Gå til innhold

Komplett PC reparasjon


Anbefalte innlegg

Jeg fikk levert en Gaming PC fra Komplett i juli. Foresten fikk god hjelp i denne forum å velge komponenter (LINK).

 

Etter noen uke sluttet viftene å virke og PCen begynte å restarte. Leverte den tilbake til reparasjon. Det kostet ingen ting å sender og jeg fikk den tilbake etter 3-4 uker. De hadde byttet ut hovedkortet og strømforsyning som de meinte var defekt. Det er dumt, men slike ting kan skjer...

 

Men... når jeg startet opp PCen, jeg så at viften på baksiden ikke gikk rundt. Noen timer seinere fikk jeg samme restart problem - overheating. Viften skal går rundt uansett, ikke sant..?

 

Komplet sier at jeg skal sender tilbake igjen. Hva hadde dere gjort? Det hadde vært dumt og for PCen tilbake i oktober uten at den er reparert igjen. Kansje varmen og transport har skadet andre PC komponenter som skal har problemer seinere... ikke bra :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hvis jeg fikk med meg riktig ut fra forrige tråd, så har du i5-4670K + R9 290 eller noe slikt?

Det er lite sansynlig dette oppsettet blir så varmt at vifter rundt kabinettet er nødvendig.

 

Men hvis du snakker om intel kjøleren på prosessoren, skal det lite til den løsner særlig under frakt, og særlig hvis kjøleren er festet dårlig i utgangspunktet.

 

Consair CX 750 er vel billig serie, så den anbefales ikke til overklokking, eller tung belastning, bortsett fra det, kanskje du bare er uheldig. Kanskje du få prøve be komplett teste maskinen ekstra grundig, eventuelt vurdere annen cpu kjøler cooler master 212 evo.

Lenke til kommentar

Okay men da er det ikke cpu viften i alle fall!

Har du sjekket at viften har kontakt med noe på den andre enden av kabelen? Vet ikke hvor godt kjent du er kjent med hovedkortet i kabinettet, men det bør være ganske lett å sjekke at viftekabelen er tilkoblet.

 

Det kan selvsagt være langt mer kompliserte ting, men hadde begynt med dette, samt sjekke temperaturene på cpu i Windows med det programmet.

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Jeg skal sjekke temperaturer.

 

Jeg mistenker at PCen er blitt skadet under transport: den var ikke pakket inn i bobbleplast og ikke var satt bunn-ned i esken.

 

Er det fremdeles lurt å bare krever at det blir repararert eller skal jeg be om refusjon/ ny komponenter?

Lenke til kommentar

Man kan dessverre ikke kreve noen ting før samme/tilnærmet lik feil har funnet sted 3 ganger. Da kan du be om helt nye komponenter, eller få pengene dine tilbake etc.

 

Det er noe dritt rett og slett, å sende PC frem og tilbake slik siden det tar lang tid hver gang, så anbefaler deg å sjekke det du kan få til selv, først :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...