Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - iStereo - 56mm f/1,2 (Oppdatert)

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har kjøpt meg et Fujinon 56mm f/1,2 glass. Har blitt veldig mye bilder med denne komboen i de siste dagene! Et fantastisk objektiv skal man lete lenge etter.. :) Selv om nå jeg ikke får bli med i galleritråden får det stå sin prøve.. :) Vel, her er litt av fangsten i fra de siste dagene:

post-44035-0-59273100-1413382599_thumb.jpg

post-44035-0-91644800-1413382587_thumb.jpg

post-44035-0-52687900-1413382738_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder de tre bildene postet 15/10, så er både det første og det siste godt utført. Men det midtre er perlen i settet for meg. Litt utypisk landskapsbilde der det meste er litt ute av fokus. Men det flotte landskapet bak er innrammet av sterkt høstfargede blader i knivskarp fokus.

Klovnen skulle i utgangspunktet vært vanskelig å gjengi i sort/hvitt med den bakgrunnen. Men med selektiv fokus på et så lyssterkt objektiv så står den klart frem allikevel. Jeg regner med at det er åpen blender, men exif ser ut til å være fjernet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

På klovnen har jeg eksportert bildet via Photoshop av en eller annen grunn (mest sannsynlig gamel vane vond å vende). :) Men det er riktig at klovnen er skutt på f/1,2 som er objektivets maskimale åpning. :) Og selv om det er tatt på maks åpning så er det likevel knivskarpt!! Dette er et helt utroilg godt glass!! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...