Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av skjermkort beste oppgraderings-valg for denne riggen?

Anbefalte innlegg

Har sett på en budsjett oppdatering for gaming riggen min. Det nye GTX970 kortet var overraskende billig, så tenkte det var beste oppgradering, men vil gjerne ha det bekreftet av dere som vet litt mer.

I tilegg til det listet under har jeg satt inn en ekstra SSD og en 10 000rpm HD + en ekstra kabinett vifte og vannkjøling av cpu.

• EVGA GeForce GTX 660 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "Superclocked"
  • CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1 239,20 1600MHZ (2X4GB)
  • Intel® Core i5-3570K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4GHz, 6MB, 77W, HD4000, Boxed w/fan
  • ASUS SABERTOOTH Z77, Socket-1155
  • Corsair Carbide 300R Midi Tower (Black)
  • BenQ 24" LED GL2450 1920x1080, 12M:1, 5ms, VGA/DVI (Not the best screen)
  • ASUS USB-N66 Dual-Band N900 USB Adapter Powerful Wireless dual-band 3x3 USB adapter delievers high speed 450Mbps WI-FI
  • Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har et bra system du, så er enig i at den mest "fornuftige" oppgraderingen om du vil ha mer ytelse i spill er å gå for GTX 970.

H77 hovedkortet ditt støtter så vidt jeg vet ikke overklokking, men Z77 gjør det. Hadde du i tillegg fått slengt på en overklokk på CPU så hadde vi begynt å snakke.

Lenke til kommentar

Du har et bra system du, så er enig i at den mest "fornuftige" oppgraderingen om du vil ha mer ytelse i spill er å gå for GTX 970.

H77 hovedkortet ditt støtter så vidt jeg vet ikke overklokking, men Z77 gjør det. Hadde du i tillegg fått slengt på en overklokk på CPU så hadde vi begynt å snakke.

Takker! Skal se på det. Vært litt redd for å overklokke da PC'en står i stua og samboeren gjerne ønsker at den er mest mulig stillegående (hovedgrunn for at jeg byttet til vannkjøling :blush: ), men det frister veldig! GTX 970 virket bare som ett rimelig og solid alternativ, men er ikke så god på komponenter og ville bare forsikre meg om at jeg ikke var helt på bærtur og heller burde beholde 660 kortet for så å investere i ny CPU/mer ram osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...