Kiiips Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Hei. Hvordan skal man kunne drive med pc jobbing samtidig som man får trent litt kardio? Har ikke anledning til å bruke tredemølle. Endret 24. september 2014 av Kiiips Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Du jobber mer effektivt i en time, så legger du fra deg pcen og går å trener effektivt den neste timen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Med mindre du faktisk jobber med pcen 24 timer i døgnet er det ikke noe større hindring å få trent for deg enn det er for noen andre. 2 Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Taggi og prim: Jeg respekterer deres syn, men jeg ser fortsatt etter et treningsapparat. Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Taggi og prim: Jeg respekterer deres syn, men jeg ser fortsatt etter et treningsapparat. Har du stå bord? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 jobb 08 til 16, tren 17 til 19. Legg deg tidlig, stå opp 04 og tren til 06, Repeter Er ikke værre en det. 1 Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Taggi og prim: Jeg respekterer deres syn, men jeg ser fortsatt etter et treningsapparat. Har du stå bord? Nei. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 La oss ta problemet ved roten i stedet: hva er målet ditt med kardioen? Få bedre kondis? Bli maratonløper? Hvis ikke er det ingen vits i å gjøre kardio. Om målet ditt er vektnedgang kan du enkelt oppnå dette ved å justere kostholdet ditt, som du likevel måtte ha gjort selv om du gjorde kardio daglig. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 La oss ta problemet ved roten i stedet: hva er målet ditt med kardioen? Få bedre kondis? Bli maratonløper? Hvis ikke er det ingen vits i å gjøre kardio. Om målet ditt er vektnedgang kan du enkelt oppnå dette ved å justere kostholdet ditt, som du likevel måtte ha gjort selv om du gjorde kardio daglig. Målet er å unngå stillesittinga og å få mere kardio. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Du forstår at du gjør det helt klin umulig å hjelpe deg når du ikke gir oss nødvendig informasjon? Du ønsker å trene mens du er på jobb, det er fint det. Problemet er at siden du jobber på pc så sitter du enten i en stol eller står ved ett bord. Du har avvist at du ståbord og jeg går derifra utav at du sitter i en stol. For å kunne drive effektiv kardio er det ett minimumskrav at du løfter på ræva, sitte i en stol og trå på ett bånd er like lite hensiktsmessig som det faktisk høres ut som. Dersom du ønsker å unngå stillesitting er alternativet ganske enkelt, røys på deg og gå en liten runde i ny og ne. Dersom målet virkelig er å oppnå evnen til å frakte mer oksygen rundt i kroppen din må du høyere opp i intensitet enn som så, dette fører til at kroppen gjerne blir litt svett og er noe jeg for generell trivsel vil anbefale at du tar utenfor arbeidsplassen din. For å kunne få noe hjelp må du forklare situasjonen din. Dersom du er helt låst på at du MÅ få gjort dette mens du sitter på/er på pcen så må du nesten forklare litt om hvordan arbeidsstasjonen din ser ut. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Du forstår at du gjør det helt klin umulig å hjelpe deg når du ikke gir oss nødvendig informasjon? Du ønsker å trene mens du er på jobb, det er fint det. Problemet er at siden du jobber på pc så sitter du enten i en stol eller står ved ett bord. Du har avvist at du ståbord og jeg går derifra utav at du sitter i en stol. For å kunne drive effektiv kardio er det ett minimumskrav at du løfter på ræva, sitte i en stol og trå på ett bånd er like lite hensiktsmessig som det faktisk høres ut som. Dersom du ønsker å unngå stillesitting er alternativet ganske enkelt, røys på deg og gå en liten runde i ny og ne. Dersom målet virkelig er å oppnå evnen til å frakte mer oksygen rundt i kroppen din må du høyere opp i intensitet enn som så, dette fører til at kroppen gjerne blir litt svett og er noe jeg for generell trivsel vil anbefale at du tar utenfor arbeidsplassen din. For å kunne få noe hjelp må du forklare situasjonen din. Dersom du er helt låst på at du MÅ få gjort dette mens du sitter på/er på pcen så må du nesten forklare litt om hvordan arbeidsstasjonen din ser ut. Situasjonen er den at jeg vil bevege meg mer, men at jeg samtidig har endel pc arbeid som jeg vil ha gjort. En løsning kan være ståbord, men jeg har ikke lyst til å kun stå å jobbe, da ønsker jeg istedet å ha noe som jeg kan få bevegd beina med. Jeg bor i et gammelt hus hvor jeg ikke har anledning til å ha tredemølle. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Du vil alså bevege deg mer mens du sitter? Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Hei. Hvordan skal man kunne drive med pc jobbing samtidig som man får trent litt kardio? Har ikke anledning til å bruke tredemølle. Da jeg leste overskriften, trodde jeg du mente pc-muskelen (pubococcygeus) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Vi har en "strikke" økt en gang til dagen på kontoret(landskap). Alle tar fram treningstrikken så gjør vi diverse øvelser som skal være godt for nakke/skuldre osv. Det er jo ikke kardio, men det kan en gjøre før/etter jobb. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Du har mulighet for en hev/senk pult. Her kan du bytte arbeidsstilling fra sittende til stående. At du ikke ønsker å stå hele tiden er heller ikke en unnskyldning. Men med hev/senk pult så slipper du å stå hele arbeidsdagen. Så har du mulighet for å ha "mølle" under pulten. At huset ditt er gammelt er ikke en unnskyldning? Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Du har mulighet for en hev/senk pult. Her kan du bytte arbeidsstilling fra sittende til stående. At du ikke ønsker å stå hele tiden er heller ikke en unnskyldning. Men med hev/senk pult så slipper du å stå hele arbeidsdagen. Så har du mulighet for å ha "mølle" under pulten. At huset ditt er gammelt er ikke en unnskyldning? hehe, med gammelt så mente jeg at det sannsynligvis ikke tålte en tredemølle. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 28. oktober 2014 Del Skrevet 28. oktober 2014 Vel, da har du en hev senk pult. Står du halve dagen så kan du faktisk kvitte deg med noen kg fett iløpet av ett år. Lenke til kommentar
Kiiips Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2014 Finnes det noen lette tredemøller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå