Den åttende profet Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg har et ASUS 7970 ROG Platinum på en maskin med Win 8. Når jeg kjører Watch_Dogs, begrenser grafikkortet seg ofte til 501 mhz, mens det egentlig skal kjøre på 1100. Det fører til at grafikken hakker. Det fikser seg noen ganger hvis jeg restarter hele maskinen. Men så kommer det tilbake før eller siden, som regel før ... Det hjelper ikke å reinstallere driverne. Har ikke greid å google frem en løsning som fungerer, selv om det ser ut til å være et utbredt problem. Det skulle visst være noe med Flash i en nettleser, men jeg har stengt alle nettlesere uten at det har noe å si. Dette er ekstremt irriterende ...... hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Er det mulig å tvinge kortet inn i High performance mode? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Og hva er temp når dette skjer? 1 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 37 grader. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Slå på temperaturovervåkning over tid samt hastighet på gpu, på denne måten vil du få et bedre innblikk om kortet throttler ned. Kan også være andre faktorer som er årsaken, som feks : *Strømforsyning. *Ustabil klokk ( Cpu / gpu ) . *Slitt hovedkort. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Dette virker normalt om kortet throttler, men på 37 grader virker det som det er noe annet som ikke stemmer. Skjer dette i andre spill også? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Har hatt tilsvarende problem med andre radeon kort, jeg løste det med å overklokke kortet 1mhz, da låste det seg på en hastighet. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Takk for innspill. Dette har ikke noe med temperaturer eller noe mekanisk feil å gjøre. Det er noe med programvare/drivere som gjør at kortet ikke slår inn i High Performance Mode. De siste dagene har jeg startet spillet noen ganger, og noen ganger kjører det for fullt, andre ganger ikke. Det er mange på nettet som sier at de har problemet, og de hotteste tipset er at det er Flash som blokkerer, og jeg har slått av Hardware Acceleration i Flash, uten at det har hatt noen virkning. Det hjalp ikke å overklokke med 5 mhz (1 gikk ikke) i kontrollsenteret. Tror dette forblir et uløst mysterium. Det skjer ikke i Far Cry 3. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Merkelige greier det, har du prøvd med et andre overklokkingsprogram?Det er helt vanlig at skjermkortene throttler for å spare strøm og støy, men den skal ikke gjøre det mens du spiller.Hvilken prosessor har du? Hvis du har en gammel cpu kan det være den som egentlig er flaskehalsen.Har du mulighet for å formatere og legge inn windows på nytt burde det fikse problemet, det kan være noe krøll med en av driverene på maskinen. Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 Prosessoren er 3770K, og før du spør har jeg 32 GB minne. Har ikke prøvd noe annet program ... vet ikke om jeg gidder det bare for 1 spill. Maskinen funker som juling ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå