enden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Men igjen, hvis de opplyser om at dette er brukt og selger det like dyrt så er det få som vil kjøpe det. Det er klart at de sikkert kan lure noen, men det går på troverdigheten Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 det er en oppgradert fujitsu simes maskin men den er som sagt oppgradert med ny cpu, hd, og støre ram, (er litt newb er det best med en 512 brikke eller to 256 brikker det som jeg fikk med var en brikke.) ja det går ann og gjøre det slik som du beskriver men hvis du blir tatt så vill du mest troligt bli annmelt for bedrageri... og det er ikke morro Lenke til kommentar
NuB Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Som det sies her, det er ikke bare Elkjøp som har selgere. Jeg har etterhvert lært meg til å ta det enhver selger på Expert. Elkjøp osv. sier med en enorm klype salt, de er selgere og ikke fagfolk. Det merker du fort når du spør dem om noe som du selv egentlig har mer peil på. Jeg går heller den mer moderne og litt mer upraktiske (har ikke nett tilgjengelig overalt ennå) veien om andre forbrukere for å høre deres mening: Enten søker jeg i Google eller jeg sjekker HW-forumet eller prisguiden. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Gratulerer med dagen til Enden! Er det ikke slik med de aller fleste kjeder og butikker da; det finnes råtne egg i kurven overalt. Komplett, som for mange regnes som en anerkjent kjede - og sin tid butikker har tidvis slitt med service og kompetanse for eksempel. Min første "ordentlige" PC ble kjøpt på Elkjøp (mange år siden), og servicen jeg fikk da var eksemplarisk. Siden den tid har den lokale sjappa byttet ut deler av betjeningen, og kunnskapsnivået er ikke like bra. Men sånn kan det bli når de skal sette seg inn i PC, stereo og hvitevarer samtidig. Kommer ikke til å kjøpe mer PC på Elkjøp, men har kjøpt komponenter når det har passet seg slik. Pris/graden av krise har vært avgjørende i disse tilfellene. Lenke til kommentar
Zhen.Jen Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg ble oppringt engang av en telefondame. Hun hadde masse ok spørsmål om butikker som Elkjøp, Lefdal, Spaceworld etc. Siste spørsmålet var "Hva synes du om Elkjøp?" (Hvem kjørte denne undersøkelsen? ) Haha sa jeg, skal ikke trekke inn personlige meninger inn i dette. Men de yter ikke verdens beste service. Damen sa "Nå orker jeg ikke mer, alle jeg har ringt har et eller annet dritt på Elkjøp!!!" Vet ikke om dette er helt tilfeldig jeg. Har to eksempler til jeg. Faren min kjøpte en kabel. Også passet den ikke her hjemme. Det tok han på sin kappe, og dro ned igjen. Han fikk en ny kabel av den hyggelige mannen. Han kom hjem og da hadde han fått feil kabel! Hmm.. Vet vi hva vi selger? Eller bare selger vi? Moren min trakk kølapp på elkjøp. Skulle handle nye hvitevarer til huset sitt. Etter 20min uten noe som helst tegn til fremgang eller hjelp gikk hun. Det var ikke noen som ekspederte der. Har enda mer om ønskelig. Det er mulig de tar igjen på priser ol. Men service har de aldri hatt! Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Vil gjerne se den loven som sier det at de ikke kan selge det til full pris. De kan vel selge det til hvilken som helst pris såfremst de gjør kunden klar over at dette ikke er nye produkter. Dette hadde du tydeligvis ikke peiling på det er ingen lov men hvis jeg ikke husker helt feil så sa mannen som ekspederte meg att det er en elkøp polecy som sier att de ikke skal selge illneverte varer til normalpris.. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg har egentlig ikke noe imot elkjøp, men jeg pleier ikke å kjøpte data-delene min derfra. Er bare sånn, men jeg tror ikke at hadde sagt nei til et godt tilbud på elkjøp. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ja det går ann og gjøre det slik som du beskriver men hvis du blir tatt så vill du mest troligt bli annmelt for bedrageri... og det er ikke morro Ok, visste ikke at det var bedrageri, man bruker jo bare en "smuthull" i garantien? Er det bedrageri f.eks. å kjøpe dårlig frukt på Kiwi, og gå tilbake og si at du vil ha dobbel pris tilbake? (når du visste det før du kjøpte det at du kom til å gjøre det?) Hva med å gå til alle butikkene for å sjekke prisen, og deretter til Lefdal og kjøpe "produktet" og få tilbake 150% av prisforskjellen? (når du på forhånd vet at det finnes billigere andre steder? Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 hvis jeg ikke tar helt fei så sier kjøpsloven att hvis du er klar over defekter men likevell kjøper produktet så har du ingen garanti på den defekten .men kjeder som kiwi vil bli kjent for god kundebehandling lager egne unntak fra regelen som sier att du har en form ferskhets garanti på frukta deres .. men hvor ofte finner du dårlig frukt på kivi svar :VELDIGT skjelden pga att de altid sørger for att det ikke er dårlige varer der... så til elkjøp eksemplet: så er det slik att når du har levert tilbake et produkt, bare for å kjøpe det tilbake mye billigere etterpå, så vill det bli bedrageri .vet att det er vanskeligt å forstå, men jeg prøvde meg på det samme med en mobil og fikk klar beskjed om att hvis jeg gjorde det så ville jeg bli annmelt for bedrageri.. :gretten: men hviss du kjøper en pc og leverer den tilbake på 30 dagers garantien for å så kjøpe en ny rett etterpå så har de ikke noe de skulle sagt siden det ikke er den samme pcen.. *grin* *grin* Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 men hviss du kjøper en pc og leverer den tilbake på 30 dagers garantien for å så kjøpe en ny rett etterpå så har de ikke noe de skulle sagt siden det ikke er den samme pcen.. *grin* *grin* Ok, da tar jeg ditt ord for det med bedrageri. Hmm...hvor går grensen? Hva om den PCen jeg kjøpte ikke passet meg, men for kameraten min, så jeg leverer den tilbake, og han kjøper den billig? Blir det også bedrageri? Vel samma det, har egentlig ikke tenkt på å gjøre det uansett. LOL... så du går tilbake måned etter måned og kjøper hele tiden den dyreste PCen de har? Et øyeblikk, går til Elkjøp for å sjekke hva det egentlig står om garantien... "30 dagers full returrett. Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra mottaksdatoen og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke abonnement. Husk å ta med kvittering." Hmm... står lite der... vel, uansett... orker ikke å tenke på sånt en gang... masse muligheter i verden... litt umoralsk kanskje. Nå spores det helt av her... så diskusjon om garanti og "svindel" closed ok? Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ok det hørest fint ut men kan du svare meg på en ting er det best med 2 256mb brikker eller en 512mb brikke???? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 ok det hørest fint ut men kan du svare meg på en ting er det best med 2 256mb brikker eller en 512mb brikke???? Selvfølgelig, i en lang stund nå har det vært bedre med 1 x 512 brikke. Litt mer fremtidsrettet og mere overklokkingsvennlig. (Mulig at det var litt raskere også). Men nylig har de greid å kjøre RAM på dual... det er allerede mange tråder om det. Så hvis hovedkortet ditt støtter dual DDR så vil 256 x 2 være bedre, hvis ikke så vil 1 x 512 være best. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Trikset med å levere inn og kjøpe samme tingen rimeliger har en stor svakhet. Det kan jo godt hende noen andre har kjøpt den når du kommer for å kjøpe den igjen. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Vil gjerne se den loven som sier det at de ikke kan selge det til full pris. De kan vel selge det til hvilken som helst pris såfremst de gjør kunden klar over at dette ikke er nye produkter. Dette hadde du tydeligvis ikke peiling på det er ingen lov men hvis jeg ikke husker helt feil så sa mannen som ekspederte meg att det er en elkøp polecy som sier att de ikke skal selge illneverte varer til normalpris.. Ja, det blir noe helt annet. Ikke kom å si at det er en lov da Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 elkjøp stormarked i moss bak moss avis ja. Største gjengen med svindler jævler jeg har vært borti... Større idioter enn de gutta der skal du lete lenge etter. Venter forøvrig fortsatt på svar fra dem.. sendt en mail for 3-4 måneder siden.. Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 det jeg mente var att folka på elkjøp ikke hadde lov til og gjøre det pga att de har en polecy som sier det... nå vill jeg jo bare si det att du bare er ute etter krangling og dermed så driter jeg i og svare mer på sånne dumme spm og påstander da jeg har forklart hva jeg mente ' Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Takk for tipset bjalle Skal sjekke innom Elkjøp i morgen elns.. PS: Gratulerer med dagen enden! "Gratulerer med da'n! Gratulerer med da'n! Gratulerer kjære enden, gratulerer med da'n! 1..2...3...4...5...6....7...8....9...10...11...12...13...14...15....16....17..18...19..20...21...22!!!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Eg ser ingen problemer med å kjøpe varer på Elkjøp så lenge det er merkevarer som eg kjenner til. Kvar gang eg kjøper slike ting så skal eg ha garantier ol. spesifisert slik at eg kan sende det tilbake dersom det er feil. Lenke til kommentar
gemmi Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg liker heller ikkje Elkjøp noe særlig, men for ca. 2 uker siden hadde jeg lyst på noe nytt. Fikk for meg at et enkelt hjemmekinoanlegg måtte jeg ha. Sjekket litt rundt på Expert, Elkjøp og de andre butikkene som lå i nærheten og endte opp med et anlegg som kostet 4995,-. Nå ser jeg på nettet at det selges for kr. 4295,-. Er det noen som vet om Elkjøp har den 30 dagers prisgarantien som de ihvertfall hadde for noen år siden? Dersom de fremdeles har det, kan jeg vel bare ta med meg kvitteringen og kreve 700,- tilbake, eller....? Lenke til kommentar
gemmi Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg ringte til Elkjøp-butikken og undersøkte saken selv, og fant ut at de har den 30-dagers prisgarantien fremdeles, og at jeg bare kunne ta med kvitteringen så ordnet de dette. : Elkjøp er egentlig ikke så verst sånt sett, men jeg unngår også å kjøpe PC-produkter hos dem, hvis jeg da ikke vet akkurat hva jeg skal ha og at de har en bra pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå