Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg migrene?

robinsnilsen

Anbefalte innlegg

Hei, i det siste har jeg vært veldig plaget med hodepine. Lurer på om det er migrene, man kan godt være at kroppen min bare blir sliten etter skole og jobb.

Har skole fra 8-14:30 hver dag, og har deretter jobb fra 16:15 - 21:00.

- Har vært veldig mye kvalm i det siste.

- Veldig mye sterke hodepiner, opptil flere ganger om dagen. Paracet kan hjelpe en gang i blant, men da kommer hodepinen tilbake senere.

- Dunking i hodet, spesielt i panna, omtrent mellom øynene.

- Veldig lite energi.

- Konsentrasjonsvansker (har jeg forsovet alltid hatt.)

En venn av meg anbefalte meg å notere opp hvor ofte jeg har hopepine, og da også hvor sterk den er i en form for en skala, for å så dra til legen etter jeg har notert hvordan det har vært.

Noen tips? Takk på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. ta en synstest

2. dra til lege og be om migrenemedisin.

Nåja først må ham få bekreftet før han får migrenemedisin, men ja lege først så piller :)

Har selv lignende problemer, men usikker hva det er. Fikk så prøve 2 forskjellige migrenemedisiner etter å ha snakket med lege :)

En nesespray og en sugetablett. Nesesprayen er å foretrekke, tabletten har en grusom smak.

Ellers anbefalte legen som også hadde samme problemer 3x400mg paracet eller ibux. Dette har jeg ikke testet, og man bør være veldig forsiktig med så store mengder.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...