Ziff Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg leste en artikkel her om dagen (husker ikke hvor) som sa at nå blir BankID uten java lansert. Nordea skulle ha det klart. Jeg har ikke Nordea, men har jobb pensjonssparing gjennom dem, men den siden hadde bare vanlig BankID. Har noen av dere andre sett den nye BankID? Kom gjerne med deres erfaringer her med diverse banker og nye BankID. Jeg kan ikke få avinstallert Java fort nok for å si det sånn..... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg kan ikke få avinstallert Java fort nok for å si det sånn..... Skaff deg BankID på mobil så slipper du Java. Den nye versjonen av BankID ble lansert i går, men ikke alle aktører har rukket å bytte enda. For øyeblikket er det kun Digipost som tilbyr den nye versjonen. Bankene kommer etter: Ifølge NTB den gangen vil det fortsatt kunne gå en periode før bank-kunder får prøve nye BankID. DNB signaliserte at de vil bruke ytterligere to-tre måneder før lansering. Danske Bank har sagt at deres kunder får løsningen i fjerde kvartal, mens både Nordea og Sparebank1 har signalisert en gang i oktober som lanseringstidspunkt. http://www.digi.no/930593/java-fri-bankid-lansert Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Nordea mener jeg skulle få den i slutten av denne måneden eller begynnelsen av neste måned. Du kan teste BankIDv2 her Lenke til kommentar
atwater Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 De som bruker Digipost kan prøve BankID 2.0, de lanserte det på Onsdag. http://www.dinside.no/930594/digipost-forst-med-bankid-2-0 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 BankID 2.0 virker veldig lovende så langt. Helt herlig å slippe Java. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Jeg leste en artikkel her om dagen (husker ikke hvor) som sa at nå blir BankID uten java lansert. Nordea skulle ha det klart. Jeg har ikke Nordea, men har jobb pensjonssparing gjennom dem, men den siden hadde bare vanlig BankID. Har noen av dere andre sett den nye BankID? Kom gjerne med deres erfaringer her med diverse banker og nye BankID. Jeg kan ikke få avinstallert Java fort nok for å si det sånn..... Dessverre har Java fått veldig negativ omtale i forbindelse med feil i nettbanker. Sannheten er at Java gjør så uendelig mye mer enn å sørge for innlogging til nettbanken din og avinstallerer du programmet så vil du nok få en del problemer senere der du får beskjed om å installere Java for å få enkelte ting til å fungere. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Ja, java gjør uendelig mye mer enn å sørge for innlogging til nettbanker, men for den jevne bruker er det unødvendig. Java er stort på serversiden, relativt håpløst på klientsiden, med noen hederlige unntak som for det meste gjelder for utviklere. Java Applets er mer eller mindre dødt, Chrome har allerede droppet støtten for applets på linux, Windows-versjonen følger før jul, såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 https://www.bankid.no/Hjelp-og-nyttige-verktoy/Nyttige-verktoy/Test-din-BankID-20-uten-Java---autentisering/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå