Gå til innhold

Død vannkjøling?


Packard

Anbefalte innlegg

Hei, i går opplevde jeg at viften på vannkjølingen til CPUen gikk på ekstremt turtall. Etter litt sjekket jeg temperatur og så den lå på nesten 90C. Vifta går fint, lite skitt i kjøleribbene, så virker som sirkulasjonen er dårlig.

 

Den ene slangen er veldig varm, den andre avkjølt. Mistenker en av 2, pumpen er gåen, eller luft er i systemet. Noen glupe måter å sjekke slikt? Dette er en enkel lukket CPU kjøling. Service fri, så tror ikke det er noen tradisjonell måte å fylle på væske.

 

Ristet litt på den etter å tatt den ut, kan høre litt skvulping, det skulle det da ikke være om den er helt full? Og det bør den være?

 

Har nå forsøkt å "lure" luften opp til kjøleribba ved å holde den høyt og riste og snu på alt annet, kan den fungere nogelunde med luft fanget der? Ettersom det er vel pumpa som sliter med dette?

 

Problemer er at nå som det ikke er å finne datadeler i butikk, blir det venting på nytt, PCen er nødvendig for arbeid. Har nå satt den på etter jeg prøvde å fange luften, ved 0 sirkulasjon i.e. død pumpe, hvor lang tid bør det ta får jeg ser temperaturen er for høy ved lite last?

 

Er altså da kun snakk om få det til å holde 2-3 dager til, inntil jeg får erstattning og kan sende inn denne.

Endret av Packard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er kanskje en mulighet, vifta går, og ledeningen fra hovedkortet går inn i pumpen, så videre ut og til vifta. Så er usikker hvordan det vil påvirke det? Men jeg har nå i utgangspunktet funnet frem til at pumpen går. PCen har nå stått pp i 1,5 time, den står fortsatt på 35-45C noe jeg antar at den ikke ville gjort, selv ved lav til ingen last uten sirkulasjon?

 

Det virker som om det heller var snakk om luft, og om luften kommer til pumpen vil det stoppe sirkulasjon.

 

Er nok godt mulig det MilKman, de selger ikke denne lenger, men vil nok ha hvert merket med dette. Går de ta tom eller mangler væske er det ingen måte å fylle uten å bryte garanti. trenger nok ikke mye luft til for å sette en liten pumpe som disse ut av spill. ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...