B|2bb3r Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har en report som viser en tabells inhold på en oversiktlig og grei måte. Nå skal denne raporten endres og for det trenger jeg å linke inn informasjon fra en annen tabell, dog hvordan gjør jeg det. Har prøvd med den koden jeg synes virker logisk, dog det har ikke bidratt positivt ennå. Jeg har en "Adress_Label" som skal ha inn info fra en tabell som heter "Offshore_Offices" og i den skal jeg ha kolonnen "Adress". Slik jeg antok det skulle være er: "=[Adress_Label].[ControlSource][Offshore_Offices]![Adress]" Men dette kommer frem som en error syntax. Flott om noen har noen tips Lenke til kommentar
offko Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei! Når du sier "linke inn" informasjon fra en annen tabell, betyr det vel å lage en spørring/query. Hiv inn begge tabellene (de er selfølgelig satt opp med relasjonstyper mellom etc) velg alle feltene fra hovedtabellen + feltet fra "Offshore_Offices" og lagre. I rapporten, setter du denne querien som rapportens radkilde. I kontrollkildefeltet til "Labelen" (det er vel en tekstkontroll?), kan du nå velge det nye feltet. En litt annen syntax enn den du viser, kan hente informasjon fra f eks åpne skjema eller rapporter, men ikke tabeller, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå