Gå til innhold

Casual gamingmaskin

Anbefalte innlegg

Hallais. Long time reader, first time poster.

Jeg tenkte å kjøpe meg en pc til spilling nå, men er relativt grønn på området. Maskinen jeg tenkte å sette sammen trenger på ingen måte å være noe råskinn, jeg spiller for det meste bare litt Borderlands, BF4, Diablo, LFD2.. Casual FPS/RPG spill for det meste. Og forhåpentligvis GTAV når det kommer.

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal legge mest penger i, og setter pris på alle råd og tips de mer kyndige måtte ha. Den maskinen jeg har nå er vel 5ish år gammel og var ikke nevneverdig ved innkjøp heller, så alt er vel egentlig å regne som en signifikant oppgradering vil jeg tro.

Dette er hva jeg har plukket ut så langt, basert på det jeg har lest om på diverse sider: http://www.netonnet.no/Customer/SharedList/19037

Jeg skjønner at dyrere (ofte) betyr bedre, men om det er vits å hele tiden hoppe opp en prisklasse på alle komponenter vet jeg ikke. Om det til mitt bruk f.eks er vits å gå opp fra GTX 670 til 770, dyrere CPU osv. (HDD'en fant jeg ikke ut om kunne brukes i en stasjonær maskin, så om den ikke kan det...sorry 'bout that)

Jeg tenkte ikke å bruke noe særlig mer enn 7k, ettersom dette bare er til gaming i ny og ne. Jeg understreker også igjen at jeg vet folk snakker om "BF4 på det heftigste!!" når de skal ha gamingmaskin, men det er ikke hva jeg er ute etter. Så lenge det ser pent ut og ikke gir grå hår i hodet som følge av lægg er jeg happy.

Setter som sagt pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en stasjonær PC ser jeg ingen grunn til å velge SSHD framfor én SSD og én HDD. Ellers ser alt bra ut. Den prisklassen du har funnet fram til er typisk "sweetspot", altså der du får best ytelse for pengene. Går du noe særlig opp i pris betaler du en del mer uten å få så veldig mye bedre ytelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott, men ville heller kjøpt MX100 og evt. tenke på mer lagring senere (kanskje bygge NAS selv?).

I tillegg mener jeg personlig at kabinettet ser utrolig kjedelig ut. Det er også ganske mye plast og lite kvalitet.

Endret av sevs
Lenke til kommentar

I en stasjonær PC ser jeg ingen grunn til å velge SSHD framfor én SSD og én HDD. Ellers ser alt bra ut. Den prisklassen du har funnet fram til er typisk "sweetspot", altså der du får best ytelse for pengene. Går du noe særlig opp i pris betaler du en del mer uten å få så veldig mye bedre ytelse.

Ok, det er bra å høre at jeg ikke er helt på villspor her. Så du mener at det ikke nødvendigvis vil ha så mye å si å evt. gå opp til et 770? Jeg tenker ift ytelse og levetid.

Grunnen til at jeg valgte den SSHD var primært pga pris og størrelse. Men jeg skal se om ikke jeg finner noen rimelige SSD'er jeg kan putte inn. Takk for innspill!

Lenke til kommentar

Ville nok ha putta på et 970 for å være helt ærlig.

Mye ytelse for pengene. Og skal du ha nok guffe til Gta V så tror jeg ikke at et svakt 760 vil rekke langt skal vi gå utifra GtaIV på pc.

Ja, jeg har vurdert det, men ettersom prisen er noe høyere for 970 vil jeg være sikker på at jeg får det jeg betaler for ift de andre komponentene. Har hørt en del tilfeller hvor folk har kjøpt for svak prosessor ift skjermkort som har gjort at de i realiteten kunne kjøpt et billigere et og fått pretty much samme resultat.

Vil jeg få mest mulig ut av 970'en med prosessoren jeg har lagt til?

Lenke til kommentar

Takk for

Hei her er et forslag til oppsett blir 1300 kr over budsjettet men er verdt det i spill ytelse og opplevelse

har man først hatt en pc med ssd går man ikke tilbake til hd igjenn :)

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/19118

Helt enig!

TS: Spis havregryn i en måned og ta dette ;)

Jeg går for builden til Mantaturbo. Takk for alle innspill. Muchos appreciados!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...