Gå til innhold

Hvem av disse egner seg best til spill?

SeVen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at begge har sånn "delt" minne greier, dette er vel sucky ?

SKal primert ikke spilel på denne maskinen, mene r veldig greit at den takler litt spilling når jeg sitter på toget eller buss. Så du tror HP maskina er best altså ?!

Det som er utrolig kjipt er at HP masina bare har 20 GB HD! :(

Endret av SeVen
Lenke til kommentar
Hvem tror dere yter best i spill ??

Slemme, slemme foreldre som kaller ungene sine for "AMILO L6820" og "HP Pavilion ze4404 14" XGA". Tenk hvor mye de vil bli mobbet på skolen..

heheheheeh :lol: *grin* Du er ikkje heilt god.

Ser at begge har sånn "delt" minne greier, dette er vel sucky ?

Dette er sucky ja, veldig sucky. Er det shared på begge?

Prøver å finne ut om det er det på HPen, men det var ikkje så lett, og heimesida til HP er totalt ubrukelig, nesten iallefall.

kansje det det står i dette pdf-dokumentet HP

Har ikkje acrobat reader her på skulen.

Lenke til kommentar

ARG, hvorfor kan de ikke skrive som det er da! Er jo god grunn til å be om å få pengene tilbake da de skriver at det er integrert 64 mb skjerminne i skjermkortet og så viser det seg at det er bare delt! :mad:

Jeg hadde tenkt å bestille meg i-buddy for 7490 kr hos multicom her omdagen, da jeg ringte dem og lurte på garanti osv.. på maskinene sa han som jeg snakket med at maskinnen hadde ikke innebygd batteri og dette måtte kjøpes i tilegg. Dette kostet 1k og var et ekstern batteri som bar 20x10 cm, herregud da, hva er vitsen med en bærbar uten batteri ? Og i annonsen dems står det at det er 2 timers batteritid på den bærabre, og under står det at du kan kjøpe et eksternt batteri for 990 kr. Står ikke.no om at du MÅ ha det eksterne batteriet. Sånne lureri greier skulle vært forbudt på alle webshopper!! :grumpy:

Lenke til kommentar
ARG, hvorfor kan de ikke skrive som det er da! Er jo god grunn til å be om å få pengene tilbake da de skriver at det er integrert 64 mb skjerminne i skjermkortet og så viser det seg at det er bare delt! :mad:

Jeg hadde tenkt å bestille meg i-buddy for 7490 kr hos multicom her omdagen, da jeg ringte dem og lurte på garanti osv.. på maskinene sa han som jeg snakket med at maskinnen hadde ikke innebygd batteri og dette måtte kjøpes i tilegg. Dette kostet 1k og var et ekstern batteri som bar 20x10 cm, herregud da, hva er vitsen med en bærbar uten batteri ? Og i annonsen dems står det at det er 2 timers batteritid på den bærabre, og under står det at du kan kjøpe et eksternt batteri for 990 kr. Står ikke.no om at du MÅ ha det eksterne batteriet. Sånne lureri greier skulle vært forbudt på alle webshopper!! :grumpy:

Eg er heilt enig med deg, det er unødvendig med sånt "lureri"

Men den på Multicom tar kaka.

Det er viktig med god research når man skal investere så mykje penger, trur det er lett å bli sittende med skjegget i postkassa viss han handler på impuls.

Lenke til kommentar
ARG, hvorfor kan de ikke skrive som det er da! Er jo god grunn til å be om å få pengene tilbake da de skriver at det er integrert 64 mb skjerminne i skjermkortet og så viser det seg at det er bare delt!

Ehhh...hallo?! :wow:

Integrert skjermkort og delt minne er da det samme. Tror nok ikke du kan klage til leverandør der, nei... :nice:

Lenke til kommentar
ARG, hvorfor kan de ikke skrive som det er da! Er jo god grunn til å be om å få pengene tilbake da de skriver at det er integrert 64 mb skjerminne i skjermkortet og så viser det seg at det er bare delt!

Integrert skjermkort og delt minne er da det samme. Tror nok ikke du kan klage til leverandør der, nei... :nice:

HVa kaller du minne på et vanlig skjermkort ?? Er jo integrert i kortet det! Men uansett så prøver shoppene å unngå å skrive at de delere RAM`en med resten av systemet. Og det med å selge bærbare datamaskiner som MÅ ha et eksternt batteri for å fungere og ikke opplyse om dette er jo bare helt på jordet spør du meg.

Lenke til kommentar

Det stemmer det.

Integrert skjerkort og delt minne er det samme. Man kan ikke klage på at man da ikke får ikke-integrert skjermkort.

Lenke til kommentar

Altså integrert skjermkort og delt minne er det samme for det første. og når en maskin ikke har integrert skjermkort så kaller jeg det for ekstern eller eget skjermkort. men altså det ser du med engang om en maskin har integrert eller eget skjermkort på en maskin da. ser det på navnet på skjermkortet.

de unngår jo ikke å fortelle deg at det er delt skjermminne. står jo klart og tydelig at det er integrert. og en ser det veldig lett på navnet på kortet som sagt om det er et eget skjermkort eller ikke. skal du ha et eget skjermkort på maskinen så må du opp litt mer i pris. maskiner rundt 10k og under har bare delt skjermminne. og det suger som ssagt veldig mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
ARG, hvorfor kan de ikke skrive som det er da! Er jo god grunn til å be om å få pengene tilbake da de skriver at det er integrert 64 mb skjerminne i skjermkortet og så viser det seg at det er bare delt!  :mad:

Du ikke ha det batteriet. Du kan kjøre på strøm.

Lenke til kommentar

Hp'en har delt skjermminne:

Video

Grafisk prosessor / leverandør ATI MOBILITY RADEON - AGP 4x

Videominne Delt skjermminne (UMA) - DDR SDRAM

Men når PC'n bare har 256 megg ram, lagger jo nesten winXP. Så hvis du, anbefales nesten ikke, kjøper en av de PC'ene, sleng i penger i litt RAM.

Legg heller i et par store til å kjøp deg en mye bedre PC er mitt råd.

Ta heller denne med AMD mobile prosessor. (Ikke begynn noen AMD/Intel "duell" her igjen. plis).

Den koster ca 11 store sedler, men du får mye mer PC for pengene. Hvis du gidder å sjekke litt mer i andre webshopper, finner du helt sikkert bedre kjøp!

Du har fortsastt delt skjermminne, men du har iallefall 512 megg ram, og en prosessor som ikke suger (celeron=dårlig alternativ. Det samme gjelder duron)

Håper at dette hjalp litt :-)

Lenke til kommentar
ARG, hvorfor kan de ikke skrive som det er da! Er jo god grunn til å be om å få pengene tilbake da de skriver at det er integrert 64 mb skjerminne i skjermkortet og så viser det seg at det er bare delt!  :mad:

I følge multicom må jeg ha det battriet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I følge multicom må jeg ha det battriet.

De fleste bærbare kan kjøre bare på strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...