OnetroM Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Litt varierende oppfatning av telefonen for tida; Bare skryt: http://www.tu.no/t2/mobil/2014/09/26/kanskje-den-beste-mobilen-du-kan-kjope Total slakt: http://www.nettavisen.no/na24/--iphone-er-rett-og-slett-et-drit-darlig-produkt/8490281.html For min egen del skal jeg ikke nekte for at det er et bra produkt, men det passer ikke for alle. Spesielt ikke meg Endret 26. september 2014 av Svantesvoken Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Idar Vollvik sin kommentar var vel mer rettet mot Apple, og ikke iPhone 6 som produkt? Virker jo ikke som han har rørt en iPhone 6 i det hele tatt.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Han har nok en del kjennskap til dette. Når han sier at de går i stykker i ett sett og utallige reklamasjoner, er det nok ikke ren løgn. Han har sluttet å selge iPhone fordi han ikke tjener penger på det, for mye reparasjoner og de går i stykker svært enkelt. Og hvor stor tro har Apple på sitt produkt når kun gir 1 (ett) års garanti på det? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Finnes det mobilleverandører som gir mer? Det er et ekte spørsmål, jeg vet ikke. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Norsk lov sier 2 år hvertfall. Det er vel ikke så vanlig med slikt borte i statene. Når de gir 1 år vil jeg tro det er den tiden de regner med telefonen skal vare.Og når sant skal sies vet jeg vel ikke av særlig mange med en iPhone eldre enn ett år. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Da lurer jeg virkelig på hvilke kretser du farter rundt i, hos meg så har vel de fleste telefonene sine i 2-3 år helt uavhengig om de har iPhone eller Android. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Norsk lov sier at forbruker har to års reklamasjonsrett. Det vil ikke si at produsenten nødvendigvis må gi det, men at forhandlerleddet og importøren må. Dette er norsk lov og kan ikke unngås. Når du kjøper telefon fra Apple i Norge har du selvsagt fulle rettigheter i følge norsk lov. 1 år er faktisk raust i USA, veldig få som gir mer og Apple er kjent som best in class på å bytte ødelagte produkter innen garantitiden. Vi er bortskjemt i Norge, og jeg tror tullingen Vollvik primært vil i avisa. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 You missed the point. En nylig artikkel viste en massiv overvekt av innleide kjøpere i køene i USA. Dette var altså for eksempel svært gamle damer som ikke en gang kunne engelsk, og som på veien ut av butikken møtte en kontaktmann som samlet opp de kjøpte telefonene i poser, angivelig for videre distribusjon til svartemarked. Du tror i fullt alvor at mesteparten av de ti millioner solgte enhetene er kjøpt av betalte oppkjøpere? Det er jo kun et bittelite mindretall som står i kø. De fleste bestiller nok på nett og kjøper til seg selv. Link gjerne til artikkelen, forresten. Jeg har ikke hørt om dette før (at det altså er massiv overvekt av innleide kjøpere, at de finnes er det ingen tvil om). Det var nok satt på spissen, men saken er en del mer alvorlig enn hva folk hadde trodd på forhånd. http://www.theverge.com/2014/9/20/6641673/iphone-lines-apple-stores-casey-neistat-chinese-mafia Du satte det ikke bare på spissen, men tok en video fra en enkelt butikk og generaliserte det til å gjelde for hele USA. Det virker mer som en bevisst usannhet fra din side. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Litt varierende oppfatning av telefonen for tida; Bare skryt: http://www.tu.no/t2/mobil/2014/09/26/kanskje-den-beste-mobilen-du-kan-kjope Total slakt: http://www.nettavisen.no/na24/--iphone-er-rett-og-slett-et-drit-darlig-produkt/8490281.html For min egen del skal jeg ikke nekte for at det er et bra produkt, men det passer ikke for alle. Spesielt ikke meg Sitat: "Jeg kommer ikke til å selge iPhone 6. Jeg selger faktisk ikke mobiltelefoner for tiden." Ja, akkurat. Det virker ikke engang som han uttaler seg spesielt om iPhone 6 i artikkelen. Han snakker om tidligere varianter som han faktisk solgte. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Fikk forøvrig testa telefonene selv i dag. 6 er en litt større iPhone med fint design. 6 plus er det mest ubrukelige Apple-produktet jeg har vært borti. Altfor stor til å brukes behagelig - fatter ikke hva de tenkte på. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 De forsøker vel å appellere til et litt annet marked enn det du er ute etter? Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Du satte det ikke bare på spissen, men tok en video fra en enkelt butikk og generaliserte det til å gjelde for hele USA. Det virker mer som en bevisst usannhet fra din side. Hvis du leser litt vil du også se at det ikke bare er snakk om USA, men også Japan og Singapore. I følge anslagene vil omkring 5 millioner telefoner bli importert ulovlig til Kina før telefonene lanseres i Kina. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Anslagene til en tilfeldig fyr i India, der altså. Anslag som på ingen måte handler om det du hevdet de handler om. Du var så presis atte. Endret 26. september 2014 av Audun_K Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Anslagene til en tilfeldig fyr i India, der altså. Anslag som på ingen måte handler om det du hevdet de handler om. Du var så presis atte. Så "research director for devices at Counterpoint Research" er en tilfeldig fyr i India? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Når han ikke underbygger det han sier? Absolutt. Dessuten sa han altså ikke det du trodde han sa - de fem millionene han nevner har ingen form for kobling til de ti som er solgt. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Det som bekymrer meg litt er 8.0.1. Den typen feil har ikke Apple pleid å gjøre. Ikke det samme, men fadesen med deres kart var jo ikke akkurat 'det bare virker' det heller. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Når han ikke underbygger det han sier? Absolutt. Dessuten sa han altså ikke det du trodde han sa - de fem millionene han nevner har ingen form for kobling til de ti som er solgt. Hva om du undersøker litt selv i stedet for å komme med usakligheter? Det er ingen som har påstått at de 5 millionene har direkte kobling til de solgte telefonene. Alle vet jo at de som er solgt er allerede bøyd, så de kan ikke selges videre i Kina. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det som bekymrer meg litt er 8.0.1. Den typen feil har ikke Apple pleid å gjøre.Ikke det samme, men fadesen med deres kart var jo ikke akkurat 'det bare virker' det heller. Stemmer, og det er vel egentlig sist noe sånt skjedde. Men med kartene var Apple tvunget til å lansere fordi Google var kjipe, 8.0.1 var bare Apple sin skyld. Får håpe det var en enkeltstående tabbe. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det som bekymrer meg litt er 8.0.1. Den typen feil har ikke Apple pleid å gjøre.Ikke det samme, men fadesen med deres kart var jo ikke akkurat 'det bare virker' det heller. Stemmer, og det er vel egentlig sist noe sånt skjedde. Men med kartene var Apple tvunget til å lansere fordi Google var kjipe, 8.0.1 var bare Apple sin skyld. Får håpe det var en enkeltstående tabbe. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det som bekymrer meg litt er 8.0.1. Den typen feil har ikke Apple pleid å gjøre.Ikke det samme, men fadesen med deres kart var jo ikke akkurat 'det bare virker' det heller. Stemmer, og det er vel egentlig sist noe sånt skjedde. Men med kartene var Apple tvunget til å lansere fordi Google var kjipe, 8.0.1 var bare Apple sin skyld. Får håpe det var en enkeltstående tabbe. Betydelige feil i flere versjoner av ios 5, betydelige feil i flere versjoner av ios 6, betydelige feil i flere versjoner av ios 7, og nå, fatale feil på 8.0 og 8.0.1. Også viste det seg at det er liknende problemer i 8.0.2 også... http://www.iphonehacks.com/2014/09/problems-ios-8-0-2-update.html Når det gjelder maps, så hadde man en velfungerende Google Maps til iphone. Apple innså at kvaliteten på Google Maps var en følge av mengden brukerdata som ble sendt tilbake i systemet. Som med alt annet kunne jo ikke apple leve med at kvaliteten på Google Maps ble bedre av brukerdata som ble sendt tilbake av deres egne kunder. Derfor valgte Apple å forsøksvis tvinge alle kundene sine over på en ubrukelig karttjeneste som de selv måtte bygge opp fra bunnen av og forkaste det arbeidet kundene allerede hadde gjort for å bedre kvaliteten på den allerede tilgjengelige karttjenesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg