egrotle Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Hei, jeg har en AMD Duran 850mhz prossesor, med Asus hovedkort. Problemet er at viften (Coolmaster) bråker noe J*****. Finnes det vifter som bråker mindre, eller andre måter å redusere støyen på? Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jepps, det finnes mange HSFer som ikke bråker så infernalsk. Nå sier du ikke hvilken coolermaster du har, men jeg tipper støynivået ligger på et sted mellom 32 og 37dB. Hadde jeg skulle valgt kjøler nå så hadde jeg valgt Thermaltake's Silent Viking som koster 269,- hos microple. Den har et støynivå på 21dB noe som må betegnes som behagelig. Har ikke testa den selv, men den har fått en del skryt i reviews. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: Anders Leipsland skrev (2002-02-20 17:50):Jepps, det finnes mange HSFer som ikke bråker så infernalsk. Hva står HFS for? Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 HSF står for "Heat Sink Fan" Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: On 2002-02-20 18:01, B|Real skrev:Hva står HFS for? HSF er HeatSink & Fan Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 jeg har zalman cu6000 og den er lydløs, det er harddisken som bråker mest nå. så kjøp deg zalman, den er god. Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeppz. Jeg har også Zalman vifte, og må nesten sjekke om den står og går for å være sikker:grin: Den kjøler meget bra, og har lav Idle og Load Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har også snust litt på Zalman. Hvordan er kjøleeffekten på denne? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Quote: sosohal skrev (2002-02-20 18:30):Jeg har også snust litt på Zalman. Hvordan er kjøleeffekten på denne? Se på testen som http://www.overklokking.no gjorde med zalman-kjølerene. Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Ikke hatt noe problem med kjøling på min CPU, med nok av andre vifter i tillegg. Men kan kjøre i lav modus på resten om man ikke kjører tunge applikasjoner eller spill Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Pass på vekten på 6000-Cu. Dersom du har behov for å flytte rundt på kabinettet og ikke ønsker å ta av viften, så er 6000-AlCu et bedre alternativ, eller 5100-Cu. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har en slik "sega spill kasett" CPU (AMD Athlon), og har en dobbel vifte til den. Den var det et voldsomt støy av, inntil jeg for ikke lenge siden fant ut at det må ha vært noe litt galt med den ene viften. jeg koblet den ut, og VIPS! så var støyet borte! av en eller annen merkelig grunn så har ikke CPU tempen steget noe særlig... lurer på om jeg kan kjøre den uten vifte?? temperaturen med 1 liten vifte er under 30 grader, og da er CPUen overklokket fra 800 til 900 mhz.. noen vet om det er mulig?k abinettet er meget kjølig... gidder ikke prøve før jeg vet... Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Har selv en slik athlon "kassett" som du nevner, og som hadde to små vifter som bråkte noe helt j***. Tok av viftene og monterte en 80mm Enermax m regulering ved hjelp av patentbånd.Denne kan gå på lav hastighet og kjøler mye bedre enn de gamle viftene + er helt lydløs!! Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg husker ikke benevnelsen i farta, men er det ikke en av pabst viftene som skal operer på 12db, jeg mener å huske at det er en 80mm vifte og den skal gi 33cfm eller hva det nå er? Hvis den bråker så lite og hvis det er nok på en AMd Duron 800, så tror jeg jeg vil kjøpe en slik...både til CPU`en og til PSU`en. Jeg er så lei av bråket i maskinen min, begynner å gå lei av det :sad: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Enermax sin vifte er fra 14-32db, og opp til halv styrke kan den ikke høres,harddisker overdøver den lett(selv mine WD.Med en pris på 115kr er den et kupp; http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=UC8FAB En annen ting er at Papst viftene har glidelager, mens Enermax har doble kulelager.Jeg ville vært skeptisk til glidelager da disse etter lang tids bruk vil være mye mer utsatt for slitasje/slark som kan føre til ulyder og ujevn gange. [ Denne Melding var redigert av: aksjonist på 2002-02-20 23:14 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå