Smedsrud Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Kraftig redusert ytelse etter bare få måneders bruk.Samsungs populære SSD har problemer 1 Lenke til kommentar
ThePainx Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 "Den äldre 830-serien samt mer påkostade 840 Pro använder flashminne av MLC-typ, vilket är dyrare att tillverka men har teoretiskt längre livslängd. Dessa enheter är inte heller drabbade av problemet" kilde: sweclockers 7 Lenke til kommentar
filllip Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 "Den äldre 830-serien samt mer påkostade 840 Pro använder flashminne av MLC-typ, vilket är dyrare att tillverka men har teoretiskt längre livslängd. Dessa enheter är inte heller drabbade av problemet" kilde: sweclockers Takk for at du postet dette. Har selv 840 Pro og trodde at denne saken også gjaldt denne siden HW valgte å skrive "De populære SSD-ene i 840-serien ..." 2 Lenke til kommentar
haakkern Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Jaa! jeg og har problemer med mine to 840 Evo! den ene disken er helt på tryne (lar seg ikke instalere win 8 engang) den andre fungere slik delevis men har dårlig ytelse! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg har flere 500 GB av Evo serien og hatt det i 1 år de elste, har aldri vært noe problem så langt vertfall. Gjelder dette kun 1 TB verianten? kan jo være produsjonsfeil med enkelte av SSD diskene, enkelte ikke har blitt testet etter produksjon. 1 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Tar forbehold om min begrensede kunnskap, men jeg kan ikke skjønne at dette skal være relatert til TLC. Høres mer ut som en feil i firmware/driverrutiner. Fysikken gir ikke noen ytelsesbegresninger av denne typen. Stoler på at det kommer en firmware så fort de finner ut av det. Har 1TB versjonen og har ikke merket noe som helst ennå. Er ikke helt med på den biten om at det er så "farlig" om hele disken må skrives til på nytt. Levetiden og holdbarheten har så mye å gå på uansett at jeg ville ikke vært nølt med å skrive hele disken på nytt om det hadde gitt meg en fordel. Men jeg hadde vært irritert pga at det ville vært upraktisk og hadde kostet meg tid... 1 Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Bare for å klargjøre litt:SLC = en bit per celleMLC = to+ bit per celle, som regel toTLC = tre bit per celleTLC er også MLC men det er normalt å kalle TLC for TLC og ikke MLC med tre bit per celle. Endret 23. september 2014 av Hellriser 2 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg fikk problemer med SSDen når jeg kjørte på ene kontrolleren i W8.1. Når jeg flyttet den over på Intel-kontrolleren, ble det bedre. Jeg fikk ikke ACHI til å virke på den andre :S (var aktivert i bios, drivere installert, aktivert i Windows, etc). Lenke til kommentar
Jaitheibe-a Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Syntes det var noe med maskinen min..ikke like kjapp som før.. Dette her jo virkelig ille ut... Endret 23. september 2014 av Jaitheibe-a Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg fikk problemer med en samsung 830 256gb så kjøpte en evo 840 512gb. Har ikke hatt denne så lenge, men dette virker ikke lovende. Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Flott artikkel! Jeg hadde tenkt å kjøpe en 1TB SSD disk fra Samsung, er glad for at jeg tilfeldigvis såg denne artikkelen. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Trodde virkelig ikke dette var et problem på dagens SSDer, men der tok jeg feil ja... Oppgraderte til 840 evo pga jeg ikke så lønnsomheten i å betale dobbelt for 850 pro. Hadde jeg visst dette for noen uker siden hadde jeg revurdert den tanken... Oppgraderte fra en x25-m 80gb pga både ytelse og plass, men om dette faktisk er tilfelle, at hastigheten synker så drastisk - er jo den gamle fremdeles raskere - og den er fra 2010... Fremdeles stabil på den samme hastigheten den hadde da den var ny - selv om dette vare "bare" 250/70 MB/s. Dog merkelig at dette ikke er blitt oppdaget og kommet i lyset før nå på en så populær serie SSDer...? Lenke til kommentar
troutmaster Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Ha!! En 256GB av sorten ligger på posten og venter på å bli hentet... Tror jeg smekker den inn og håper på det beste... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Etter å ha lest utallige sider i tråden om denne disken, ser jeg at dette ble nevnt for 2-3 dager siden. Posted in other thread too. Confirmed and firmware is on the way. http://www.anandtech.com/show/8550/samsung-acknowledges-the-ssd-840-evo-read-performance-bug-fix-is-on-the-wayNo real reason to debate on if it exist or doesn't exist, or on ways to fix it. Just wait for the firmware... Er vi heldige løser ny firmware problemet. Om ikke blir det vel best å sette i gang en full defrag 1 gang i måneden, selv om det går på bekostning av levetiden - noe som trolig ikke blir noe problem uansett... Lenke til kommentar
Jaitheibe-a Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Min etter defrag i windows 7.. Det som er,er at det blir forskjellig resultat hver gang jeg kjører test.men alle dippene ned til 20-40mb er med hver gang.... Før: Endret 23. september 2014 av Jaitheibe-a Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Har en 840 Evo i Mac-en. Må kanskje undersøke litt dette jeg. Lenke til kommentar
Pest^N Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Siste tre måneder har 3/4 Seagate barracuda 1TB disker feilet i NAS'en. Og nå viser det seg at samsung ssd'en jeg har kjøpt også kommer til å feile. Fra nå av skal jeg kun gå for dyrere disker... 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Det er ikkje alltid billig OG bra hører sammen Crucial MX100 virker å være slik, enn så lenge Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg har totalt 3 stykk 840 EVO 250 GB. Den eldste er 1 år gammel, de to andre et halvt år og en måned respektivt. De siste er nok for nye til å si noe om, men den eldste kan jeg ikke si at jeg har opplevd noen problemer med. Bruker den daglig og PCen er omtrent like rask som da jeg installerte Win 7 for et år siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Har Samsung 830 128GB, er min SSD utsatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå