Phaetta Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Hei, nu fant jeg ut hvilken gaming data jeg skal kjøpe. Men er litt usikker om den er bra? Trenger den noen oppgradering? Og den koster 10.769,55kr. Burde jeg kjøpe eller finne en annen data? Og kan man koble data til tv med den der HDMI-DVI kabelen? Er extrem noob når det gjelder data xD Endret 23. september 2014 av patrik99b Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Synes ikke det er noe dårlig oppsett, men det er ikke et oppsett du får mye for pengene i. Og ja du vil kunne koble en tv til skjermkortet via HDMI så lenge tv'en støtter det, som de aller fleste gjør. Lenke til kommentar
Phaetta Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Hvilken oppsett for jeg mye for pengene? Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hvilken oppsett for jeg mye for pengene? Det kommer helt an på hvilken ytelse du er etter. Noen mener man skal gå så billig som mulig, for å få mest mulig for pengene, mens andre vil bare ha best mulig ytelse og er villig til å betale deretter. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 DVI kan vertfall ikke overføre lyd, så du bør helst gå for HDMI, hvis du ikke har DVI eller Displayport i tven. Lenke til kommentar
Phaetta Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Vet egentlig ikke hva ytelse er... men dataen må klare og drive bf4, day z, minecraft ovs. Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ville byttet ut gtx 770 med gtx 970 ihvertfall. Mye bedre ytelse til en veldig liten penge i tillegg :-) 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg ville ha satset på å bygge en PC selv, du sparer penger å får en bedre PC enn Komplett sine ferdigbygg. Kan man leke med lego, så kan man også bygge en PC. Er allerede endel tråder her på forumet hvor det anbefales komponenter til en selvbygd PC som ligger i ditt pris segment, så ville tatt en titt på de. 1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hvilken oppsett for jeg mye for pengene? Et selvbygg, er flere ting i det oppsettet der du kan spare penger på å kutte, samt få mer ytelse for pengene isteden. Du kan ta en titt på bygge pc guides på youtube og lese noen tråder her på forumet for å se om det er noe du kan gjøre. 1 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Fin PC det. Skal du imidlertid selvbygge ville jeg også heller valgt 970, og dersom du ikke skal overklokke (noe jeg antar du ikke skal, siden du sier du er noob) ville jeg valgt 4690 fremfor 4670K. Lavere pris og bedre ytelse. 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Mange hovedkort kommer med egen programvare som overklokker for deg, så hadde absolutt gått for en K versjon som ikke koster så allverdens mye mer. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Mange hovedkort kommer med egen programvare som overklokker for deg, så hadde absolutt gått for en K versjon som ikke koster så allverdens mye mer. Greia her er at ikke-K koster mindre, og har høyere klokkefrekvens ut av boksen. For meg blir iallefall dette et ganske lett valg. Kan spare litt på hovedkortet og, uten at det går utover ytelse. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Mange hovedkort kommer med egen programvare som overklokker for deg, så hadde absolutt gått for en K versjon som ikke koster så allverdens mye mer. Greia her er at ikke-K koster mindre, og har høyere klokkefrekvens ut av boksen. For meg blir iallefall dette et ganske lett valg. Kan spare litt på hovedkortet og, uten at det går utover ytelse. Den har 100Mhz høyere klokk ut av boksen som har svært lite å si. En K versjon får man lett opp i 4,5Ghz++ som vil øke antall fps ganske drastisk avhengig av hvilket spill du spiller så klart. Lenke til kommentar
otl Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Mange hovedkort kommer med egen programvare som overklokker for deg, så hadde absolutt gått for en K versjon som ikke koster så allverdens mye mer. Greia her er at ikke-K koster mindre, og har høyere klokkefrekvens ut av boksen. For meg blir iallefall dette et ganske lett valg. Kan spare litt på hovedkortet og, uten at det går utover ytelse. Den har 100Mhz høyere klokk ut av boksen som har svært lite å si. En K versjon får man lett opp i 4,5Ghz++ som vil øke antall fps ganske drastisk avhengig av hvilket spill du spiller så klart. Kan han overklokke med det hovedkortet? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Kan han overklokke med det hovedkortet? Nope, men for 100kr ekstra kan han kjøpe dette kortet som kan brukes til overklokking. Følger med et program som heter Easytune som man med et tastetrykk kan velge mellom 4,0Ghz, 4,3Ghz og 4,6Ghz overklokk. MÅ ha en god kjøler visst man skal kjøre høyeste overklokk. Endret 26. september 2014 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
otl Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kan han overklokke med det hovedkortet? Nope, men for 100kr ekstra kan han kjøpe dette kortet som kan brukes til overklokking. Følger med et program som heter Easytune som man med et tastetrykk kan velge mellom 4,0Ghz, 4,3Ghz og 4,6Ghz overklokk. MÅ ha en god kjøler visst man skal kjøre høyeste overklokk. Han må ut med 460kr ekstra for dette hovedkortet https://www.komplett.no/msi-z97-g43-socket-1150/815073?CKS=PCW De komplett pc'ene blir nesten for kostbare å gjøre endringer på, noe annet blir det hvis han bygger selv, selvfølgelig. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 (endret) Komplett sine ferdigbygg er latterlig dyre i forhold til hva man får når man bygger selv. Som jeg nevnte litt lengere oppe i tråden, så er det ikke noe heksekunst å sette sammen en maskin selv. Samme pris og mye bedre ytelse https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1448976&su=764EF7D8-23D0-4AD5-9E07-41BC3A2CB5B8 Tok meg ca 40 minuter første gang jeg satte sammen min første PC. Er masse tutorialer på Youtube + at man kan spørre her på forumet om det er noe man lurer på. Endret 27. september 2014 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå