Gå til innhold

Forum der man kan snakke om warez osv?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Les reglene :!:

 

6.

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det omfatter også informasjon om bruk av diverse modchips og lignende for konsoller. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc. fra filesharing-hubber, videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du spesifisert warez" er ikke tillatt.

Nå er det rimelig latterlig at man ikke kan diskutere modchips til konsoller ihvertfall.

Det er en masse gode grunner til å modde en konsoll som heller ikke er ulovlige.

Min mening er at forumet mister relevanse når man ikke kan diskutere det, da spesielt siden dette er hardware.no.

Modding burde være en fanesak. En forbruker burde kunne gjøre hva han eller hun vil med hardware som personen har kjøpt.

Ser ikke helt forskjellen mellom overklokking (som cpu produsentene gjennom tidene har vært motstandere av) og modding (som konsollprodusentene er motstandere av).

Lenke til kommentar
Modding burde være en fanesak. En forbruker burde kunne gjøre hva han eller hun vil med hardware som personen har kjøpt.

Ser ikke helt forskjellen mellom overklokking (som cpu produsentene gjennom tidene har vært motstandere av) og modding (som konsollprodusentene er motstandere av). 

 

huh, er det ikke lov å modde sin egen konsoll? Det visste jeg faktisk ikke, høres jo litt fjernt ut at man ikke kan skru så mye man vil på sine egne ting! Står det i bruksanvisningen at du ikke har lov og åpne boksen da?

Lenke til kommentar
Modding burde være en fanesak. En forbruker burde kunne gjøre hva han eller hun vil med hardware som personen har kjøpt.

Ser ikke helt forskjellen mellom overklokking (som cpu produsentene gjennom tidene har vært motstandere av) og modding (som konsollprodusentene er motstandere av). 

 

huh, er det ikke lov å modde sin egen konsoll? Det visste jeg faktisk ikke, høres jo litt fjernt ut at man ikke kan skru så mye man vil på sine egne ting! Står det i bruksanvisningen at du ikke har lov og åpne boksen da?

Hmm... Det står vel at du mister garantien om du åpner, ikke at det er ulovlig (?) . Som jeg har forstått så har ikke Norge regler mot å fikse på ditt eget utstyr (enda). Og takk og lov for det...

 

Mvh.

S.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

ber nok om en advarsel eller 2 når jeg poster dette:

 

www.*.com

 

Der står det info om wares, og de har et forum som diskuterer warez. men de har ikke info om hvor du kan laste ned warez. FBI overvåker siden, så de er veldig forsiktige med hva som blir skrevet. Med trussel om et fett søksmål halvvegs opp i tarmen og/eller fengsel så ville jeg vært litt forsiktig.

 

håper ikke jeg tar fart og tramper noen på tærne nå, men jeg tar en sjangs. Om moderatorene vil fjerne dette, go ahead, block the highway to information :p

 

 

//edit: kutta vekk adressa. tenkte at det ikke var så nødvendig å poste den her. PM meg så kan jeg gi den til deg.

Endret av slash
Lenke til kommentar

Denne tråden leder til piratvirksomhet. Bryter klart med punkt 6. i retningslinjer.

 

Vedkommende som opprettet tråden spurte om PM, hvilket er formildende. Det er likevel ikke et argument at vedkommende søker et forum der du kan snakke om piratkopiering. Formålet var utvilsomt å finne forumer der det formidles informasjon som leder til piratvirksomhet.

 

Tråd stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...