appelsinbrus Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Hører rykter om dette her, men får ikke gravd frem troverdig info om det på nettet siden ryktene om dette tydeligvis har gått i årevis. Noen som vet om det stemmer, og evt hvor mye avgiften blir på? Motorer er vel fritatt nå, så vidt jeg vet, men de skal jo gi med den ene hånda og ta med den andre.. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 De RødGrønne styrer ikke lenger, så slapp av. Lenke til kommentar
tobixen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) For å kunne kreve inn årsavgift er man nesten avhengig av å ha et obligatorisk småbåtregister - og det ble som kjent avviklet sist vi hadde borgerlig regjering. Den "blå-blå"-regjeringen har så langt fått til å fjerne den "midlertidige" hk-avgiften som ble innført i 1978, øke avgiften på "avgiftsfritt" diesel, samt fjerne privilegiene NSSR hadde ifbm sitt frivillige småbåtregister. For de av oss som har lovlig registrert VHF-radio tilkommer den en årlig avgift til Telenor Maritim Radio. "Totalmedlemsskap" i NSSR er jo en fin ting. Forsikring har vel de fleste av oss. De fleste av oss betaler både penger og arbeidsinnsats ifbm vinteropplag, sesongplass i marina og vedlikehold - så i praksis betaler de fleste av oss flere tusenlapper i årlige "avgifter" den dag i dag ... Endret 24. september 2014 av tobixen Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Ah, skjønner.. Onkelen min sa det skulle komme en ny avgift eller noe rett over nyttår, så må vel få han til å utdype. Kan poste her igjen når jeg har hørt med han hvordan det henger sammen. Mulig jeg misforstod han og.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå