Mammus Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Hei, Jeg kjøpte en Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler for 3 år siden. I sommer begynte PC-en å bli varmere og varmere (fikk advarsel på 85 grader)og jeg tenkte at det hadde noe med temperaturen i sommer å gjøre. Men nå har PC-en fortsatt å bli varmere til den her om dagen nådde 95 grader og skrudde seg av. Vannkablene var varme (spesielt en av dem) så jeg tok av hele kjølinga og satt på original CPU-vifte. Problemet er minimert nå, men jeg sitter med åpent kabinett om dagen. Har noen erfaring med dette? Og er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Bør jeg gjøre noe med kjølepasta osv? Har lite erfaring med dette. På forrhånd takk for all hjelp. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Er blokka varm? Er slangene like varme? Blåser det varm luft ut ? Vann generelt lever ikke i årevis, drit fra vannet samler seg i blokka osv. Når du booter, med hånda på blokka, merker du om pumpa spinner? Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Ja, blokka var varm. Radiator+vifta virket som gikk fint. Og en av slangene var veldig varm (vet ikke om det var inntak eller uttak). Men jeg vet ingenting om pumpa, men jeg regnet med at den virket siden vifte+radiator blåse ut varmluft. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Det kan godt være at radiator virker, men har den blitt treg og pumper ikke tilstrekkelig vil ikke vannet greie å bli kjølt ned kjapt nok og man vil da se temperaturene stige hele tiden. Det som irriterer meg litt med Corsair sine løsninger er at man ikke har et ordentlig flowmeter som viser om vannet sirkulerer ordentlig eller ikke. Det kan også være at den væsken som er brukt i selve vannkjølingen ikke er den aller beste og det har dannet seg noe i den. Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Det kan godt være det. Noen som har en anbefaling om ny vannkjøling da? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 trenger ikke nødvendigvis vannkjøling, gå for en CM 212 som et billigalternativ eller en noctuca NH-D14 som et litt dyrere Lager mindre lyd også de alternativene over Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 NH-D14 så jo veldig flott ut da. Føles bare litt bakvendt å gå tilbake til luftkjøling når jeg har hatt vannkjøling . Takk for all hjelp og innspill! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Du har også Phanteks kjølerene Ellers så er det ikke å gå tilbake, men gå litt frem enn at du går for full custom vannkjøling da Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Lukket vann ->luft -> ekte vann. Fordelen med lukket vann er plassen rundt cpu, ellers ingen. Har hivd ut alle mine H60-70-100-105 og 110. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 For min del fungerer lukket vann utmerket. Kjøpte Coolermaster Seidon 120M å byttet ut vifta som fulgte med til 2 stk Noctua 120mm pwm vifter, å temperaturen kommer opp til 78 grader maks med 3570K @ 4,6Ghz testet med Prime 95. Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Modde viftene er et krav, satte samme på mine da jeg hadde de. Demonterte en pumpa/cpublokka og seig masse hadde tettet ene hullet ut. Lenke til kommentar
Mammus Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Det er jo et viktig poeng med mer plass rundt CPU når man bruker vannkjøling. Men jeg skal nok ha plass til en god vifte på CPU'en. Noen som har hørt om noen uhell med vannkjøling da? Det er jo krise om væska skulle renne ut! EDIT: Oi da, sjekket ut en review av Noctua NH-D14. DEN ER JO ENORM! Endret 24. september 2014 av Mammus Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 cm212 er mindre og par % dårligere bare. D14x2 på mine SR2 og det HK er 4x atx i størrelse. Enda tok det all plassen^^ Man kan ikke ha store kjølebrikker på minnet med D14. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Føles bare litt bakvendt å gå tilbake til luftkjøling når jeg har hatt vannkjøling . Tror heller det er et stort skritt inn i fremtiden: http://www.hardware.no/artikler/noctua_nh-d14/73546/4 http://img.gfx.no/961/961588/Testresultater_.png Luftkjøleren yter mye bedre enn H60 og bråker mye mindre (nesten lydløs). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå