Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefal en god fotkrem

ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både Apobase og spenol burde fungere. Alternativt har du Helosan, noen jursalver, Essex etc.

Det er Helosan jeg tenkte på ! Den syntes jeg er veldig bra, Men nå har jeg ikke prøvd så mye forskjellig så jeg har lite erfaring og sammenligne med, Men jeg var plaget veldig med at huden under foten ble sprukket og sår og begynte og bruke den. Den er riktig nok såpass tykk at du burde smøre inn føttene og sitte stille en god stund siden det og ha på sokker eller gå når du har smurt deg inn kan bli grisete

Lenke til kommentar

Jeg har hørt Apo base inneholder parafin og dermed ikke så bra for huden. Noen som kjenner til det?

Det er parafin i mange fuktighetsprodukter nettop fordi det forhindrer at det blir veldig tykt men det er så små mengder at du må bruke mye av det ofte og lenge for at du skal merke noe av det og jeg trur det er andre ting som vil plage deg mer da en parafin, det er utrolig rent produkt.

Lenke til kommentar

Min søster er hudpleier, og fortalte engang at kremer med parabener (parafin bl.a.) er dårlige fordi det er et billig produkt som brukes for å forhindre fortykning. Det blir bare lagret i hudlagene, og forsvinner ikke men forkalker seg.

En vanlig plastisk/optisk operasjon for eldre damer er å få bort store poser under øynene, og når disse opereres ligger det tjukke "larver" med parafin som et belte under huden pga langvarig bruk av fuktighetskremer i ansiktet.

Derfor anbefaler hun alle kremer som ikke inneholder parabener til huden. Og det finnes flere som er helt nøytrale som hverken inneholder parabener eller alkohol.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

En vanlig plastisk/optisk operasjon for eldre damer er å få bort store poser under øynene, og når disse opereres ligger det tjukke "larver" med parafin som et belte under huden pga langvarig bruk av fuktighetskremer i ansiktet.

Beklager, men den påstanden får jeg ikke til å en gang stemme med mine begrensede fysiologiske kunnskaper. Har du tilfeldigvis en kilde?

Ellers har jeg en annen kilde her: http://www.lommelegen.no/legesvar/poser-under-%C3%B8ynene-1

som sier:

Poser under øynene er et vanlig fenomen etter en natt med riktig dårlig søvn. Grunnen til dette er blant annet at huden i nærheten av øynene er svært tynn, bare omtrent 0,5 millimeter. Til sammenlikning er huden andre steder cirka to millimeter tykk. Dessuten er huden ved øynene meget elastisk og relativt løst festet til bindevevet og muskulaturen under. Derfor blir avslapningen av muskulaturen spesielt synlig nettopp der, og slik oppstår de karakteristiske posene under øynene. For øvrig betyr den spesielle strukturen i øyeomgivelsene også at en generell væskeopphopning i kroppen lett gir seg utslag nettopp der. Likevel er det stor individuell forskjell på hvor trette vi kan se ut etter en søvnløs natt. Det skyldes at arvelighet spiller en avgjørende rolle. Poser under øynene er nemlig i høy grad noe vi får i arv fra foreldrene våre. Når bindevevet på grunn av alder mister elastisiteten, blir dette også mest tydelig omkring øynene. Det er årsaken til at eldre mennesker vanligvis har større og tydeligere poser enn yngre.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at det er årsaken, bare ar det er sånn. De finner sånne klumper med størknet parafin når de fjerner poser under øynene fordi parabener lagrer seg og samler seg i sånne hudlommer. Hun har erfaring og utdanning, det har ikke du

Cred til søstra di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...