BarneyGumble Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 (endret) Fine bilder, både spiral, trapp og hånd - god variasjon på motivene. Takker! Moro at du kommenterer det med variasjon for jeg har prøvd å ha det litt i bakhodet, men det er nok også en konsekvens av litt for lite tid så jeg har måttet ta til takke med det som dukker opp. Endret 19. oktober 2014 av BarneyGumble Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Også var det dagens. 12. Dråpen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Det ble veldig fint - vakker speiling i dråpen også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 "Talende" hånd. Er nok en kommende fotograf, siden hånden former seg rundt det imaginære kameragrepet allerede. Meget flott speiling i dråpen, bakgrunnen er bra i det hele tatt. Grønt mot det dyprøde går igjen over det hele. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Klassisk pent "dråpe på blad"-bilde, skarpt og fint, speilingen i dråpen er også på plass Og barnehånden, ja, det er et bilde som vil holde seg! Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Takk til dere som har vært inne og kommentert, setter pris på det! Moro å se hvordan forskjellige bilder fenger de forskjellige også. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Det bildet med veien i skogen syns jeg er veldig pent. Flere andre fine også, men det var spesielt. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Takk for det! Dagens ble nok et lunsjmotiv. Hadde ikke allverdens med tid til å finne gode motiver så letingen ble vel så mye etter fine bakgrunner. Denne bakgrunnen syntes jeg ble litt halvkaotisk, men likte fargene. Ser at det er med en gren der som ser ut som en mislykket kloning, men den er der i virkeligheten. Den burde nok vært ryddet bort i PS, men jeg lot den være der. 13. Løvet Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 20. oktober 2014 Del Skrevet 20. oktober 2014 Er ganske så enig med din egen analyse, fine farger, synes bakgrunnen ble litt interessant også, med lyspunktene der. Du oppgir ikke exif, så ikke så lett å vurdere, men tror kanskje det hadde vært enda flottere om hele bladet var i fokus. Og ja, den ene kvisten ser litt merkelig ut Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 21. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2014 Er ganske så enig med din egen analyse, fine farger, synes bakgrunnen ble litt interessant også, med lyspunktene der. Du oppgir ikke exif, så ikke så lett å vurdere, men tror kanskje det hadde vært enda flottere om hele bladet var i fokus. Og ja, den ene kvisten ser litt merkelig ut Jepp, er egentlig enig med deg angående blendervalg. Jeg tror jeg var på blender 4, som ble valgt fordi bakgrunnen da så ut til å være passe ute av fokus (den ble for rotete om jeg blendet ned mer). I ettertid ville jeg kanskje heller åpnet blenderen litt og gjort det tydeligere at bare deler av bladet var i fokus. Lett å være etterpåklok når man sitter bak en 27" skjerm Takk for utfyllende tilbakemelding forresten Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Mye nytt og bra siden siste gang jeg så bildene dine. Min favoritt er absolutt blide nr. 12, nydelig farge på bladene og lekker dypgrønn, men dus grønnfarge i bakgrunnen. Slike dråper er aldri feil. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Dråpen ble meget flott. Fin speiling i den dråpen. Synes høstbladet ble severdig med fine bokeh-bobler. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2014 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ja, bladet ble bra det. Bakgrunnen er ikke mer rotete enn den behøver. Mulig bokeh-sirklene hadde sett bedre ut med åpen blender, men pytt-pytt. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2014 Takk for flere fine kommentarer! Henger litt etter med å kikke på trådene til dere andre, men kommer snart sterkere tilbake. Ny runde i lugubre strøk i dag. Følte først og fremst at 100 mm ikke passet inn med motivene jeg fant i tillegg til at jeg fortsatt er dårlig til å finne motivene på sånne plasser. 14. Utsikten Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 22. oktober 2014 Del Skrevet 22. oktober 2014 Fin SH-konvertering på det siste, bra kontraster, likte også skyggen som kommer inn fra venstre. Føler kanskje det er litt trangt over vinduene? Litt usikker.. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 23. oktober 2014 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg likte også det siste bildet, og satt og tenkte akkurat det samme som k.n.b. at det kunne ha vært litt mer av veggen over vinduene. Morsom effekt med gardinene som viste en slags symmetri i de to fagene av vinduene nærmest hverandre (uff, klønete sagt, men håper det blir forstått). Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2014 Takk for tilbakemelding begge to Er vel den dagen jeg har vært minst fornøyd med hittil så da er det jo fint å vite at noen allikevel gidder å kikke. Enig i at det burde vært mer luft, men det hang så mye skrot nedover veggen at hvis jeg skulle hatt med mer i høyden ville det blitt mye rot. Har allerede klonet bort noen taustumper og ledninger som hang ned. Morsom effekt med gardinene som viste en slags symmetri i de to fagene av vinduene nærmest hverandre (uff, klønete sagt, men håper det blir forstått). Denne skjønte jeg ikke helt dessverre. Kan det være at du tror bildet er tatt fra utsiden med gardiner inne? Det er tatt innenfra og ut og mønstrene i vinduet er et bygg på andre siden av veien. Eller misforstod jeg deg Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2014 Vært litt lite oppdateringer fra meg på en stund, men her kommer dagens: 15. Skyggen Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. oktober 2014 Del Skrevet 26. oktober 2014 Flott lysvirkning i Løvet, og Utsikten ble kjempestilig. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Takk for tilbakemelding begge to Er vel den dagen jeg har vært minst fornøyd med hittil så da er det jo fint å vite at noen allikevel gidder å kikke. Enig i at det burde vært mer luft, men det hang så mye skrot nedover veggen at hvis jeg skulle hatt med mer i høyden ville det blitt mye rot. Har allerede klonet bort noen taustumper og ledninger som hang ned. Morsom effekt med gardinene som viste en slags symmetri i de to fagene av vinduene nærmest hverandre (uff, klønete sagt, men håper det blir forstått). Denne skjønte jeg ikke helt dessverre. Kan det være at du tror bildet er tatt fra utsiden med gardiner inne? Det er tatt innenfra og ut og mønstrene i vinduet er et bygg på andre siden av veien. Eller misforstod jeg deg Det var nok jeg som ikke skjønte at det var tatt innenfra, uansett likte jeg bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå