Direct Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Hei Nå starter min gamle ultrabook å bli sliten etter et par år bruk, og jeg trenger en ny maskin. Budsjettet mitt er maks 10.000 som vil si at en HDD maskin til 8000kr går greit siden jeg da har 2000kr til å oppgradere til SSD. Er ute etter en allsidig maskin som skal brukes til skolebruk, film og en sjelden gang litt spilling(trenger ikke å takle de aller nyeste). Den kan altså ikke veie et tonn, da den ofte er med på skolen, og den skal heller ikke se ut som en typisk gamer maskin (stilfull maskin er et pluss). Skjermstørrelsen var i utgangspunktet 13", men kan være 15" også. Prosessoren må være i5 eller i7 og støynivået skal være slik at man kan bruke den i en forelesning. Trenger ikke være av typen ultrabook, men vekt er en faktor Kort oppsummert Budsjett: 10.000 Harddisk: SSD 128gb og oppover Skjerm 13-15 Full HD eller bedre Batteritid > 5-6timer Prosessor: i5 eller i7 Dedikert skjermkort: Ja Vekt: ved 15" burde ikke vekten være mye over 2 kg Windows 8 Takker for alle forslag Endret 24. september 2014 av Direct Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Denne oppfyller alle kravene etter det jeg kan se. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2765362 Den har dedikert grafikk, men den er ikke mye raskere enn den integrerte. Fordelen er at det er en solid laptop med godt tastatur. Også er det jo ikke dumt at den kommer ferdig med 256GB SSD. Lenke til kommentar
Direct Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Denne oppfyller alle kravene etter det jeg kan se. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2765362 Den har dedikert grafikk, men den er ikke mye raskere enn den integrerte. Fordelen er at det er en solid laptop med godt tastatur. Også er det jo ikke dumt at den kommer ferdig med 256GB SSD. glemte å skrive det, men må være windows 8, redigerte det nå Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Er nokså sikker på at den har Windows 8 lisens, bare at Lenovo har nedgradert den siden mange bedrifter foretrekker Win7. Det følger nok med en Recovery-DVD og/eller recovery-partisjon med Windows 8. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå