Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota hiace Diesel motor fusker ved ca 3100 omdreininger

Gjest Slettet+9817234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234

Har en toyota hiace 05 modell som fusker ved 3100 omdreininger. Når den har hostet litt ved dette turtallet kommer den seg fint videre og fungerer fint ved alle andre turtall. Feilen finnes på samtlige gir. Har en mye moment til overs så kommer en fort forbi turtallet den hoster på, har en lite moment til overs så må den kjempe en stund for å komme forbi. Etter feilsøking på verksted er det kommet frem til at det er trykkfall i drivstofftilførselen ved dette turtallet men det er uklart hva som forårsaker det.

Bilen fungerer optimalt bortsett fra dette...

Noen som har en quick fix?

Jada, jeg har Byttet luft filter og disel filter..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234

vet ikke om den har chip. Toyota har hatt den tilkoplet til sin datamaskin og feilsøkt på den. De mistenker dyser, rail eller disel pumpa. Men ca 8000 for en ny dyse som visstnok var i grenseland... De kunne ikke peke på det direkte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

den er og fryktelig laber fra ca 2800 rpm og av og til hoster den ikke , men er bare veldig laber fra høyere turtall og oppover. Fikk og motor alarm i dag, men den forsvant etter noen sekunder.

Lenke til kommentar

hmm ja.. er utrolig sjelden det er sånne feil med Hiace. Du er skikkelig uheldig.

Selvom dysa er i grenseland så er jeg enig. Ingen garanti for at det vil hjelpe å bytte den. Jeg tviler.

Siden de sier trykkfall på diseltilførsel så vil jeg tro at "Actual pressure" aldri når "Target pressure" når fusken er der. Likevel så kan ting påvirke hverandre og det er slitsom feilsøkning dette her.

Åssen verksted har du hatt bilen på?

Du/dere må uansett finne ut om bilen har chip. Dette er ofte en synder når du får motorfusk på Hiace.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

toyota kristiansand. Kordan finner en ut om denne har chip?

Fristende å kjøre til noe går i stykker, da vet en i allefall hva som er gale...

Lenke til kommentar

Uorginal chip sitter på common rail. Oftet festet en plass bak batteriene med 1 ledning som forsvinner ned til dieselpumpa og er lasket innpå der. Dette er den samme ledningen som gir deg target/actual pressure opplysningene.

Orginal chip sitter som et kontaktstykke mellom motor ECU og kontakten. Bak pedalsettet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

det hender og at en har stabilt turtall på ca 3200 til 3300 omdreininger og den vil bare ikke videre. Skulle tro toyota hadde funnet ut om det var chip issues?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

ok. hvordan ser denne saken ut da? Kan ikke se noe bak batteriene, annet enn fuse box. Er en del nips bakom pedalene inne i bilen. Hvor mange ledninger forventer jeg? Er det bare å starte opp etter den er ute å se hvordan det går?

Lenke til kommentar

Uorginal ser ofte sånn ut http://www.ebay.co.uk/itm/Chip-Tuning-Box-TOYOTA-HIACE-2-5-D4D-117-BHP-HP-PS-Power-Diesel-/180955517874

Finner ikke bilde av orginal men du ser etter motor ECU som ser sånn ut http://www.ebay.ie/itm/NEW-TOYOTA-HIACE-3-0L-Turbo-Diesel-89661-26D01-Engine-Computer-ECU-ECM-2008-2012-/161387241016?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item25936dde38

Alt ekstra som er koblet til skal bort. Det ska lkun være kontaktene fra ledningsnettet i bilen som er koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...