suuhoo Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Hei Har akkurat kjøpt meg ny receiver, Yamaha RX-A1030, og trenger nå et par høytalere til de. Må bare si jeg er helt ny i gamet å har faktisk aldri hørt på noe mer kostbart enn mitt Z-5500 anlegg. Er meget glad i både å høre på musikk å se film. Så derfor tenkte jeg at jeg nå skal prøve meg på litt bedre utstyr. Starter enkelt med et sett høytalere til enn ikke så altfor stiv pris. Men blir sikkert å utvide til surround i fremtiden når økonomien tillater det. Men over til det viktige. Hvilken høytaler skal jeg velge? Har sotte i flere dager nå å sett på høytalere og har kommet frem til disse 3 som virker som greie kjøp. Dali Zensor 7, Dynavoice Defenition DF-8 og Klipsch RF-62. Hvilken hadde dere gått for? Regne mer alle 3 kan spille sånn passe høyt og har litt puch i bassen? Eller er det noen av de 3 som er bedre enn den andre? Akkurat nå synes jeg Dynavoice sine ser litt artige ut, å er litt billigere. Så de er vel høyest på lista, men er spent på å høre om dere har noe å si. Endret 28. november 2014 av Freestyle199 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Klipsch passer i hvert fall veldig bra til Yamaha. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 nå er det stor forskel i lydsignatur på ivertfall dali og Klipsch , sistnevnte har jeg ikke hørt på . og med lyd så er alt smak og behag , stikk til butikker som fører de og lytt . Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 (endret) Ok, kanskje jeg skal avvente litt med å kjøpe da. Bor 5 timer unna nærmeste hifi butikk, så er ikke bare bare å få kommet seg å hørt på, men skal dit om ca 2 måneder så da er det en mulighet å få hørt på litt forskjellige høytalere. Har både hifi klubben og soundgarden der. Bruker de i butikkene å være behjelpelig med å få høre på forskjellige høytalere? Får jo hørt litt på dali, og klipsch da og kanskje Cerwin Vega. Endret 29. september 2014 av Freestyle199 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 de bruker være veldig behjelpelig med og la deg lytte , på alle mulige måter , ta med deg din favoritt cd ( eller annen lydkilde med musikk du liker ) Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 23. november 2014 Forfatter Del Skrevet 23. november 2014 Da har jeg vært å lyttet på Dali Zensor 7, Dali Lektor 6 og diverse Cerwin Vega på hifiklubben. Cerwin Vega er uaktuelt å kjøpe. Likte både Zensor 7 og Lektor 6 ganske så godt. På soundgarden hadde de ikke Klipsch inne, men fikk hørt på System Audio Saxo 50 der, låt ganske bra de også, men lite dyp bass på de høytalerne. Må ha sub med en gang om man skal kjøpe de. Så er vel egentlig ikke så mye klokere, bare vet at så si uansett hva jeg kjøper så blir det bedre enn det jeg har nå. Han på soundgarden annbefalte meg Klipsch siden jeg ser ganske mye på film. Har dere noen tanker? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Følg litt med på tilbud fremover, evt om det kommer noen av disse på brukten og slå til på det som kommer først. Lektor, Zensor og Klipsch blir neppe feil. Sistnevnte kan være noe mer krevende på elektronikken, det kan bli noe skarpt med horn og en lys forsterker. Lektor 6 vil nok ha noe mer detaljer enn Zensor, mens Zensor kan ha en tanke mer bass. Liten forskjell uansett. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Ok, lest mye om Dali og Klipsch i går kveld. Mange sier Yamaha og Klipsch er en god kombo. Og så er det jo det at Dali sine spiller noe penere, men med litt mindre trykk. Tror egentlig jeg nå har bestemt meg for å gå for Klipsch rf-82 når jeg får råd til det. Ser jo en god del mere film enn jeg hører musikk, og har forstått det slik at Klipsch er utmerket til film. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Da ble det Klipsch rf-62 ii på meg. Tilbud på Soundgarden til 5555. Virker til å være en grei pris. Ser på finn.no å man får den ikke billigere der, så er jeg ikke fornøyd med høytaleren får jeg vel mesteparten av pengene igjen. Noen her som har Klipsch rf-62? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Da ble det Klipsch rf-62 ii på meg. Tilbud på Soundgarden til 5555. Virker til å være en grei pris. Ser på finn.no å man får den ikke billigere der, så er jeg ikke fornøyd med høytaleren får jeg vel mesteparten av pengene igjen. Noen her som har Klipsch rf-62? Har hørt dem, både til film og musikk. Du blir ikke misfornøyd, særlig ikke til 5500. Svært lettdrevne er de også. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 28. november 2014 Forfatter Del Skrevet 28. november 2014 Høres bra ut. Er bare å glede seg til de kommer nå Håper de er her til neste helg. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 5. desember 2014 Del Skrevet 5. desember 2014 Kom med en oppdatering når du har fått dem. Er på jakt etter annlegg selv. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 6. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2014 Da har jeg hatt høytalerne i 4 dager. Storfornøyd med kjøpet, spiller mye bedre enn logitec z-5500 i allefall. Spille meget klart på lavt og høyt volum synes jeg. Er nok ikke den beste til å bedømme lyd osv, men låter vertfall meget bra i mine ører. Hadde også egentlig tenkt å koble subben(10") til logitec anlegget til receiver siden jeg kanskje trodde det kom til å bli liten dybde i bassen siden det bare er 6,5" elementer i Klipsch rf-62. Men det er ikke tilfellet. Trykker bedre fra seg en den subben synes jeg. Men blir kanskje en litt mer kvalitetssubb etterhvert til filmbruk. Om du liker å spille høyt er det ingen problemer heller, spiller klart å tydelig langt opp i desibel skalaen. I allefall så langt at jeg synes det begynte å bli ubehaglig høyt. Alt i alt meget fornøyd Om det er noe mer du lurer på er det bare å spørre så skal jeg svare så godt jeg kan. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Du må nok ha en langt bedre sub skal den klare å henge med ja. Ellers grumser den bare til istedet. Men en slik sub koster fort det samme som høyttalerne nettopp gjorde. Mener jeg så SW-311 til 5-6000 nettopp. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 7. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2014 Hørt mye bra om xtz 99 W12.16, så vurderer den når jeg får råd til det. http://surround.no/Produkter/Subwoofere/XTZ/12-/XTZ-99-W1216-Black-Matt--100098-p0000000103.aspx Lenke til kommentar
Pop Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 SVS pb-1000 på brukten, så kommer du unna med halve prisen (2750,-) og akkurat like bra sub. Eller Klipsch SW-308 til 3600,- men den har jeg ikke hørt og skal ikke uttale meg om. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 (endret) Da har jeg fått lest litt om SVS også, ser absolutt ut som en god kandidat som min neste sub. Virker som om den er mere beregnet for filmbruk, å som regel ser jeg egentlig mere film enn jeg hører musikk. Takk for tipset Har du noen høytalere selv eller? Endret 8. desember 2014 av Freestyle199 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Hihihi, du har ikje lyst å legge ut et filmklipp hvor du spiller Metallica og litt klassisk rock? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2014 Sitter faktisk å hører på metallica akkurat nå Men har ikke noe ordentlig kamera, kun mobilkamera. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. desember 2014 Del Skrevet 8. desember 2014 Har du noen høytalere selv eller? http://www.kef.com/html/en/showroom/hi-fi_series/r_series/award_and_review/r700_hfc/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå