robinsnilsen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hei, i det siste har jeg vært veldig plaget med hodepine. Lurer på om det er migrene, man kan godt være at kroppen min bare blir sliten etter skole og jobb. Har skole fra 8-14:30 hver dag, og har deretter jobb fra 16:15 - 21:00. - Har vært veldig mye kvalm i det siste. - Veldig mye sterke hodepiner, opptil flere ganger om dagen. Paracet kan hjelpe en gang i blant, men da kommer hodepinen tilbake senere. - Dunking i hodet, spesielt i panna, omtrent mellom øynene. - Veldig lite energi. - Konsentrasjonsvansker (har jeg forsovet alltid hatt.) En venn av meg anbefalte meg å notere opp hvor ofte jeg har hopepine, og da også hvor sterk den er i en form for en skala, for å så dra til legen etter jeg har notert hvordan det har vært. Noen tips? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 1. ta en synstest 2. dra til lege og be om migrenemedisin. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det kan høres ut som om du presser deg litt hardt med både jobb og skole. Spesielt om du bruker øynene mye på nært hold på jobben også. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 1. ta en synstest 2. dra til lege og be om migrenemedisin. Nåja først må ham få bekreftet før han får migrenemedisin, men ja lege først så piller Lenke til kommentar
PongPing Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det å notere før du går til legen er veldig lurt. Lag deg et skjema med morgen/formiddag/ettermiddag/kveld, og noter når det er verst. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) 1. ta en synstest 2. dra til lege og be om migrenemedisin. Nåja først må ham få bekreftet før han får migrenemedisin, men ja lege først så piller Har selv lignende problemer, men usikker hva det er. Fikk så prøve 2 forskjellige migrenemedisiner etter å ha snakket med lege En nesespray og en sugetablett. Nesesprayen er å foretrekke, tabletten har en grusom smak. Ellers anbefalte legen som også hadde samme problemer 3x400mg paracet eller ibux. Dette har jeg ikke testet, og man bør være veldig forsiktig med så store mengder. Endret 25. september 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Det som kan være problemet om du bruker for mye paracet eller ibux er at de slutter å funke. Så bruk dem med forsiktighet, gjelder all medisin piller, Endret 26. september 2014 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
robinsnilsen Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Takk for alle svar, skal notere litt ned så dra til legen Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Noter deg hvor i hodet du har vondt. Er det på en spesiell side av hodet? Får du noen synsforstyrrelser? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå