Pallantir Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Jeg har et fullt nettverk hjemme, med Windows Server 2008 som i tillegg kjører en bunke med virtuelle maskiner, blant annet en M0n0wall brannmur. Dette fungerer uten problemer med det aller meste. Jeg har også et helt likt nett på hytta (identiske maskiner), koblet til hjemmenettet med OpenVPN. En del av jobben er å laste ned filer fra FTP-er rundt i verden. Og en enkelt FTP har jeg problemer med. Det stopper opp når jeg vil koble meg til fra innenfor nettverksserveren, men ikke når jeg kobler meg til mellom den og den virtuelle brannmuren. Den brannmuren kjører som nevnt fysisk sett på serveren, men den er koblet mellom bredbåndsmodemet og nettverkskortet som gir Internett inn til serveren og videre til LAN. Så når jeg enten bruker en virtuell maskin som er virtuelt tilkoblet samme nettverkskort som går ut fra brannmuren, funker det. Hvis jeg bruker en virtuell eller fysisk maskin som er innenfor serveren, stopper det opp. Da ser det sånn ut: Response: 220 ftp.x.com - unauthorized use strictly prohibited Command: USER xx Response: 331 Password required for xx Command: PASS ********** Response: 230 Logged on Command: SYST Response: 215 UNIX emulated by FileZilla Command: FEAT Response: 211-Features: Sånn står det og tygger i den tiden jeg har satt opp som timeout, uansett om det er 20 sekunder eller mye mer. Som nevnt er dette bare denne ene FTP-en, så jeg lurer på om det kan være noe med portoppsettet på den. Det skjer nøyaktig det samme når jeg sitter på hytta og prøver å koble meg til, og det har ikke noe å si hvilken pc jeg bruker. Jeg har selvsagt prøvd med passiv og aktiv FTP, uten å komme videre. Jeg har prøvd å kontakte tullingene som er ansvarlige for den, men siden det ikke er andre som har problemet (alle de andre er ekstreme ikke-nerder som har det utstyret de fikk fra bredbåndsleverandøren, og ikke noe annet...) gidder de ikke engang teste hva det kan være. De er i et østeuropeisk land der det sikkert hadde hjulpet å bestikke dem, men det får være måte på! En av de andre serverne som jeg ikke har problemer med, er for øvrig i et annet østeuropeisk land. Først påsto de at de måtte ha tilgang til pc-en min for å teste det. Tålmodig forklarte jeg at det ikke er pc-en fordi jeg har samme problemet med alle maskiner innenfor nettverket mitt. Så tilbød jeg dem å bruke en virtuell testmaskin på innsiden av nettverket mitt med Logmein, Team Viewer eller hva de nå selv måtte ønske, men da svarte de ikke engang! Fordømt irriterende. Er det noen som kan tenke seg hva dette kan være? Endret 24. september 2014 av Pallantir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå