Q.Q Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Har akkurat skifte ut original høyttalere bak til disse. Som Tittelen sier så er lyden AKKURAT det samme. Hva er feilen? Kan det være feil med koblinga? Eller er det at jeg fortsatt bruker original spilleren? Som jeg har forstått skal det fortsatt bli bedre lyd. Bilen er en BMW e90 316i 2008 modell. Høyttalerene ligger i bak setene. Endret 23. september 2014 av danix Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Bytt spiller, blir som dag og natt. Vet ikke pris du tenker, men jeg anbefaler alltid Alpine. gi meg et budsjett, så kan jeg finne en god spiller til deg Endret 23. september 2014 av Yippee Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Bytt spiller, blir som dag og natt. Vet ikke pris du tenker, men jeg anbefaler alltid Alpine. gi meg et budsjett, så kan jeg finne en god spiller til deg Problemet er det at jeg ikke har penger til å bytte spiller akkurat. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Da får du ikke gjort noe med lyden Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Du skulle bytta dørhøyttalerne. Ikke bakhøyttalerne. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 innlegg over støttes. bytte foran ville hjelpet endel mer. men spiller er uansett må du må ha for og spille bra Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 De originale høyttalerne har ikke diskanter. Så bare det å bytte høyttalerne skal hjelpe en god del på lydkvaliteten. Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 De originale høyttalerne har ikke diskanter. Så bare det å bytte høyttalerne skal hjelpe en god del på lydkvaliteten. Det jeg også mener. Det burde vel fortsatt vært bedre? Merker at selve kvaliteten er bedre, men lyden høres liksom helt lik ut. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 DU får ikke bedre lyd av bare og bytte høyttalere. har du råd til og ha bil og kjøpe høyttalere, har du råd til en spiller. trenger ikke bruke masse penger på det. denne er grei nok for ditt bruk: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14955&katid=2&id= Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 DU får ikke bedre lyd av bare og bytte høyttalere. har du råd til og ha bil og kjøpe høyttalere, har du råd til en spiller. trenger ikke bruke masse penger på det. denne er grei nok for ditt bruk: http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14955&katid=2&id= I trådstarters tilfelle vil han få bedre lyd bare av å bytte høyttalere. Jeg har samme modellen selv og disse har ikke diskanter. Problemet er at han har bytta høyttalerne i hattehylla i stedet for dørhøyttalerne. (Med mindre jeg misforstod) Og da er det ikke det granne rart at han ikke hører forskjell. Han vil neppe på høyere lyd, men han skal få veldig mye bedre kvalitet pga. diskantene. Men jeg anbefaler også å bytte spiller. DIN-adapter koster veldig lite. Eneste som koster litt er ISO-overgangen siden du må (bør) ha en som går på CAN-bussen. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 det er jeg enig, han vil få en bedre lyd, som i klarhet og kvalitet, men han får ikke spilt noe høyere av den grunn. front skulle vært byttet først, uten tvil Til TS: sjekk også innstillinger på spiller, og pass på at du har fordelt lyden over foran og bak. dra også opp treble litt Lenke til kommentar
Q.Q Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Jeg har bytta foran også, men problemet er ikke der. Foran er det blitt mye bedre, men ikke bak. Jeg må vel også kjøpe forsterker om jeg skal bytte spilleren? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Neida, holder lenge med spilleren. du trenger ikke noe ekstra, hjelper alltid med en liten forsterker, men skal ikke være nødvendig for og få den lyden du er ute etter. Lenke til kommentar
Elutstyr.no Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Er plass til 5,25" sett i disse bilene. ESK 130.5 har vi montert med stort hell i mange biler. Du trenger orginale dørlister med plass for diskanter. Å bytte høyttalere bak har ingen hensikt. Du sitter fremme i bilen og lyden må komme forfra. http://www.elutstyr.no/hertz-energy-esk-130-5-2-veis-5-25-komponentsett-m-griller-75w-rms-93-db-par.html ESK 130 har følsomhet som er den viktigste parameteren når man skal finne høyttalersett som skal drives uten ekstern forsterker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Sist jeg prøvde 5,25" i dørene i E90 måtte jeg fram med drill og dremel og slipe til selve elementene. Lenke til kommentar
Elutstyr.no Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Kan sjekke med montøren min i morgen. Det er i såfall ett eneste feste som må slipes vekk med vinkelsliper, og hvis man har en liggende er det snakk om ca 1. minutts ekstra jobb pr. dør - for mange mange mange ganger bedre lyd, mer bass, høyere følsomhet etc. Lenke til kommentar
Elutstyr.no Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Fikk sjekket. Høyttalerne passer rett inn, uten noe sliping og uten adapter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Da er det en annen E90 enn den jeg har. Den har totalt andre fester og helt ustandard størrelse. 5,25" er litt for store og 4" er for små uten adapterringer. Lenke til kommentar
Elutstyr.no Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Du bruker bare 3 fester. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Problemet er at originalboltene (som sitter fast i døra) er for smale til at en 5,25" passer i mellom. De er også plassert i "trekantformasjon" slik at kun to av de vil passe. Samt at de sitter for tett så man må borre opp eller slipe til elementene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå