svennaa Skrevet 23. september 2014 Rapporter Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Hei.Jeg er på jakt etter noen gode inear ørepropper. Max 2000,-Hjemme bruker jeg Beyerdynamic DT770 som jeg er veldig fornøyd med, men på farten ønsker jeg å bruke ørepropper, da hodetelefoner ødelegger sveisen Jeg har prøvd Philips Fidelio S2 som ikke falt helt i smak da de etter min mening manglet bass, og hadde en for skarp diskant. Oppløsningen var derimot veldig bra. Itilegg eier jeg et par A-Jays four, som ble belønnet med en 5r i VG. Noe som sier litt om Vg sine experter, da jeg mener disse er helt middels. Kjedelig lyd, uten engasjement. Kort fortalt ønsker jeg noe som kan gi meg lignende lyd som Beyerdynamic DT770. Men jeg er interessert i hva dere andre mener? dere som bruker litt dyrere greier enn det som følger med Apple sine Iphones..Shure er en gjenganger flere steder ser jeg. Endret 23. september 2014 av svennaa Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 23. september 2014 Rapporter Del Skrevet 23. september 2014 Synes Beats sine ørepropper er ganske bra. Ville gjort det samme kjøpet igjen. Har også hørt at Monster isport er ganske så bra også. Om du vil litt mer opp i pris så har du Pioneer SE-CX8-T som visstnok skal ha ganske bra bass. Også har du Bose QuietComfort 20i, litt usikker på om det er noe bra bass i dem. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 24. september 2014 Rapporter Del Skrevet 24. september 2014 Har prøvd endel in-ear opp gjennom årene, men lander alltid på mine noe eldre Shure E3. De produserer muligens ikke nok bass for deg, men er veldig klare og nøytrale. Disse begynner å bli noen år, men skulle jeg har shoppet noe nytt nå hadde jeg tatt en titt på Shure sin linup og sett hva de har rundt 2000,- http://www.whathifi.com/shure/se425/review Disse ligger ifølge prisjakt.no på rundt 1900,- i Norge og kan være verdt en titt. Ser ut som 4Sound har de, dersom du har en butikk i nærheten så kan du jo spørre om en demo. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 24. september 2014 Rapporter Del Skrevet 24. september 2014 Sitter selv på et par Shure SE535 som er den forrige toppmodellen og disse kan fortsatt anbefales. Prisen siden jeg kjøpte mine har falt med kun 400 kr på 3 år, så det er åpenbart kvalitet som fortsatt verdisettes rimelig høyt. SE425 er settet som passer budsjettet ditt bedre og skal faktisk være mulig å prøvehøre (var mulig på Stereofil i Oslo). De er nok et par hakk under SE535, men fortsatt gode og solide ørepropper. 2 års garanti og mulighet til å bytte ledningen er bra forutsetninger for å ha proppene en stund. Jeg tror at det kan være lurt å gjøre en skikkelig investering i et av de virkelig gode merkene som Shure, Westone, Earsonics etc. og ikke gå for det som slenger i butikkhyller eller er hypet opp med kejnte logoer. Det er en ide å lese litt rundt på nettet, (eksempelvis på Head-Fi) og gjøre seg opp en mening om hva som man vil like, da det ofte er litt vanskelig å anbefale noe konkret, ettersom folk liker forskjellig. Kjøper du noe med avtagbart kabel så kan du ha proppene i veldig langt tid. Jeg har ikke angret ett sekund på å ha kjøpt SE535, enda de fleste mente at i overkant av 3000 kr for et par ørepropper er galskap. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 25. september 2014 Rapporter Del Skrevet 25. september 2014 Shure har laget iem for musikere i årevis. Dem kan iem. En annen god produsent er Etymotic. Lenke til kommentar
gurubashi arena Skrevet 2. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Jeg har Shure SE 425. Jeg synes de er litt bassfattige, men ellers gode. Er ikke så glad i mye bass uansett. De koster vel nesten nøyaktig 2000. Uten å ha prøvd SE 535 ville jeg heller kjøpt dem hvis jeg skulle kjøpe dem nå, siden jeg føler at de 700 ekstra ville vært verdt det når jeg ser hvordan de beskrives i forhold til hverandre på internett, og med tanke på at jeg kommer til å ha disse lenge. SE 425 er ihvertfall veldig mye bedre enn Monster Turbines som jeg også har. Selv om bassen er mer nedjustert på Shure, er den mye mer definert. Turbine har etter min mening gjørmete bass. Skrur man bassen opp med en equalizer eller bass-switch på forsterker, høres det fortsatt bra ut. SE 425 kan med andre ord "simulere" gode bassrike propper bra, noe jeg har hørt fra andre også. Komforten på Shure SE-serien er veldig god. Man kan virkelig bruke dem lenge uten at de blir irriterende. De er laget for å ha kabelen bak ryggen, men man kan også bøye den harde plasten på kabelen ved proppene helt rundt ørene og fint bruke dem på vanlig måte. De er fine å ligge på siden med, siden de ikke stikker ut av ørene. Man merker jo at lyden blir dårligere og lavere på den siden som er under trykk, men ikke like mye som på propper som stikker ut, og man får ihvertfall ikke vondt i øret Ta deg råd tril å bruke 7-800 ekstra og kjøp SE535 http://www.prisjakt.no/product.php?p=643455 Trenger du en ekstra unnskyldning til å bruke mye, husk at kabelen kan byttes og proppene dermed kan vare skikkelig lenge Endret 2. oktober 2014 av alexwb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå