Gå til innhold

Paypal saldo ?

Blizzair

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg bare lurte på om noen visste hva forskjellen er på "paypal saldo" og "tilgjenglig saldo". Min tilgjengige saldo står i pluss. Og min paypal-saldo er i minus. Dette ser jeg BARE når jeg logger inn på mobilappen. Om jeg går inn på paypal i nettleseren min ser jeg kun min tilgjenglige saldo. Så fikk jeg ett lite sjokk når jeg lastet ned paypal appen her i natt. Har også en del minus på "forestående saldo" Hva i alle dager er forestående saldo?!.

I tillegg har jeg en del betalinger som har status "reservert - gjennomgås av paypal", slik har det stått nå i godt over en uke. Noen som vet hvor lang tid dette eventuellt tar? Hørte med paypal for en uke siden, da sa de at det ville ta en ukes tid. Nå er det gått 1 uke og 3 dager.

Sist men ikke minst. Er det noen som vet hvordan det er med skatt på donasjoner? Grunnen for innbetalingene er at jeg streamer en god del på fritiden, og noen velger å støtte med å donere penger. Googlet hvert eneste punkt som står her, men står forferdelig lite om det på nettet.

Håper på at jeg blir litt klokere! :)

MvH Maria

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående donasjonene så ville jeg tro at det kanskje går under hobby (som er skattefritt), så lenge beløpet ikke er veldig stort. Tror skatteetaten bruker litt skjønn når de vurderer hva som er hobby og ikke. Når det kommer til Paypal-tingene, så vet jeg ikke.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Det løste seg heldigvis! Saldoen var på -1700euro så ble ganske nervøs, selvom jeg visste at jeg aldri hadde brukt mer enn hva jeg hadde. Saken var det at noen hadde gitt fakedonasjoner som det tok paypal 1 uke og 4 dager for å gå imellom, totalbeløpet på denne fake donasjonen var på rundt 2000 euro. Så så fort disse pengene ble sendt tilbake til personen som hadde sent disse fake donasjonene gikk forestående saldo i 0euro igjen. *KLAPPKLAPP*

Får ta meg en ringerunde til sakkeetaten og høre hvordan det er med skatting av donasjoner. Bedre det vil jeg tro enn å få en tilbakesmell neste år :) Bare lurte på om det var noen som visste noe om det.

Men takk for svar, Knewt!

MvH Maria

Endret av thdyrstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...