War Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Har noen byttet panel på huset sitt og vet ca pris? Snakker vi 200K for en ca-normal enebolig? Erfaringer? Bor i Trondheim Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Kun materialpris og gjøre jobben selv, eller sette bort jobben? Skal du ha ny vindsperre? Etterisolere? Kanskje også bytte vinduer når du først er i gang? Hvor stor er en normal enebolig? 90 kvadratmeter og en etasje, eller det dobbelte og to etasjer? Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Det er 3 etg, men kjelleren er over bakken og i mur uten panel, tenker kanskje trekke panelet ned. Til sammen er det 150kvm delt på 3ish. Etterisolere ut ja og nye vinduer , vindsperre også. Men vindusdelen får jeg uansett om jeg isolerer inn og bare skifter de. Tipper selv 300-400 tusen for panel, isolasjon , vinduer og tak (med isolasjon) Det er bygget i 1930, så var det det med at gamle hus må isoleres på en annen måte? Så noe om det på nett. Kan jo spare noen laken på å ta av panel og takstein selv, det har jeg gjort på 200 2etg rekkehus i en jobb^^ det er møkkaarbeid. Endret 24. september 2014 av War Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Synes 200K var vel dyrt, men du sier jo intet om forutsetninger. Regner med at jeg må ut med 60K her og det med materialer på ett 65m2 bolig i 1 1/2 etasje - boflate 90m2. Men har ikke inkludert innleid arbeidskraft til 500 - 750,-kr /t Selv om at jeg muligens må ha noe hjelp Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Jeg klarer jo å gjøre det selv i teorien, lekte ut, isolasjon, vindduk og panel. Hvor fint det blir er noe annet. Vet jeg kan få panel i ferdig grunnet og malt i 4 valgfrie farger, tenker da velge grå som huset skal være, men kjærringa vil ha tynne lister (moderne liksom) så da blir det 2-3 ganger anntall planker. Tipper hu vil ha grå sånn panel som siste bildet her som tydlig skiller seg ut fra min bolig. Endret 24. september 2014 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå