Gå til innhold

Hvorfor klarer jeg ikke å brenne 24x.....

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nero og etter at jeg gikk over til xp klarer jeg ikke å brenne mer enn 16x, mer og bufferen går tom og må fylles opp igjen før den brenner videre og jeg får en mindre effektiv brenning enn 16x, diskene mine klarer ABSOUlUTT 3.6 Mbyte i sek (den tregeste er en IBM 75Gxp 45gb) defragmenterte nettop alle diskene men klarer allikevel ikke og brenne mer enn 16x fra noen....ja alle diskene er fordelt utover 2 kanaler og DVD-rom og Brenner har hversin....Jeg har en 1.3ghz tfugl 768 DDr-266-Ram ata 100 osv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper det var en million kroner du mente for det har jeg, jeg har selfølgelig aktivert dma og har også fint klart å brent CD-er i M.E. på 24x også på 8x plater.... det virker ut som brenneren får buffer underrun av en merkelig grunn men får ca 5mb i sek når jeg kopierer fra brenner til harddisk.

Lenke til kommentar

Innstallerte noe VIA drivere for en stund siden for å øke ytelsen på HDer... Vel dette skjedde ikke, HD ble saktere og brenneren ville ikke mer enn 16X(dvs bruker mer enn 5min på platen) og ble generelt humørsyk. Blant annet ville ikke Nero Nero CD Speed kjøre ordentlig.

Løsningen min var å avinstallere driverne fra VIA, jeg var der jeg begynte, men dog fungerer alt nå. Vet sef ikke om du har noe VIA greier da...

Vet ikke hvordan det er med ASUS sine brennere, men Plextors 24x krever at du slår av UDMA mens du oppgraderer firmware ellers vil den ikke mer enn 16x etterpå av en eller annen grunn.

Kan nevne i farten at jeg bruker Windows XP, 1,4GHz t-bird på KG7 HK med 256 DDR-RAM.

[ Denne Melding var redigert av: kindings på 2002-02-20 22:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

D_KILLAH skrev (2002-02-20 19:28):

Nå har d seg slik at jeg har en ASUS brenner og selvsagt står DMA på

Hehe..daså...så prøv på asus sine hjemmesider da og oppdater din FirmWare.

Quote:

CaSh skrev (2002-02-20 20:24):

Skal vedde en million på at du ikke har 24x cder. Tipper du har kun 16x cder, og da mener jeg ikke brenneren din. Kjøp cder som støtter 24x og du får brent 24x. Så enkelt er det!!

Hallo? Jeg kjøper 16x plater og brenner de helt perfekt på 24x...det har ikke noe med saken men hvordan plater du kjøper. Hvis du ikke har en eldgammel 1x brenne da :grin:

Hey! ikkje se på meg da :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...