snapshooter Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Var litt nedetid hos ISP i går kveld, og etter det har jeg ikke fått min stasjonære på nett. Wifi fungerer, andre PCer på kablet tilkobling fungerer også. PCen er kablet (GB-nettverk) til en ASUS rt-ac68u. Får kontakt med ruteren og nettverksdisker, men ingen tilkobling til internett. Kjørte det diagnoseverktøyet i Win7, som rapporterte DNS-feil ("kontakt ISP"). Noen som skjønner hva som kan være feil? DNS-instillingene skal stå på default (automagisk), og har tatt restart av PC uten at det hjalp. Endret 24. september 2014 av snapshooter Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Prøvd å ta koble ut strømpluggen av ruteren? Fornye IP adressen, eller reparere tilkoblingen i windows kan også hjelpe, det det skjeldent er samme ip adresse både på trådløs og nettverkkort. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Prøv å kjør ipconfig/flushdns i cmd Lenke til kommentar
snapshooter Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Fornyet ipadressen, flushet dns, dro ut kontakter og bannet, og så viste det seg at det var satt opp manuelle dns-servere likevel... Aner ikke når jeg har gjort det og hvorfor, men nå fungerer det ihvertfall fint igjen. Uansett, takk for bistand! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå