Gå til innhold

Hegemonia: Legions of Iron ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig pen grafikk og dugelig gameplay, som kunne blitt veldig bra hadde det ikke vært for det veldig begrensede antall enheter man kan bygge.

Alt blir bygget i skvadroner på 5, 3, 2 eller 1 skip (noe som forøvrig ikke er en dårlig ting) og med et maks antall jagerskvadroner, korvetter, slagskip osv på rundt 15-20 blir det litt lite å sysle med mens man erobrer solsystemer og planeter.

Ellers har man jo muligheten til å forske på nye og bedre våpen, bygge romstasjoner og planet-management. Spilte det vel 2 uker før jeg solgte det til en kompis.

NB: Det er en stund siden jeg prøvde spillet. Modifikasjoner og/eller oppdateringer kan ha endret spillets gameplay i den grad at fans av Homeworld kan like Haegemonia. Søk litt rundt etter informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg har Haegemonia og jeg må si at det er et bra spill, men du blir utrolig fort lei. Jeg har i allefall ikke orket å spille igjennom det en andre gang. Og jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller. Det som irriterer meg mest med spillet er som nevnt ovenfor at du bare kan ha et lite antall enheter. Spesielt romstasjoner. Kan vel ha 10 stykker eller noe slikt, husker ikke helt nøyaktig. Vell når du skal ta over opptil 3 hele systemer så blir 10 stasjoner altfor lite. Det er hvertfall min mening. Men digger du slike spill i samme sjanger så ser jeg ikke bortifra at du kommer til å digge Haegemonia. :D

Lenke til kommentar

Kjøpte spillet hos Avalon i Oslo i går, betalte 250kr. for det. Er intet mindre enn positivt overrasket så langt. Rart at et slikt spill kan gå nesten upåaktet hen og forsvinne ut i intet... :wow:

Du hadde helt rett Joachim, ved den første eksplosjonen (earth campaign, sprenge en meteoritt) ble jeg sittende og gape (så sikkert dust ut) så pent var det...

Må nok bestille addon pakka også...

des,OUT!

Lenke til kommentar

Ja, grafikken er helt fantastisk. Det samme mener jeg om musikken. Håper spillet ellers faller i smak. Det er noen irritasjonsmomenter der, men jeg synes det er kjempegøy.

Det er, som du sier, litt merkelig at slike kvalitetstitler ser ut til å bli oversett av de aller fleste. Har nok noe med utgiveren å gjøre, samt sjangeren. Trist er det uansett, spesielt når en ser på hva slags søppel som folk faktisk kjøper.... :-/

Lenke til kommentar

Når man spiller multi kan spillet ta veldig lang tid hvis man starter fra bunn.

Men så fort man får satt seg inn i spillet blir det fint etterhvert. Flott navigasjonssystem i forhold til f.eks O.R.B.

Som sagt, nydelig grafikk og underholdene musikk.

2 thumbs up :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...