Baltazar94 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hvordan reagerer du når du ser trygdesnyltere som har fått alt av Norge kjøre rundt i Oslo's gater å hylle IS og deres jævelige handlinger? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/stang-vil-moete-is-flaggerne-med-norske-flagg/a/23302226/ Jo mer disse veiver rundt med flagget sitt og hyler og skriker om hvor fælt vesten er jo flere fiender får de akkurat slik som har skjedd for nazistene, sosialistene og tilhengerne av andre totalitære ideologier. Ytringsfriheten gjelder for disse også, så kan ikke si jeg bryr meg noe særlig. Yrtringsfriheten er nok dessverre svært selektiv, den gjelder bare for sosialister, muslimer og for dem som er pk. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hvordan reagerer du når du ser trygdesnyltere som har fått alt av Norge kjøre rundt i Oslo's gater å hylle IS og deres jævelige handlinger? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/stang-vil-moete-is-flaggerne-med-norske-flagg/a/23302226/ Jo mer disse veiver rundt med flagget sitt og hyler og skriker om hvor fælt vesten er jo flere fiender får de akkurat slik som har skjedd for nazistene, sosialistene og tilhengerne av andre totalitære ideologier. Ytringsfriheten gjelder for disse også, så kan ikke si jeg bryr meg noe særlig. Yrtringsfriheten er nok dessverre svært selektiv, den gjelder bare for sosialister, muslimer og for dem som er pk. Ytringsfriheten gjelder alle. Ytringsformen er begrenset. Lenke til kommentar
Haakon1 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Tror jeg har nevnt det i et annet thread. Ettersom IS er en organisasjon som motarbeider norske interesser, så burde all støtte til IS i Norge bli møtt med negative reaksjoner. Det er hvertfall dette jeg forventer Norge skal forvente av innbyggerne sine. Kanskje ordene "demokrati" og "ytringsfrihet" har gjort folk litt blinde på at man faktisk tilhører en nasjon. Når en person ikke støtter norske interesser, kan jeg ikke forstå at personen kan kalle seg "norsk" i utgangspunktet. Endret 24. september 2014 av Haakon1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Reagerer på samme måte som om jeg ser et nazist flagg. Få tak i dem, brenne flagget og slå trynene hardt nok slik at mora ikke kjenner dem igjen. Gjenta prosessen om det gjentar seg til det stopper å puste. Enkelt å greit, og en ærlig tilbakemelding. I så fall er du LANGT farligere enn de som veiver flagg. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Ytringsfriheten gjelder alle. Ytringsformen er begrenset. Dette er tull. Det er pk-ernes forsvar og forklaring på hvorfor de har rett til å kneble folk med andre meninger i ytringsfrihetens navn. Men du har selvfvfølgelig rett i at etter grunnloven så skal ytringsfriheten gjelde for alle: Men politikerne og andre statlige etater og myndigheter bryr seg ikke om grunnloven fordi det passer dem ikke, og sosialister og andre pk-ere bryr seg heller ikke om grunnloven fordi det passer dem ikke. Ytringsfrihet burde selvsagt gjelde for alle meninger uansett "formen" dvs hvordan de sier det. Men i praksis så blir jo politisk ukorrekte meninger fjernet uansett hvordn de er formet. Alle som har litt erfaring med å diskutere i forskjellige fora vet dette, både de politisk ukorrekte som får sine innlegg og meninger slettet og de politisk korrekte som gleder seg fordi disse meningene blir slettet. Grunnlovens paragraf om ytringsfrihet skulle jo nettopp beskytte de politisk ukorrekte meninger, uansett hva det måtte være,og uansett hvilken form de er fremlagt. Endret 24. september 2014 av Baltazar94 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Reagerer på samme måte som om jeg ser et nazist flagg. Få tak i dem, brenne flagget og slå trynene hardt nok slik at mora ikke kjenner dem igjen. Gjenta prosessen om det gjentar seg til det stopper å puste. Enkelt å greit, og en ærlig tilbakemelding. I så fall er du LANGT farligere enn de som veiver flagg. Jeg ville gått fysisk til verks om mulig. Slike folk fortjener juling. Men det stopper der selvfølgelig... 3 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Vi ble veldig sinte når muslimer ble forarget over Muhammed-tegningene. Det var jo bare tegninger! Vi må tåle litt flaggvifting dersom vi forlanger at andre skal tåle karikering av Muhammed. Å jule noen opp fordi de viser et flagg vi ikke liker, synes jeg er drøyt. Men noen må vel ta oppgaven med å lære barn at det er greit å gå fysisk løs på andre dersom de viser fram symboler vi ikke liker. 2 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Forskjell på ei tegning som er tegnet av èn person og et flagg som symbolisere vold,voldtekt og massedrap og utrydning av menneskegrupper. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Er det? Er ikke begge to symboler? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Om noen vifter med et nazi flagg så reagerer jeg for å vise respekt for alle dem som ble slaktet ned av nazistene. For alle dem som falt for å beskytte vår frihet. For nordmenn som ofret livet under krigen. Om noen vifter med IS flagg så reagerer jeg for alle dem som er blitt slaktet ned, for alle dem som dette sekundet flykter for livet. For dem som har ofret livet for å redde uskyldige mennesker ifra en sikker død. For dem som akkurat nå sloss for en bedre verden uten IS. Ingen skal komme å si at en ikke skal ta disse symbolene så seriøst og la folk få bruke sin ytringsfrihet. Det er grenser og folk som er sympatisører for både nazisme og IS har ingen plass i vårt samfunn og har ingen ytringsfrihet. Og det er i min mening vår plikt og respekt å reagere umiddelbart. Når jeg leser at Fabian Stang vil møte disse folkemorderne som flagger flagget til IS.Med det Norske flagget. Så blir jeg rett og slett forbanna. Det er så typisk Norsk å trekke på smilet og snu det andre kinnet til. Men vi lever ikke i Kardemomme by! Dette må slås ned på med makt for å vise at dette aksepterer vi ikke. Endret 24. september 2014 av LarZen 3 Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Neida du har rett Like galt at en person tegner en karikaturtegning for moro skyld enn at noen nordmenn hyller det IS står for i norske gater. De støtter de samme menneskene som hadde planlagt et terrorangrep mot Norge og på sivile nordmenn. Jeg syns det er trist at får lov til å skje, synd det er så mange som gir faen.. Her må nordmenn vise avsky. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Om noen vifter med et nazi flagg så reagerer jeg for å vise respekt for alle dem som ble slaktet ned av nazistene. For alle dem som falt for å beskytte vår frihet. For nordmenn som ofret livet under krigen. Om noen vifter med IS flagg så reagerer jeg for alle dem som er blitt slaktet ned, for alle dem som dette sekundet flykter for livet. For dem som har ofret livet for å redde uskyldige mennesker ifra en sikker død. For dem som akkurat nå sloss for en bedre verden uten IS. Ingen skal komme å si at en ikke skal ta disse symbolene så seriøst og la folk få bruke sin ytringsfrihet. Det er grenser og folk som er sympatisører for både nazisme og IS har ingen plass i vårt samfunn og har ingen ytringsfrihet. Og det er i min mening vår plikt og respekt å reagere umiddelbart. Når jeg leser at Fabian Stang vil møte disse folkemorderne som flagger flagget til IS.Med det Norske flagget. Så blir jeg rett og slett forbanna. Det er så typisk Norsk å trekke på smilet og snu det andre kinnet til. Men vi lever ikke i Kardemomme by! Dette må slås ned på med makt for å vise at dette aksepterer vi ikke. Så for å protestere at folk hyller noen som er kjent for å misbruke makt, så ønsker du å bruke... makt... Skjønner du hvorfor folk syntes at det er feil? Endret 24. september 2014 av Shruggie Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Om noen vifter med et nazi flagg så reagerer jeg for å vise respekt for alle dem som ble slaktet ned av nazistene. For alle dem som falt for å beskytte vår frihet. For nordmenn som ofret livet under krigen. Om noen vifter med IS flagg så reagerer jeg for alle dem som er blitt slaktet ned, for alle dem som dette sekundet flykter for livet. For dem som har ofret livet for å redde uskyldige mennesker ifra en sikker død. For dem som akkurat nå sloss for en bedre verden uten IS. Ingen skal komme å si at en ikke skal ta disse symbolene så seriøst og la folk få bruke sin ytringsfrihet. Det er grenser og folk som er sympatisører for både nazisme og IS har ingen plass i vårt samfunn og har ingen ytringsfrihet. Og det er i min mening vår plikt og respekt å reagere umiddelbart. Når jeg leser at Fabian Stang vil møte disse folkemorderne som flagger flagget til IS.Med det Norske flagget. Så blir jeg rett og slett forbanna. Det er så typisk Norsk å trekke på smilet og snu det andre kinnet til. Men vi lever ikke i Kardemomme by! Dette må slås ned på med makt for å vise at dette aksepterer vi ikke. Så for å protestere at folk hyller noen som er kjent for å misbruke makt, så ønsker du å bruke... makt... Skjønner du hvorfor folk syntes at det er feil? Er du sønn til tom waits for alice? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ikke så vidt jeg vet. Faren min heter i hvert fall ikke Geir. Er TWFA den eneste som har lov til å bruke logikk på forumet? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Vi ble veldig sinte når muslimer ble forarget over Muhammed-tegningene. Det var jo bare tegninger! Vi må tåle litt flaggvifting dersom vi forlanger at andre skal tåle karikering av Muhammed. Å jule noen opp fordi de viser et flagg vi ikke liker, synes jeg er drøyt. Men noen må vel ta oppgaven med å lære barn at det er greit å gå fysisk løs på andre dersom de viser fram symboler vi ikke liker. Der har du et godt poeng. Uansett, det er slett ikke sikkert flaggviftene er IS sympatisører, dem er kanskje helt vanlige ungdommer som akkurat har fått seg lappen og fikk en ide om at det hadde vert høy å kjørt rundt med et IS flagg. Litt på samme måte som folk skriver hail hitler på buss-setet selv om dem ikke støtter den nazistiske ideologi. Det å provosere er bare litt spennende. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Så for å protestere at folk hyller noen som er kjent for å misbruke makt, så ønsker du å bruke... makt... Skjønner du hvorfor folk syntes at det er feil? Misbruke makt? Du mener folkemordere? Drapsmenn, folk som slakter ned for fote. Kutter hodene av folk. Voldtar barn og kvinner. Dem som lager masse graver og henretter sivile? Er det dem makt misbrukerne du mener? Det beste hadde selvfølgelig vært å gått bort å sagt pent at dette er ikke akseptabelt. Kan dere være vennlige å ta bort flagget og forlate området... Men når personer som helt klart vet akkurat hva IS representerer og hva som foregår på dette sekundet. Så er tid for snakk over. 2 Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Om jeg noen gang ser en kebabtralle med et sånt flagg stikkende ut, tar jeg den første og største steinen jeg finner, tar rennefart og kaster den gjennom sideruta.#HATERSGONNAHATE 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Så for å protestere at folk hyller noen som er kjent for å misbruke makt, så ønsker du å bruke... makt... Skjønner du hvorfor folk syntes at det er feil? Misbruke makt? Du mener folkemordere? Drapsmenn, folk som slakter ned for fote. Kutter hodene av folk. Voldtar barn og kvinner. Dem som lager masse graver og henretter sivile? Er det dem makt misbrukerne du mener? Det beste hadde selvfølgelig vært å gått bort å sagt pent at dette er ikke akseptabelt. Kan dere være vennlige å ta bort flagget og forlate området... Men når personer som helt klart vet akkurat hva IS representerer og hva som foregår på dette sekundet. Så er tid for snakk over. Ja, det er de maktmisbrukerne jeg mener. Og hva er det som hindrer deg i å bruke "den beste løsningen"? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ja, det er de maktmisbrukerne jeg mener. Og hva er det som hindrer deg i å bruke "den beste løsningen"? Dem fortjener ikke den gesten. Den høfligheten mistet dem idet dem støttet IS og alt faenskap dem representerer. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Om jeg noen gang ser en kebabtralle med et sånt flagg stikkende ut, tar jeg den første og største steinen jeg finner, tar rennefart og kaster den gjennom sideruta. #HATERSGONNAHATE Enn hvis det er en pølsebod? uten sideruter/bakrute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå