Gå til innhold

– Apple-kunder er de mest fornøyde


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte!

 

Ja vel, ut i fra hvilke undersøkelsesdata har du hentet denne konklusjonen? Jeg har hatt diverse Apple produkter i 10+ år, og har aldri hatt en negativ opplevelse med kundeservice. Har faktisk aldri opplevd bedre kundeservice. Alle kan selvsagt være uheldige, og noen plagsomme kunder har OCD og bytter produktet sitt flere ganger for å få den "perfekte" skjermen...synes Apple jevnt over er svært medgjørlige mht. kundeservice. (Med de prisene de har så skulle det selvsagt bare mangle.. :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple har stive priser, dårlig kundeservice og ikke minst uorginal strømplugg adapter, virker ut som dette blir som å måle pris vs ytelse.

 

Jeg personlig er fornøyd med både nokia og sony, trenger ikke bety det er best av den grunn.

 

Det forbanna det tull at Apple har dårlig kumdeservice, jeg.har.ringt de flere ganger angående Apple Tv min og, de kan alt der. Du kan prøve å ringe Sony og Samsung, de vet ikke en dritt om noe der. Så dette du skriver beviser her er at du aldri har hatt Apple produkter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har masse fra Apple og er fornøyd med alt. Helt enige i at deres kundeservice er søppel, men jeg ser ikke helt problemet med det. Har aldri opplevd å ha bruk for kundeservicen deres mer enn 1 gang. Trengte kjøpskvittering på min iPhone for bytte av batteri. Det var ordnet på 2 dager. Ellers er det aldri no galt med noenting

Lenke til kommentar

Helt enige i at deres kundeservice er søppel, men jeg ser ikke helt problemet med det. Har aldri opplevd å ha bruk for kundeservicen deres mer enn 1 gang.

 

Jeg har den helt motsatte oppfatningen. Jeg har vært borti to tilfeller der kjøper har fått en skjerm på en mac med en død subpixel, og en annen med lyslekasje. I begge tilfellene har kundeservice uten å stille spørsmål tatt tilbake maskinen og sendt en ny i retur, pluss gavekort.

 

Om jeg skulle gjort det samme med en annen produsent hadde jeg fått beksjed om at: "ISO standard ditt og datt tilsier at man må regne med X antall døde pixler på en skjerm, eller Y antal døde subpikler. Din faller desverre innenfor dette, og den døde pixlen på din splitter nye skjerm er ikke reklamasjonsgrunn"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Virker jo ikke som om han har lest artikkelen engang :p Når begynte Nokia og lage data? Trodde vel det var snakk om mobiler

Lett å ta feil når overskriften er "Apple-kunder er de mest fornøyde" og artikkelen samtidig har et bilde av en som bruker iPhone...
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Apple brukere og "andre" brukere er to totalt forskjellige folketyper.

Det er bevist flere ganger at de som er Appler brukere har ett religiøst sammspill med Apple.

 

Stemmer at du har mange "konservative" Apple brukere som forguder Apple produkter, men det betyr da slettes ikke at alle er så gale etter produktene. Jeg er selv en iPhone eier, men jeg er ikke opphengt av alle produktene. Jeg digger min iPhone, men det har ikke med at det er et eple produkt, men fordi jeg synes det er et fantastisk produkt.

Lenke til kommentar

Vel, vet ikke om jeg gidder å lage en alt for langt tråd:

Men ser flere ikke skryter opp kundeservicen til apple, så da får det bli slik erfaringene er forskjellig.

 

Hvorfor apple skal ha Lightning Cable og spessielle strømkabeler, som ser andeledes ut er for meg en gåte.EU vil tvinge Apple til å bruke micro-USB dette støtter jeg fulgt ut.

Fordi Lightning byr på et bedre design, og mange flere funksjoner enn de som kan tilbys gjennom dagens USB-løsninger. USB henter inn mye av forspranget til Lightning med C-standarden.

Men, nå handler ikke denne tråden om kabelstandard, så la oss ikke spore av..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis en Apple fann sier at han er fornøyd med telefonen så tror jeg han

hvis han prøver en annen som på papiret skal være bedre og han likevel sier at hans telefon er bedre , da er jeg mer tvilende til at det stemmer

 

hvis han sier at man får mer for pengene ved å kjøpe en Iphone en en annen ( best i forhold til pris ) da blir jeg enda mere tvilende

 

Det er jo rimelig godt kjent at når man kjøper en dyr telefon og ikke er helt fornøyd men den så skjuler man skuffelsen best mulig

 

en slik undersøkelse som det refereres til er begrenset til et utvalgt selskaper slik at man ikke får med alle .

De ha bare konkludert at Apple kunder er mest fornøyde blant en begrenset liste med selskaper

Lenke til kommentar

 

Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte!

Det er egentlig ikke en gåte.

Apple brukere og "andre" brukere er to totalt forskjellige folketyper.

Det er bevist flere ganger at de som er Appler brukere har ett religiøst sammspill med Apple. Du kan jo spør en som er kristen om han vil skifte tro....

En religiøs person vil for alltid være positiv ovenfor sin tro uansett hva det gjelder.

I dette tilfelle er det Apple som er "troen". Du kan ikke få en fast apple bruker til å si noe dårlig om Apple.

 

"Andre" brukere er mere bevist på hva de har og hva de vil ha. De har ikke problemer med å skifte varemerke om det de har nå ikke rekker opp til forventningene, eller om det kommer ett annet ut opå markedet som er bedre.

De har høyere krav og er mindre "trofast" mot ett varemerke.

 

 

Det er nesten slik jeg krever en unnskyldning, for mengden useriøst søppel som du har klart å presse inn her er direkte trist.

 

Hvis en Apple fann sier at han er fornøyd med telefonen så tror jeg han

hvis han prøver en annen som på papiret skal være bedre og han likevel sier at hans telefon er bedre , da er jeg mer tvilende til at det stemmer

 

hvis han sier at man får mer for pengene ved å kjøpe en Iphone en en annen ( best i forhold til pris ) da blir jeg enda mere tvilende

 

Det er jo rimelig godt kjent at når man kjøper en dyr telefon og ikke er helt fornøyd men den så skjuler man skuffelsen best mulig

 

en slik undersøkelse som det refereres til er begrenset til et utvalgt selskaper slik at man ikke får med alle .

De ha bare konkludert at Apple kunder er mest fornøyde blant en begrenset liste med selskaper

 

Du feiler allerede i første avsnitt. Et produkt blir ikke automatisk bedre selv om den bruker bedre hardware - alt er snakk om hvordan samspillet blir i sluttproduktet. Jeg forstår du liker å tro mye rart, og det skal du få lov til, men du trekker noen svært merkelige konklusjoner.

 

Fra en som foretrekker iOS, vet du hva problemet mitt er med Sony Z3? Z3 ser fantastisk ut, men den kjører ikke iOS, og det er en god grunn alene til jeg velger en iPhone. Jeg har ikke nødt til å begrunne hvorfor jeg foretrekker iOS, for noe så simpelt som hva folk liker og ikke liker må folk rett og slett respektere og forstå. I tillegg glemmer du også behovsanalysen - vi har ulike behov og krav til produktene vi kjøper.

Endret av Woods
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har masse fra Apple og er fornøyd med alt. Helt enige i at deres kundeservice er søppel, men jeg ser ikke helt problemet med det. Har aldri opplevd å ha bruk for kundeservicen deres mer enn 1 gang. Trengte kjøpskvittering på min iPhone for bytte av batteri. Det var ordnet på 2 dager. Ellers er det aldri no galt med noenting

 

For en motsigelse. Først så sier du at det er søppel men så konstaterer du rett etterpå at du ikke har hatt noen problemer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...