BarneyGumble Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Det nærmer seg slutten og jeg må vel bare innse at jeg ikke har klart å følge opp. Dette bildet ble tatt for et par dager siden, men jeg har ikke rukket å poste det før nå. 16. Dråpen II Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Hadde store planer for dagens motiv. Håpet å gjennomføre festens siste dag på en god måte, men med spysjuke unger har jeg ikke vært ute av døra i dag så dagens bilde ble tatt i vinduskarmen litt for seint sånn at jeg måtte helt opp i ISO 25600 for å få til noe. Hadde jeg hatt litt bedre tid hadde jeg nok rotet frem et par blitser, men fokus i dag ble på å gjennomføre. 17. Blomsten Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2014 Hører vel hjemme med en liten oppsummering på tampen. Dette er min første fest og først av alt har oktoberfesten virkelig lært meg å kjenne et nytt objektiv, ikke bare på grunn av bildene i tråden, men dette har stått på kameraet gjennom hele måneden og jeg har prøvd å i hovedsak bruke dette. Jeg har også brukt det på to oppdrag der jeg nok helst ville hatt noe med autofokus, men syntes faktisk det gikk helt fint med bare MF. Ellers har jeg slitt litt med gjennomføringen. Det er mørkt når jeg reiser på jobb og mørkt når jeg kommer hjem så tiden til fotografering har vært begrenset. Jeg har fotografert mye i helgene, men da mennesker og det ønsker jeg ikke å publisere. Tar gjerne imot tilbakemeldinger fra dere som er inne og kikker og det er absolutt lov å være kritisk. Jeg skal gå igjennom de andre oktoberfestene og kikke en av de kommende dagene. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 (endret) Det er jo nettopp det som er noe av vitsen med disse festene, det å bli kjent med utstyret. Men det skader ikke å få trent generelt på fotografering heller, man får som regel en aha-opplevelese eller to underveis. De to siste var pene og ok bilder, med "Dråpen II" som kanskje det mest interessante. "Utsikten" gikk imidlertid begge disse en høy gang, dette likte jeg veldig godt. Flotte detaljer med maling som flekker av. Selve mesterverket (i mine øyne) hadde du imidlertid gjemt i en spoiler (fremdeles "Utsikten" altså). Imponerende bra, og godt sett. Mulig det fremdeles kan "tweakes" enda litt til i etterbehandlingen med kontraster f.eks., da har du noe som kan skli rett inn i en utstilling. Endret 2. november 2014 av k.n.b Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 3. november 2014 Forfatter Del Skrevet 3. november 2014 Det er jo nettopp det som er noe av vitsen med disse festene, det å bli kjent med utstyret. Men det skader ikke å få trent generelt på fotografering heller, man får som regel en aha-opplevelese eller to underveis. De to siste var pene og ok bilder, med "Dråpen II" som kanskje det mest interessante. "Utsikten" gikk imidlertid begge disse en høy gang, dette likte jeg veldig godt. Flotte detaljer med maling som flekker av. Selve mesterverket (i mine øyne) hadde du imidlertid gjemt i en spoiler (fremdeles "Utsikten" altså). Imponerende bra, og godt sett. Mulig det fremdeles kan "tweakes" enda litt til i etterbehandlingen med kontraster f.eks., da har du noe som kan skli rett inn i en utstilling. Takk for en fyldig tilbakemelding k.n.b! Moro å høre hva andre trekker frem som gode bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå