Gå til innhold

[Løst] Stille i5 spill-PC til under 7000,- Ønsker tilbakemelding på oppsett

Anbefalte innlegg

God dag! Jeg er en førstegangsbygger som etter lang vurdering og sparing håper jeg har kommet fram til et godt oppsett. Jeg hadde satt stor pris på om noen med større kunnskap enn meg selv kunne ta en titt før jeg bestiller delene.

Jeg ønsker en stillegående, diskre PC, og kommer til å benytte den til skole og noe spilling. Med unntak av GPU ønsker jeg at delene skal kunne være driftssikre og relevante i en stund fremover. Kommer til å bruke en 29’’ 21:9 skjerm som jeg fikk kjøpt svært billig på et lagertømmingssalg om det er av relevans.

Jeg lurer spesielt på om det er noen deler som med fordel kunne ha blitt byttet ut for å få en mer “well rounded” PC. Etter å ha sjekket komponentene opp mot hverandre skal de etter min forståelse passe fint, men er som sagt en nybegynner og ville derfor ha satt stor pris på om noen kunne dobbeltsjekke dette.

Setter stor pris på din hjelp!

http://www.prisjakt.no/list.php?l=118839&view=m

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser som passe greit ut, men ville lagt til coolermaster 212 evo,

Ellers er det ikke noe vits med ITX hovedkort, om kabinettet klarer Micro ATX.

Vær klar over prosessoren du valgte ikke kan overklokkes, da må du velge i5 4670k.

Hei, takk for svar!

Jeg er dessverre avhengig av å ha Wi-Fi, og ser helst at det er innebygd i kortet for å holde det så enkelt som mulig (beklager, burde ha nevnt dette). Jeg har hatt store problemer med å finne et micro ATX kort med Wi-Fi, og har forstått det slik at de av en eller annen grunn ikke finnes i min prisklasse.

Er ikke CPU kjøleren som følger med tilstrekkelig da jeg ikke kan/skal overklokke?

Lenke til kommentar

Har du bare behov for 120 GB lagring du da?

Og minnebrikken du har funnet fram er 1*8 GB .. Anbefaler 2*4 så du benytter dual-channel arkitekturen til hovedkortet.

Har du OS?

Tror 120GB skal holde. Gjør og lagrer det meste i skyen, men tenkte at jeg kunne kjøpe en mekanisk HD ved en senere anledning om nødvendig.

Tusen takk for tipset om å benytte 2 x 4 i stedet. Byttet den med 2 x 4 Team Group Xtreem White DDR3 2400 fra Agentspoons post om PC-pakkeoppsett.

Er så heldig at jeg får Windows 7 eller 8 gratis gjennom Dreamspark Premium på skolen.

Takk for hjelpen!

Endret av sagan87
Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe ett hovedkort til 500 og et trådløst nettverkskort til 200? Er en skam å kjøpe såpass dyrt hovedkort og ikke ihvertfall kjøpe overklokkbar prosessor til en hundrelapp mer.

Etter min mening er overklokking helt meningsløst for andre en entusiasten. Har før overklokket alle prosessorer, men de siste generasjonene prosessorer er såpass raske at man ikke vil merke noe forskjell uansett.

Man overklokker ikke fordi man trenger mere hastighet lengre, men heller av gammel vane.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe ett hovedkort til 500 og et trådløst nettverkskort til 200? Er en skam å kjøpe såpass dyrt hovedkort og ikke ihvertfall kjøpe overklokkbar prosessor til en hundrelapp mer.

Etter min mening er overklokking helt meningsløst for andre en entusiasten. Har før overklokket alle prosessorer, men de siste generasjonene prosessorer er såpass raske at man ikke vil merke noe forskjell uansett.

Man overklokker ikke fordi man trenger mere hastighet lengre, men heller av gammel vane.

Derfor han ikke trenger så dyrt hovedkort ;) Men overklokkingspotensiale kan være nyttig skal man ha den om 5 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke en dum tanke i grunn. Er nok ikke vits i å kjøpe et hovedkort til overklokking med den prosessoren. Tror jeg heller vil forsøke å finne et micro ATX kort og et nettverkskort og heller spare litt penger i stedet for å oppgradere til en K variant av prosessoren.

Har tittet på mATX kort en stund nå, men det virker som om veldig mange klager på dårlig kvalitet på kortene jeg har sett på i 600-800 kronersklassen. Er det et allmennt kjent mATX kort av god kvalitet i den prisklassen som jeg ikke klarer å finne?

Tror i allefall jeg har funnet en bra USB dongle: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1025084

Takk for innspillet!

Lenke til kommentar

En greit overklokket 4690K kan jo gi deg ~10 FPS mer i BF4. Det er vel digg? :)

Hehe, litt mer krutt frister ja, men tror jeg skal spare overklokkingen til neste iterasjon :) Må se an hvor mye det vil koste for et hovedkort + nettverkskort jeg føler meg trygg på. Har lyst til å unngå feilsøkinger for (nesten) en hver pris, og strekker meg ganske langt økonomisk på dette bygget allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...