Centrux Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Hei.Har noen problemer med bilen som jeg har tenkt å få fikset, men tenkte jeg skulle høre litt med dere her inne først Lys i dashbordet har ikke funket så lenge jeg har hatt bilen, så det er utrolig vanskelig å se hvor fort jeg kjører osv når det er mørkt. Har sjekket sikringene og det er ingen som mangler eller er svidd, så det må være noe annet som gjør at det ikke funker, men hva?Bremsene er ganske dårlig på bilen, lang bremselengde, så jeg har kjøpt nye bremseklosser foran, men ikke bak. Han som sto bak kassa på "Bilxtra" sa at hvis bremsene er dårlige, så er det som oftest nok å bare skifte klosser foran, hva tenker dere om dette?Håndbrekken er veldig dårlig, bremser dårlig, så her håper jeg det er nok å bare stramme wiren.Det kommer av og til litt ulyder og det blir litt problemer av og til når jeg prøver å sette bilen i tredjegiret eller i revers, men jeg vet ikke om dette er på grunn av litt treg / utslitt clutch eller om det er girkassen? Om det er clutchen, hva bør jeg i så fall få gjort?Jeg skal få en mekanikervenn til å se over bremsene bak også, men jeg har kun kjøpt klosser foran, så det blir ikke skiftet bak med en gang i alle fall. Antennen på bilen har også blitt avknekt av noen hjerteløse vandaler, men de hadde ikke akkurat samme type antenne på bilxtra, så hvor bør jeg i så fall henvende meg for å få en ny antenne som passer?Bilen det er snakk om her er en Hyundai Accent 2003mod 1,3 liter. Håper noen gidder å se over disse spørsmålene og legge igjen en kommentar, setter pris på det! Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Lyset i dashbordet er mest sannsynlig bare pærene som har tatt kvelden. Pleier å være relativt enkelt å bytte ut. Når man bremser så bremser man 70% med bremsene fremme og 30% bak. Så bytter du bremser fremme er mye gjort, men er bremsene bak slitt ut må disse også selvfølgelig byttes. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Lyset i dashbordet er mest sannsynlig bare pærene som har tatt kvelden. Pleier å være relativt enkelt å bytte ut. Når man bremser så bremser man 70% med bremsene fremme og 30% bak. Så bytter du bremser fremme er mye gjort, men er bremsene bak slitt ut må disse også selvfølgelig byttes. Har lest litt om dette, virker faktisk ikke så sabla enkelt å skifte pærer i dashbordet, haha. Stikker innom bilxtra i morgen og kjøper noen standardpærer, dog, og satser på at kompisen kan fikse det. Takk for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Bytt girolje og sjekk den gamle olja for metallspon og metallbiter. Ta f.eks. en magnet nedi olja etter du har tappa den. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Bytt girolje og sjekk den gamle olja for metallspon og metallbiter. Ta f.eks. en magnet nedi olja etter du har tappa den. Ulydene og "problemene" har mest sannsynlig med girolja og gjøre? Kan det ha noe å gjøre med at clutchen er slitt eller noe slikt? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Jeg mener å ha fått med meg at det er en del dårlige girkasser på de bilene der.. En såpass gammel Accent er dessverre ikke verdt mange kronene, du bør virkelig vurdere nøye om du skal gidde å gjøre noe med den eller bytte den ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Bytt girolje og sjekk den gamle olja for metallspon og metallbiter. Ta f.eks. en magnet nedi olja etter du har tappa den. Ulydene og "problemene" har mest sannsynlig med girolja og gjøre? Kan det ha noe å gjøre med at clutchen er slitt eller noe slikt? Høres ikke ut som noe med clutchen. Men hvis du tapper ut olja og ser at den er full av metallbiter så vet du at girkassa er FUBAR. Hadde en bil selv som var litt kranglete å få i andregir når den var kald. Det hjalp når jeg fikk bytta girolje. Helte på en god helsyntetisk olje og det ble mye bedre. Dog var den gamle olja full av spon og biter og den holdt bare 20000km etter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå