Gå til innhold

Spørsmål ang. Spotify

Abnorm

Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje Spotify kunne vært tingen for samboeren min, ettersom hun er meget glad i musikk og iPhonen hennes har ikke plass til flere mp3 filer.

Hun har nå bursdag og jeg har opservert noen gavekort rundt om kring: Spotify 600Kr. osv.

Selv er jeg helt grønn, så derfor spør jeg:

Hvordan virker Spotify? Hva får hun for disse 600,-

Koster det noe videre i måneden?

Må hun ha reklame på Spotify (ikke ønskelig)

Slik jeg har oppfatet det, så er Spotify en streaming tjeneste, dvs. hun får tilgang til store mengder musikk som hun ikke trenger å lagre på telefonen, så dermed kan hun slette mp3-filene og frigjøre plassen på mobilen til noe annet.

Men hva skjer på de områdene hvor hun ikke har mobildekning?

Hvordan er det med buffering, er dette historie?

Hva mener dere, er tjenesten vært og betale for?

Er dere fornøy med deres Spotify, eller er det noen ting som irriterer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spotify er en abonnementstjeneste. Du betaler ca 100 pr mnd for å ha tilgang til musikkbibloteket.

Der det ikke er dekning, det er noe som heter offline-modus, slik at du kan lagre sangene lokalt på telefonene (de spilles fortsatt av via spotify appen). Men du må merke sangene / evt spillelister du ønsker å ha tilgjengelig offline. offline sanger / lister vil da ta lagringsplass. Pass på at hun ikke lagrer alt offline, men har noen noen favorittlister / sanger. Fordelen med dette er da at man kan høre på dem når du ikke er tilkoblet Wi-Fi hjemme, og du trenger ikke å ha nett tilgjengelig )sparer datatrafikk, som kan koste, avhengig av abonnementet man har.

Buffering er historie, da skal nettet være dårlig. Har aldri merket at sangene har stoppet for buffering.

Lenke til kommentar

Virker som en god løsning, men...

Slik jeg ser det, blir det ett spørsmål om: Er det verdt å betale 100,- i måneden for å delevis frigjøre lagringsplassen på mobilen?

Hun har allerede brukt mye penger og opparbeidet seg et stor arkiv av låter på telefonen. Pr.dags dato har hun vell alt hun liker. Det hender det kommer noen nye låter som hun liker, men disse låtene hadde vært langt billigere å kjøpe, enn en måned med Spotify.

Greit nok... hun har tilgang til ekstremt mye musikk på Spotify, men jeg er ikke sikker på om hun alikevell hadde valgt å hørt på noe annet enn hva hun allerede har. Så igjen, Spotify tjenesten virker som en god løsning på å frigjøre plassen, men ut over dette ser jeg ingen gevinst.

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...