Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] CPU går varm - har lukket vannkjøling

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte en Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler for 3 år siden.

I sommer begynte PC-en å bli varmere og varmere (fikk advarsel på 85 grader)og jeg tenkte at det hadde noe med temperaturen i sommer å gjøre.

Men nå har PC-en fortsatt å bli varmere til den her om dagen nådde 95 grader og skrudde seg av. Vannkablene var varme (spesielt en av dem) så jeg tok av hele kjølinga og satt på original CPU-vifte. Problemet er minimert nå, men jeg sitter med åpent kabinett om dagen.

Har noen erfaring med dette? Og er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Bør jeg gjøre noe med kjølepasta osv? Har lite erfaring med dette.

På forrhånd takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt være at radiator virker, men har den blitt treg og pumper ikke tilstrekkelig vil ikke vannet greie å bli kjølt ned kjapt nok og man vil da se temperaturene stige hele tiden.

Det som irriterer meg litt med Corsair sine løsninger er at man ikke har et ordentlig flowmeter som viser om vannet sirkulerer ordentlig eller ikke.

Det kan også være at den væsken som er brukt i selve vannkjølingen ikke er den aller beste og det har dannet seg noe i den.

Lenke til kommentar

Det er jo et viktig poeng med mer plass rundt CPU når man bruker vannkjøling. Men jeg skal nok ha plass til en god vifte på CPU'en.

Noen som har hørt om noen uhell med vannkjøling da? Det er jo krise om væska skulle renne ut!

EDIT: Oi da, sjekket ut en review av Noctua NH-D14. DEN ER JO ENORM!

Endret av Mammus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...