bjalle Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg kjøper mye fra diverse webshop men i det siste har elkjøp begynt å bli ett bra alternativ, fraktpriser gjør at det kan være like billig på elkjøp, spesiellt på printere, cdbrennere og nå også ati radeon skjermkort.Er det flere som har begynt å handle mer på elkjøp i det siste. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Liker ikke elkjøp, men du har et poeng. Selv bor jeg midt i Oslo sentrum, så jeg sammenligner gjerne webpriser med listepriser hos komplett og digital impuls Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Helt enig. Er ingen Elkjøp fan selv, men når de kjører norges beste tilbud, attpåtil over disk, da er ikke jeg sen om å ta turen dit. Lenke til kommentar
tøs Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hallo? hva er galt med elkjøp? Mange velger å kalde elkjøp for "elkjip", men grunnen til det? kan noen i det minste nevne en butikk som har slike retur rettigheter som elkjøp? 30 dagers FULL returett, samt en knallgod forsikerting.. Prisene er bedre enn de fleste skulle tro, og utvalget er stort. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Faktisk ja, I går kjøpte jeg 50 Verbatim CDer fra Elkjøp for 129 kr. Det er vel ikke så ille... syns det var billig jeg Også solgte både Elkjøp og Lefdal Verbatim 20pk slimcase for 88 kr. Ikke så ille det heller, men 50 spincake for 120 syns jeg var et bedre tilbud. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 (endret) Joda, elkjøp er en fin bedrift på papiret, men de driver franchise uten å ha full kontroll over ulike avdelinger. Folk betaler en symbolsk sum for å få henge opp elkjøp skiltet over inngangen, og så gjør de som de vil. Jeg har vært ute for noen butikker som kan brenne et vist sted for min del. Dette er ikke direkte Elkjøp-ledelsen sin feil, men det ødelegger for hele kjeden. Derfor holder jeg meg unna elkjøp. Det er klart - hvis noen sier at i den og den butikken er de veldig flinke og service orienterte så kan jeg vurdere å ta turen innom, men i min lokale sjappe er de noen overlegne svin. Jeg har uhorvelig mye bedre kompetanse (er utdannet i faget) innen data enn de, og når de velger å behandle meg som en liten drittunge (blir 22 idag) så sier jeg takk og farvel. Samme opplegget er det med expert, men der har jeg en butikk i Moss jeg gjerne handler i. de er alltid blide og hyggelige, har god bemanning og alltid forlk på jobb som vet hva de snakker om. Hvis du vet noe de ikke vet så lytter de gjerne, og spør tilogmed etter linker så de kan lese mer om temaet senere. Endret 28. oktober 2003 av enden Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 en butikk som har slike retur rettigheter som elkjøp? 30 dagers FULL returett, samt en knallgod forsikerting.. Sant nok. Bare 30 dagers returretten er faktisk god grunn nok til å handle der. Jeg må huske på å vurdere Elkjøp mye mer enn det jeg gjør nå. Er det noe jeg hater så er det dritt-sjapper hvor man ikke kan få tilbake pengene dersom man leverer tilbake et helt ubrukt, uåpnet produkt kun få dager etter kjøp. Skjønner at noen ikke vil gi tilbake pengene for et åpnet produkt, men at man ikke gjør dette for et forseglet produkt er helt forkastelig service. Av denne grunn kjøper jeg aldri mer noe hos Akersmic(butikkene) og Intersport(Som i tillegg må være verdens dyreste sports-kjede) Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 (endret) Faktisk ja,I går kjøpte jeg 50 Verbatim CDer fra Elkjøp for 129 kr. Det er vel ikke så ille... syns det var billig jeg Også solgte både Elkjøp og Lefdal Verbatim 20pk slimcase for 88 kr. Ikke så ille det heller, men 50 spincake for 120 syns jeg var et bedre tilbud. Jeg kjøpte også en slik pakke med cd'er (Elkjøp). Måtte bare kaste hele hurven......dem "flasset" av . Etter jeg hadde brent noen cd'er til å ha i bilen så så jeg at det var noe "møkk" på den ene. Men det var ikke møkk. Det var belegget som hadde begynt å flasse av. Tror neppe jeg kjøper en pakke til. Har ikke brent noen flere av disse cd'ene da jeg helst vil slippe å få anlegget fullt av slikt. Endret 28. oktober 2003 av MrVilla Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Jeg kjøpte også en slik pakke med cd'er (Elkjøp). Måtte bare kaste hele hurven......dem "flasset" av . Etter jeg hadde brent noen cd'er til å ha i bilen så så jeg at det var noe "møkk" på den ene. Men det var ikke møkk. Det var belegget som hadde begynt å flasse av. Tror neppe jeg kjøper en pakke til. Har ikke brent noen flere av disse cd'ene da jeg helst vil slippe å få anlegget fullt av slikt. Det (for)nekter jeg å tro..., jeg har ikke brukt CD-platene enda, men Verbatim er det beste merke jeg vet innen optisk media, og de har faktisk livtidsgaranti på CDene. Så hvis de flasser av kan du bare gå tilbake og bytte dem. Sikker på at det var Verbatim du kjøpte? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 .. men i min lokale sjappe er de noen overlegne svin. ... og når de velger å behandle meg som en liten drittunge (blir 22 idag) så sier jeg takk og farvel. Samme erfaring har jeg med Elkjøp i Tønsberg. Folk med mindre kompetanse, og som ikke kan godta at de tar feil skal man lete lenge etter. Men, når det er sagt, har hent jeg har vært innom Elkjøp når jeg har vært 100% sikker på hva jeg skal ha på forhånd. Gratulerer med dagen forresten Enden Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Elkjøp er en grei butikk til å kjøpe tilleggsutstyr som cd'er, blekkpatroner, dvd-filmer. Men datamaskiner og komponenter, aldri i verden. Har vært innom et par elkjøp-butikker, og har sett en del i salg som jeg trodde var utgått fra markedet for lengst. Dessuten har jeg generelt mye imot ferdigbygde pc-er. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Elkjøp er en bra butikk det, helt til det oppstår problemer med et produkt. hadde for en tid tilbake en langvarig disputt med elkjøp, hvor jeg tilslutt (etter et halvt år elns) ringte importøren (for harman kardon) selv og fikk det ordnet det der, de mistet vel også H/k som leverandør om jeg ikke tar feil... Og inkompetanse på proukter de selger synes jeg heller ikke kan tollereres, sånn som når de forfekter at en xp2400+ kjører på 2,4 Ghz.. Men for all del, du kan fort gjøre et veldig godt kjøp der, såfremt ikke noe går galt. BTW: grattis enden Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 tZar og stigfjel: enig! Små enkle ting som er så idiotsikre at de ikke kan bli ødelagt er greie. Goebbels: Been there, done that... Du har min sympati. Bra det ordner seg til slutt - no thanks to elkjip... takker for gratulasjonen forresten tZar :nice: Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Noen av de som er ansatt på Elkjøp er "selgere" og ikke produkteksperter, noe som ikke er veldig positivt. En selger bør kunne en del om det han selger! Uansett er det en forhåndsregel å undersøke litt på forhånd og sjekke flere butikker før du handler. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Joda, elkjøp er en fin bedrift på papiret, men de driver franchise uten å ha full kontroll over ulike avdelinger. Folk betaler en symbolsk sum for å få henge opp elkjøp skiltet over inngangen, og så gjør de som de vil. Jeg har vært ute for noen butikker som kan brenne et vist sted for min del. Dette er ikke direkte Elkjøp-ledelsen sin feil, men det ødelegger for hele kjeden. Derfor holder jeg meg unna elkjøp. Det er klart - hvis noen sier at i den og den butikken er de veldig flinke og service orienterte så kan jeg vurdere å ta turen innom, men i min lokale sjappe er de noen overlegne svin. Jeg har uhorvelig mye bedre kompetanse (er utdannet i faget) innen data enn de, og når de velger å behandle meg som en liten drittunge (blir 22 idag) så sier jeg takk og farvel. Samme opplegget er det med expert, men der har jeg en butikk i Moss jeg gjerne handler i. de er alltid blide og hyggelige, har god bemanning og alltid forlk på jobb som vet hva de snakker om. Hvis du vet noe de ikke vet så lytter de gjerne, og spør tilogmed etter linker så de kan lese mer om temaet senere. Elkjøp i Moss sentrum du tenker på ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Det er nok ikke bare "noen" selgere. Men det er ikke bare elkjøp som er sånn. Spaceworld er ikke stort bedre de heller, og de er dyre i tillegg. Var der sammen med en kamerat som skulle få mobilen reparert. Da kom det en snik av en selger som prøvde å prakke på meg stasjonær pc og bærbar pc. Satte ham på plass med å fortelle hva jeg hadde av maskinvare, og hvor mye jeg ga for det. Stakkaren gikk til slutt. Lenke til kommentar
ijerku Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 jeg har hadd både posetive og negative opplevlser på elkøp for eksempel da jeg skulle kjøpe meg bærbar pc og den aldri kom ... :gretten: men dere bør ikke se hel bort fra pcene til elkjøp kjøpte selv pc der for 4 uker siden og fikk det jeg vil kalle et røverkjøp.. pcen : msi hovedkort, ati radeon 9800 pro 128mb, 120 gig western digital 7500, d.link 54 tråløst nettverkskort, 54x brenner dvd p4 2,8gh prosessor tvinmos 512 mb 2,5 ram creative 5,1digital lydkort fierewiere kort windows xp pro div programvare (dvd spiller antivirus osv) 2års garanti. alt dette fikk jeg for 7000.. trikset med og få det så billigt er å spørre etter pcer som har vert solgt og så innlevert på angrefristen... da har de ikke lov til og ta full pris for de varene ... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 alt dette fikk jeg for 7000.. trikset med og få det så billigt er å spørre etter pcer som har vert solgt og så innlevert på angrefristen... da har de ikke lov til og ta full pris for de varene ... Høres ut som et godt kjøp, hvilket merke? Vel, da kan du vel bare kjøpe, levere og kreve penger tilbake etter et par uker, får tilbake penger, og kjøpe det igjen! (kanskje sende en kjæreste eller kamerat for sikkerhets skyld) Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 elkjøp stormarked i moss bak moss avis ja. Største gjengen med svindler jævler jeg har vært borti... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 alt dette fikk jeg for 7000.. trikset med og få det så billigt er å spørre etter pcer som har vert solgt og så innlevert på angrefristen... da har de ikke lov til og ta full pris for de varene ... Vil gjerne se den loven som sier det at de ikke kan selge det til full pris. De kan vel selge det til hvilken som helst pris såfremst de gjør kunden klar over at dette ikke er nye produkter. Dette hadde du tydeligvis ikke peiling på :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå