AfterGlow Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det konkluderer amerikansk undersøkelse med.– Apple-kunder er de mest fornøyde Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Da er vi vel i gang igjen med "Hvor sannsynlig er det at du velger samme merke igjen", også svarer folk i realiteten på "Hvor sannsynlig er det at du ikke skifter OS neste gang". 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Apple har stive priser, dårlig kundeservice og ikke minst uorginal strømplugg adapter, virker ut som dette blir som å måle pris vs ytelse. Jeg personlig er fornøyd med både nokia og sony, trenger ikke bety det er best av den grunn. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Kjedelig at de har slått f.eks. Samsung sammen med andre. Hvordan står Samsung seg på egne føtter i rapporten? Det er jo tross alt en amerikansk undersøkelse, så jeg synes spørsmålet har stor gyldighet. Når drar dere fram en koreansk undersøkelse på det samme? 2 Lenke til kommentar
virtualviper74 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte! 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg RamGuy Skrevet 24. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Apple har stive priser, dårlig kundeservice og ikke minst uorginal strømplugg adapter, virker ut som dette blir som å måle pris vs ytelse. Jeg personlig er fornøyd med både nokia og sony, trenger ikke bety det er best av den grunn. Hva er din erfaring med Apple sin kundeservice? Er jo gjerne greit å utdype en smule, fremfor å bare kaste ut tomme påstander. Hva mener du med uoriginal strømadapter? Den er da like original som den du får fra Samsung, Sony osv..? Og selve strømadapteret er jo av typen helt vanlig, standard USB? Blander du strømadapter og kabel her nå? Og original med proprietær? Artikkel tok vel ikke for seg "hva som er best" heller? Den fortalte bare hvem som tilsynelatende har de mest fornøyde kundene? Som du selv sier så trenger jo ikke det nødvendigvis å samsvare med hva som er "best", og det forsøker jo ikke artikkelen å påstå heller? Endret 24. september 2014 av RamGuy 10 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte!Så du mener ikke at det kanskje kan tyde på at det er feil, at Apple kanskje er veldig gode på serivce? 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte! I USA scorer Apple høyest høyest på service, så her lirer du av deg noe du ikke vet noe om og tar rett og slett direkte feil. 4 Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Kjedelig at de har slått f.eks. Samsung sammen med andre. Hvordan står Samsung seg på egne føtter i rapporten? Det er jo tross alt en amerikansk undersøkelse, så jeg synes spørsmålet har stor gyldighet. Når drar dere fram en koreansk undersøkelse på det samme? Jeg oppfattet det som at Samsung, Lenovo og Asus alle hadde 82 poeng hver, ikke at det var noen sammenslått bulk. (Ut fra kilden, ikke artikkelen her som jeg antar har misforstått) Endret 24. september 2014 av chrlod Lenke til kommentar
Kristoffer Solheim Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 jeg har ikke noe særlig erfaring med kundeservice el., men jeg har lagt merke til at Apple er veldig flinke til å lage komplette opplevelser innen både hardware og software, med aluminium og glass, og programmer som "bare funker". Men de har heller ikke produkter i budsjettklassen, så det vil da kanskje være lettere å finne feil på em 3000 kr hp pc sammenliknet med en MacBook. 5 Lenke til kommentar
FB.127201362 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte! Det er egentlig ikke en gåte. Apple brukere og "andre" brukere er to totalt forskjellige folketyper. Det er bevist flere ganger at de som er Appler brukere har ett religiøst sammspill med Apple. Du kan jo spør en som er kristen om han vil skifte tro.... En religiøs person vil for alltid være positiv ovenfor sin tro uansett hva det gjelder. I dette tilfelle er det Apple som er "troen". Du kan ikke få en fast apple bruker til å si noe dårlig om Apple. "Andre" brukere er mere bevist på hva de har og hva de vil ha. De har ikke problemer med å skifte varemerke om det de har nå ikke rekker opp til forventningene, eller om det kommer ett annet ut opå markedet som er bedre. De har høyere krav og er mindre "trofast" mot ett varemerke. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nimrad Skrevet 24. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 24. september 2014 Det er bevist flere ganger at de som er Appler brukere har ett religiøst sammspill med Apple.Jeg blir igjen oppgitt av uvitenhet og evnen til å påstå svada som bevismateriale. 13 Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Apple har stive priser, dårlig kundeservice og ikke minst uorginal strømplugg adapter, virker ut som dette blir som å måle pris vs ytelse. Jeg personlig er fornøyd med både nokia og sony, trenger ikke bety det er best av den grunn. Hva jeg eller du er mest fornøyd med betyr jo lite. Saken dreier seg om hva -flest- mennesker er fornøyd med. Har Sony Z2 nå, men har hatt alle tidligere iPhone modeller. Syntes både Sony og Apple leverer gode produkter. Hvorfor må alt være enten eller? Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg er redd det er "regimet" og vanene som får ting til å vippe i Apple sin favør her. For eksempel: "Jeg har alle bildene mine lagret på icloud, og jeg har alle appene jeg har betalt for knyttet opp mot itunes. I tillegg er jeg vant til å bruke ios. Dermed er tilbøyeligheten til å velge et annet os relativt liten"Har man Android vil det ofte være: "Jeg har bildene mine på Dropbox, Google Drive eller liknende, jeg har appene mine i Google Play, og selv om launcherne er litt ulike er det ikke så voldsomt mye som skiller en Android-telefon fra en annen mht bruk. Dermed kan det godt hende jeg bytter dersom en annen produsent kommer med en skikkelig lekker telefon"Har man Windows vil det stort sett være det samme mht lagrede filer og apper om man holder seg til Windows, men i tillegg er det enklere for folk å forholde seg til de samme skytjenestene på Android om man har en Windows-telefon.Når man gjennomfører en en undersøkelse basert på at det ikke eksisterer andre forhold enn at det er en rekke hardwareprodusenter man kan velge fritt mellom kan jeg ikke helt forstå hva motivet er. Når man i tillegg tar med i regnestykket at innovatørene kjøpte iphone i 2007 og 2008, men i dag kjøper de Windows phone, og at disse har et helt annet forhold til produktene enn "tante", hvordan får man slike aspekter med i undersøkelsen? Dersom man sammenlikner Audi A6 med bensinmotor mot Tesla S, sammenlikner man da fenomenet elbil mot fenomenet bensindrevet bil, eller sammenlikner man Audi mot Tesla? Hvordan veier man de to mot hverandre, og hvordan kan man inkludere forholdet mellom konservative kunder og innovatører når vi vet at det er en overvekt av innovatører blant Tesla-kundene? 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Litt tåpelig artikkelbilde siden det er PC'er artikkelen omhandler, Samsung topper statistikken på mobiltelefoner (utrolig nok). Jeg antar, som det også er nevnt over, at mye av årsaken ligger i at Apple ikke leverer "Billig"-PC'er. Har sett en annen undersøkelse (klarte ikke finne link, desverre) at en rimelig stor del av supporten & problemene skjer i "billig"- segmentet. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Har man Android vil det ofte være: "Jeg har bildene mine på Dropbox, Google Drive eller liknende, jeg har appene mine i Google Play, og selv om launcherne er litt ulike er det ikke så voldsomt mye som skiller en Android-telefon fra en annen mht bruk. Dermed kan det godt hende jeg bytter dersom en annen produsent kommer med en skikkelig lekker telefon"Du er like bundet til Android om du kjøper apper på Play Store som du er på iOS og WP. Backup av bilder som du nevnte har man i lange tider kunnet gjøre med iOS til dropbox allerede. Har man Windows vil det stort sett være det samme mht lagrede filer og apper om man holder seg til Windows, men i tillegg er det enklere for folk å forholde seg til de samme skytjenestene på Android om man har en Windows-telefon.Jasså? Hvordan er det enklere å forholde seg til? Nå begynner det å bli en stund siden jeg hadde Windows Phone, men å si at det er enklere på Windows Phone blir litt rart i mine øyne når WP ikke har støtte for hverken Google Disk eller Dropbox(så vidt jeg kan se på dropbox og googles sider). iOS derimot har nå ikke bare støtte for appene, men også innebygget for å bruke andre skytjenester enn iCloud med iOS 8. 1 Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det er jo videns kjent at Apple er dårligst på service så hvordan de scorer høyt på denne undersøkelsen er meg en gåte! De gangene jeg har hatt kontakt med Apple kundeservice opp gjennom årene har servicen vært helt upåklagelig. Gjeldende alle områder som Mac og tilbehør, iPhone og også iTunes/App Store support. 2 Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Litt tåpelig artikkelbilde siden det er PC'er artikkelen omhandler, Samsung topper statistikken på mobiltelefoner (utrolig nok). Jeg antar, som det også er nevnt over, at mye av årsaken ligger i at Apple ikke leverer "Billig"-PC'er. Har sett en annen undersøkelse (klarte ikke finne link, desverre) at en rimelig stor del av supporten & problemene skjer i "billig"- segmentet. Utrolig at Lenke til kommentar
storthode Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Når fanboys svarer på en undersøkelser så må mann jo håpe at selskapet får bra kritikk. 2 Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Apple har stive priser, dårlig kundeservice og ikke minst uorginal strømplugg adapter, virker ut som dette blir som å måle pris vs ytelse. Jeg personlig er fornøyd med både nokia og sony, trenger ikke bety det er best av den grunn. Hva er din erfaring med Apple sin kundeservice? Er jo gjerne greit å utdype en smule, fremfor å bare kaste ut tomme påstander. Hva mener du med uoriginal strømadapter? Den er da like original som den du får fra Samsung, Sony osv..? Og selve strømadapteret er jo av typen helt vanlig, standard USB? Blander du strømadapter og kabel her nå? Og original med proprietær? Artikkel tok vel ikke for seg "hva som er best" heller? Den fortalte bare hvem som tilsynelatende har de mest fornøyde kundene? Som du selv sier så trenger jo ikke det nødvendigvis å samsvare med hva som er "best", og det forsøker jo ikke artikkelen å påstå heller? Virker jo ikke som om han har lest artikkelen engang Når begynte Nokia og lage data? Trodde vel det var snakk om mobiler 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå