Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grafikkortet kjører på 501 mhz


Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS 7970 ROG Platinum på en maskin med Win 8. Når jeg kjører Watch_Dogs, begrenser grafikkortet seg ofte til 501 mhz, mens det egentlig skal kjøre på 1100. Det fører til at grafikken hakker. Det fikser seg noen ganger hvis jeg restarter hele maskinen. Men så kommer det tilbake før eller siden, som regel før ...

 

Det hjelper ikke å reinstallere driverne.

 

Har ikke greid å google frem en løsning som fungerer, selv om det ser ut til å være et utbredt problem. Det skulle visst være noe med Flash i en nettleser, men jeg har stengt alle nettlesere uten at det har noe å si.

 

Dette er ekstremt irriterende ...... hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Er det mulig å tvinge kortet inn i High performance mode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill. Dette har ikke noe med temperaturer eller noe mekanisk feil å gjøre. Det er noe med programvare/drivere som gjør at kortet ikke slår inn i High Performance Mode. De siste dagene har jeg startet spillet noen ganger, og noen ganger kjører det for fullt, andre ganger ikke. Det er mange på nettet som sier at de har problemet, og de hotteste tipset er at det er Flash som blokkerer, og jeg har slått av Hardware Acceleration i Flash, uten at det har hatt noen virkning.

 

Det hjalp ikke å overklokke med 5 mhz (1 gikk ikke) i kontrollsenteret. Tror dette forblir et uløst mysterium.

Det skjer ikke i Far Cry 3.

Lenke til kommentar

Merkelige greier det, har du prøvd med et andre overklokkingsprogram?

Det er helt vanlig at skjermkortene throttler for å spare strøm og støy, men den skal ikke gjøre det mens du spiller.

Hvilken prosessor har du? Hvis du har en gammel cpu kan det være den som egentlig er flaskehalsen.

Har du mulighet for å formatere og legge inn windows på nytt burde det fikse problemet, det kan være noe krøll med en av driverene på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...