ekstern harddisk å legge alt over der, det er det letteste. Du kan også kjøpe en "housing" til din nåværende harddisk, slik at den vil fungere som en ekstern harddisk, og du kan legge inn filene dine i PC'n etterpå. En slik housing får du for kanskje 5$ på ebay. Om du ikke har mange store filer (video, musikk, bilder etc) så kan jo du bare bruke en nettsky evt. Dersom det er en rein skolePC som du stort sett har bare word-dokumenter på så kommer du sikkert unna med å bruke Dropbox eller google drive fks. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå