corwera Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 jeg har hatt en 3TB ekstern HDD (WD Elements) i halvannet år nå, og har alltid hatet at den tar stor plass, krever mye ledninger og en kontakt i veggen. jeg tok den fra hverandre slik at jeg bare hadde HDDn og satte den inn i pcn med SATA-kabler etc som om det skulle vært en intern HDD. PCn finner dog ikke den nye HDDn. istedet har jeg mange BD-ROM Drive (G) helt til J hvor det står på alle "insert a disk into BD-ROM drive (X)" noen som har en mulig løsning? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Finner du disken i bios? Lenke til kommentar
corwera Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Finner du disken i bios? Nei. finner dne heller ikke ved å trykke start/høyreklikk på my computer/manage/disk management Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Kanskje dumt spørsmål, men du koblet til strømkabelen også? Gjorde det samme jeg med en WD MyBook 1 TB og den funker fint som intern hard disk. Lenke til kommentar
corwera Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Kanskje dumt spørsmål, men du koblet til strømkabelen også? Gjorde det samme jeg med en WD MyBook 1 TB og den funker fint som intern hard disk. jeg har koblet inn de samme kablene som er i alle andre harddisker. http://imgur.com/tnOuha7 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Alle de BD-ROM Drivene du har dukker ikke opp i BIOS? Og hvilket hovedkort er det snakk om? Må også spørre om den strømkabelen du bruker til WD disken er koblet direkte til PSU'en? Spør fordi den ser ikke ut til å være lik den strømkabelen som er tilkoblet enheten under WD disken. Lenke til kommentar
corwera Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 Alle de BD-ROM Drivene du har dukker ikke opp i BIOS? Og hvilket hovedkort er det snakk om? Må også spørre om den strømkabelen du bruker til WD disken er koblet direkte til PSU'en? Spør fordi den ser ikke ut til å være lik den strømkabelen som er tilkoblet enheten under WD disken. det er harddisker. to mekaniske (en er denne 3tb wd, pluss en som pcn finner) og to ssder på 60 (finner ikke) og 120gb (finner) jo det er den... nye kabler? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hvis jeg skjønner dette rett,så dukker ikke alle diskene opp i BIOS heller? Hvilket hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
corwera Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Hvis jeg skjønner dette rett,så dukker ikke alle diskene opp i BIOS heller? Hvilket hovedkort er det snakk om? bytta kabler frem og tilbake og pcn fant nå ssden. hdden jeg har konvertert (OG HEle tråden handler om, sry cps lck) finnes ikke. selv ikke under disk management. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Finner ikke BIOS HDD'en, kan du bare glemme å lete etter den i Windows. Disker eller enheter som ikke vises i BIOS eller under POST vil aldri dukke opp i Windows av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå