homeboy1 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Jeg vasket det "bort" i går med vann, klorin, børste og maske. Tenkte å vaske enda en gang før jeg legger meg inn igjen på soverommet. Tenkte og å ikke betale husleie for neste måned og se om soppen kommer tilbake, og dermed finne en ny plass å bo. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Ikke nødvendigvis utleiers ansvar hvis det har forekommet feilbruk av leiliighet. F.eks, stenger man til ventiler og tørker mye tøy inne så kan det fort oppstå fuktproblemer I boenheten. Behøver ikke være feil I bygningskonstruksjonen Jeg har jo ikke ventiler på noen av vinduene i leiligheten.. Har bare vinduer som man kan åpne litt, og en luftavfukter som står for det meste på når jeg tørker klær på stativ. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 Er det noen som vet hvilke rettigheter jeg har? Kan jeg nekte å betale husleie neste måned? Vi er 2 som bor her og han ene har allerede betalt husleien før vi merket soppen. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Å heve hele leieavtalen kan være aktuelt om problemene er så alvorlig at det ikke går an å bo i leieobjektet og huseieren ikke viser initiativ til å løse problemene. Heving innebærer at leieforholdet avsluttes med umiddelbar virkning og uten oppsigelsestid. – I forkant av en heving bør leier skriftlig varsle utleier om at leier vil komme til å heve om ikke tiltak iverksettes, understreker Marianne Røed. – Også selve hevingserklæringen må sendes skriftlig. Dersom utleier er uenig i at leier har rett til å heve avtalen er det viktig at leier sikrer seg bevis for muggproblemene før boligen fraflyttes. (ANB) http://www.ba.no/forbruker/bolig/article6441959.ece http://lmgtfy.com/?q=leie+bolig+sopp+rettigheter Endret 26. september 2014 av newman221 Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Jeg får bruke dette når jeg ringer huseieren på nytt idag. Må vell fortelle at han må få det fikset og at jeg ikke vil betale full husleie før saken er fikset. Høres det greit ut? Kanskje jeg kan legge inn noen bilder så dere får se hvordan det ser ut! Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 27. september 2014 Forfatter Del Skrevet 27. september 2014 Nå har jeg kontaktet huseier to ganger og ikke fått noe svar. Har prøvd å vaske bort noe jeg fant bak et klesskap, men får det ikke bort. Det virker som det ikke er noe vegg heller der, virker som det bare er papp veggen.. kan stikke hull på veggen helt nede i hjørnet ved listene Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Plater da..som er blitt fuktige og våte osv over lengre tid.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Er ikke alltid bare å "kontakte huseier" hvis det er en hushai som har massevis av utleieboliger rundt i byen. Ikke alle som bor i kjelleren hos et koselig gammelt ektepar, desverre. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Dårlig veggkonstruksjon? Hmmm, hvordan er skillevegg mellom enheten du leier og øvrige deler av bygget? Det skal være branncelleskille mellom ulike boenheter i boligbygg. Minste tillatte brannmotstand er EI30 [b30] i eneboliger. Er bygget på mer enn 2 tellende etasjer er i hovedsak krav til EI60. Alle gjennomføringer i veggkonstruksjon og etasjeskiller skal være branntettet også. Dersom det er dørforbindelse mellom utleieenhet og øvrige deler av bygget skal det være brannmotstand EI30 [b30] på dør også. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 29. november 2014 Forfatter Del Skrevet 29. november 2014 Kan foresten si at huseieren kom og åpnet veggen og sjekket. Hadde ikke spredd seg noe særlig. Han satte opp glava og no svart plastgreier langs med veggen som jeg ikke vet hva er og bygde ut nedre del av veggen 4-5 cm . Fikk også 1000 kr avslag på leien. Så det ordnet seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå