Gå til innhold

Fil/Print server og SQL server(med 7instances+ sharepoint database)

Kekdal

Anbefalte innlegg

Hei, har fått i en skole oppgave om og lage en fil/print server og en SQL server med 7instances+sharepoint database.

Oppgaven vil ha meg til og liste opp og forklare hvorfor jeg kjøper di ulike hardware produktene. Denne oppgaven er litt uten for pensum og derfor spør jeg dere her på diskusjon! :)

Fil-print serveren er på 5TB og skal forventes med og vokse 15% per år i 5 år.
Det vil si at jeg sitter med nesten 10TB etter 5 år?..

Vi har ikke fått noe informasjon om hvor mange brukere osv det evt skulle vært. Så her kan man velge litt fritt tror jeg. Vi har heller ikke fått noe budsjett så jeg kan "handle" det jeg måtte ønske, men jeg må kunne besvare hvorfor jeg kjøpe akkuratt denne delen.

Har lest ganske mye rundt, og har ikke helt fått grepet på hva jeg trenger enda. Har kjønt jeg må kjøre Raid osv?..

Her kommer selve oppgave teksten :

You are planning to “build” two servers in theory, one should fit the role as high performance file- and print-server and the other is a heavy loaded SQL server.

File server should replace 2 older servers with about 5 TB of data.

SQL server should replace 2 older Windows SQL-servers with seven instances each, including one Sharepoint database.
Expect data growth to be 15% pr. year.

You should not buy a preconfigured server but carefully select components. Plan to keep the servers for five years. There are no limits in costs or units, so you are free to construct these machines as you please. Keep in mind that performance should be a high priority,

Jeg for venter ikke noe A4 sider med svar. men hvis noen har noen nyttige linker osv og dele setter jeg stooor pris på det! :)

Hilsen en fortvilet student.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Lite matnyttig å gå på i den oppgave teksten. Den sier jo ingenting om bruksmønsteret til brukerene. Hva slags bedrift er det snakk om, hva slags last kan en forvente på fil / sql server?

Fordelen med oppgave teksten er jo at du kan sette forventningene selv. F.eks bedriften har 10 high-end brukere som alle kjører svært IO intensive jobber. Anbefaler derfor og kjøpe inn Panasas pNFS for høy ytelse ;)

Se der ja, akkurat som å være på skolen igjen. Glemte å lese hele oppgave teksten, ser den må være printserver også :/

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...