Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford ranger wildtrack, erfaringer og anbefalinger

vger42

Anbefalte innlegg

Hei

En av bilene jeg vurderer for tiden er en nyere utgave av Ford Ranger Wildtrack (2012 eller nyere).

Det hadde vært kjekt med noen erfaringer fra de av dere som har kjørt denne en stund.

For meg blir dette ikke en arbeidsbil, så fokuset mitt er kun på hvor godt egnet den er som "personbil", gitt sine begrensninger.

Er det noen forskjeller på modeller solgt i Norge etter 2012? Eller er det samme bil?

Hvordan er bilen på vinterføre, uten last?

Hvordan oppleves vind/hjul/motor-støy? Særlig på lengre turer enn jobbpendling.

Hvordan oppleves sittekomfort over tid?

Rattet har kun hev/senk, savnes teleskopfunksjon eller går det greit? (er høy med lange armer).

Mye hardt plastinteriør, hvordan oppleves dette over tid? Knirking og gnissninger?

Skinnseter, kvalitet, av typen som gir klamhet etter kort tid eller?

"Armlenet" i midtkonsollen ser ut til å sitte veldig langt bake, umulig å hvile armen på?

Siden den vil bli kjørt uten last, bør jeg montere luftdempere bak? (Shockwave suspension, ser jeg nevnt på youtube).

Positive erfaringer er kjekt å høre om, men ønsker å få frem de negative sidene også.

Har den noe i et parkeringshus å gjøre f.eks.? (svingradius/bredde på bilen).

Noen som har vært på lengre biltur i en slik?

EDIT:

Redigert tittel på tråden noe.

Endret av vger42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snart en uke, over 100 visninger og ingen svar.

Jeg tolker det dit at jeg enten formulerer meg håpløst eller at det faktisk er så få med erfaring med denne bilen at det ikke finnes erfaringer verdt å dele.

For å svare meg selv, mulig jeg avventer 2015 modellen i håp om litt oppdatert interiør og lykter.

Hører gjerne erfaringer likevel skulle det være noen der ute.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding.

1.

Endret litt, men skjønner ikke hva jeg burde hatt i trådtittelen utover dette.

Poenget mitt er vel at navnet på merke/modell burde trigge nysgjerrigheten til de som enten eier bilen eller er i min situasjon og har den på blokka til vurdering. Mulig dette forumet ikke er så godt besøkt som antatt.

Tips til bedre trådtittel mottas.

2.

Om Google tråler bortimot 100 ganger i uken innom en enkelt forumtråd, ja da er det på tide å revurdere SEO'n til forumet. For en så hyppig frekvens, skjønt forståelig, gir faktisk ikke særlig nytte all den tid et søk hos Google ikke tar meg hit. Og man kan unngå at googlebot'en teller som besøk/lest tråd men likevel la seg indeksere.

Håper noen eiere dukker opp og har noen erfaringer å dele med meg gjennom vinteren.

Lenke til kommentar

1: Dårlig trådtittel.

2: Google robot står for mesteparten av visningene.

1: Trådtittelen er representativ i forhold til innleggets art, den er god nok.

2: Det er mange som bare klikker seg innom innlegg for å titte. Jeg selv står for en/et par av disse visningene. Men siden jeg ikke har erfaring med Ranger fra '12 og oppover er det lite jeg kan si om disse bilene annet enn det jeg har skrevet i denne tråden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1585923

Om det ikke er noe hast for TS å skaffe seg Ranger/Pickup helt enda ville jeg valgt å vente til 2015 modellen lanseres. Selv synes jeg at nåværende Ranger er av de mindre pene pickupene fra Ford.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...