Gå til innhold

Lenovo U330 Touch reparasjon/erstatning

Fugee

Anbefalte innlegg

God dag, folkens!

Jeg skaffet meg en Lenovo U330 Touch fra NetOnNet : http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-11---14-tom/lenovo-ideapadu330touch/198984.5055/

og var svært fornøyd med den i sånn ca akkurat en måned. En morgen fant jeg ut at jeg skulle plassere kaffekoppen min ved siden av den. Det gikk som det måtte gå og nå funker ikke tastaturet. PC'en ser ut til å fungere som normalt, men noen av tastene har bestemt seg for å ikke fungere, mens andre har tatt på seg andres ansvar (g er f.eks Ctrl+F).

Jeg får selvfølgelig ikke dekket den på garanti og på spørsmål om hvor mye det hadde kostet å reparere får jeg svar om at det er umulig å si, men at det kan bli rundt 2000 kr.

Jeg startet denne tråden for å spørre om det finnes noen gode alternativer til Lenovoen, men jeg tar gjerne imot tips fra folk som har vært i samme situasjon eller på noen andre måter vet hva det beste å gjøre er - forsøke å fikse eller kjøpe ny?

Takk på forhånd! :D

P.S: Jeg har DnB Ung-forsikring, men jeg regner nesten med at den ikke dekker "selvforskylde skader". Har sjekket kontrakten, men den sier verken ja eller nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja problemet med fuktskader ofte når det forandrer kretskort eller kortslutter det er ikke alltid reprasjon så enkelt å grantere vil gi vellykket resultat, men du kan jo prøve å skru maskinen fra hverandre å prøve å tørke tastaturet og hovedkortet spessielt før du bruker maskinen, problemer med fuktighet i tastatur er under knappene kan det samle seg mye vann dermed blir problemet verre des mere man bruker maskinen.

Til en annen gang er det lurt å være mere forsiktig eventuel er sikker på man har forsikringer i orden så man slipper problemet der.

Lenke til kommentar

Fett! Jeg tror ikke jeg trenger å tørke hele, men heller vaske og tørke tastaturet siden resten funker.

Noen som vet hvordan jeg kommer fram til det? Er det mulig å gjøre det uten å ta fra hverandre hele maskinen?

Fikk åpnet underdekselet, men er litt usikker på hvor jeg skal derfra.

Endret av Fugee
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har vondt av å forsøke å gjenopplive dette beistet, men jeg finner ingenting på nettet.

Jeg sendte inn dataen til InfoCare i begynnelsen av oktober. Den ankom kontoret og de fant ut at tastaturet må byttes... (Dette får de betalt for :confused:). Og siden har jeg "ventet på delene". Jeg har nå sagt at jeg vil ha den tilbake, men jeg finner ingen andre reparatører av Lenovo-PCer.

Skal det virkelig ta over tre måneder å få byttet et tastatur på en bærbar PC, eller er det slik at InfoCare har monopol på alt av datareparasjon i Norge og de derfor ikke bryr seg om kundene sine?

Lenke til kommentar

Infocare er et søppelfirma!

Men bortsett fra det så er de faktisk lenovo sin servicepartner i Norge, dvs det er DE som reparer for lenovo. Lenovo har ikke andre servicepartnere i Norge, så vidt jeg vet.

Infocare er også servicepartner for mange andre merker (Samsung, asus og flere andre).

Det finnes noen som ikke har infocare som partner også, Toshiba bruker et annet verksted, acer har eget verksted i Tyskland og alle maskiner sendes dit med DHL osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...