Anne Sofie Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Nøtteskrike Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Birger Mulvik Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Fint bilde av Nøtteskrika, Anne Sofie ! Er kanskje litt uenig i ditt valg av blender. Et mindre blendertall ville nok gitt en mer homogen bakgrunn som igjen ville ta mindre oppmerksomhet Lenke til kommentar
Anne Sofie Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Takk for tilbakemelding. Har brukt blender 8 også men da fikk jeg ikke med hele fuglen. Lenke til kommentar
Birger Mulvik Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Takk for tilbakemelding. Har brukt blender 8 også men da fikk jeg ikke med hele fuglen. Det hadde nok vært bedre om du var mye nærmere fuglen ja da avstand fra fugl til bakgrunn ikke er så stor som avstanden fra deg til fuglen tydeligvis Lenke til kommentar
Anne Sofie Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Det forsto jeg ikke. Har brukt 500 mm objektiv. Lenke til kommentar
Birger Mulvik Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Det forsto jeg ikke. Har brukt 500 mm objektiv. Det var nok noe klumpete forklaring jeg kom med, Anne Sofie Det jeg mente å si er at jo lengre avstand fra fugl til bakgrunn jo mere bluret blir bakgrunnen. Samtidig vil dette lettere oppnås om din relative avstand til fuglen er atskillig mindre enn avstand mellom fugl og bakgrunn. Detter gjelder jo uansett hvilken brennvidde du bruker. Har du problem med stor nok dybdeskarphetsfelt så kan det være en fordel å bruke noe mindre brennvidde. Håper noe av dette er forståelig, Anne Sofie ! Lenke til kommentar
Anne Sofie Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Takk for rådet. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Birger er inne på noe ang blender,men på den annen side...ett bilde som skiller seg ut fra allt annet..og det er noe jeg setter høyt.Flotte farger og godt skarpt Lenke til kommentar
Anne Sofie Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Tusen takk Jan Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg