Keyzer28 Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2014 Det var egentlig et eksponeringssjekk-bilde jeg skulle til å slette, men så la jeg merke til golferen, og det gjorde det litt artig likevel. (Så jeg skal i hvert fall ikke skryte på meg at bildet var spesielt gjennomtenkt. ). Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Dag 5 har nok et stramt komponert bilde. Artig med den golferen. Liker valg av bildevinkel.... Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2014 Dag 6. Fortsatt på gata i Oslo. Sort-/hvitt-humør for tida. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Dag 6: "Razor sharp" og ellers kledelig med s/h! Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Skarpt og fint som smort1 påpeker. Er ikke helt sikker på om parkeringsplassen burde vært croppet bort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Enig med BarneyGumble's analys av golferen. Det er slike detaljer som gjør bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Vurderte du å kutte vertikalt på venstre side av trappa? Bare en tanke, vet ikke om det blir til det bedre eller verre. Hverdagsrealisme er i alle fall. Hadde du sort/hvitt som tilleggsutfordring? Ser ut til at det har blitt slik i hvert fall. Komposisjonen sitter bra på det siste. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Jeg omkomponerte før jeg la ut bildet på Flickr i går. Er ikke sikker på hvor streng praksisen er i forhold til den slags i en månedtråd, så jeg lot det første bildet jeg lasta opp bli igjen her. Jeg har ikke sort-/hvitt som utfordring, men det har muligens blitt en greie jeg kommer til å følge ut måneden. Får se. Synes det gjør seg på bybilder. ... by torbus, on Flickr Endret 8. oktober 2014 av Keyzer28 Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Enkel og fin komposisjon. Fine linjer i bildet - bra. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Hva Bjørn Åge sa... Jeg kan godt like minimalisme som her. Synes for øvrig trappebildet hevet seg litt med ny beskjæring. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Operabilder er det mange av, men som vi kan se her, ikke uten grunn mange fotograferer der nede! Flott komp og teknisk bra ellers også. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Med ukas siste bilde (og spoileren) får jeg si som Monty Python: And now for something completely different. Planen var egentlig at det øverste bildet skulle i spoileren, men jo mer jeg ser på det jo mer liker jeg det, så jeg byttet. Måtte gjøre noen avveininger her med meg selv i forhold til publisering av dette bildet, men siden fyren er så ute av fokus kom jeg fram til at det var greit. Det er mennesker i de andre bildene mine også, men de er mer som statister å regne i et bymiljø. Her er jeg veldig tett på (han smatt foran akkurat da jeg trykka ned utløseren). Hadde han vært i fokus hadde jeg ikke publisert. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Her tror jeg at jeg ville ha valgt det i spoileren, det var mye mer liv i det, det andre ble litt flatt i forhold. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 Ved nærmere ettertanke tror jeg du har helt rett, JorunT. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes det du valgte var klart best, spoileren gir meg ikke noe særlig. Selv om det ikke var tilsiktet så gjorde fyren hele bildet for meg. Jeg skulle kanskje tenkt meg at skiltet midt i ikke var der, det ville vært enda "renere" synes jeg - men, ikke noe du kunne gjøre noe med da Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Ble i tvil om de to gitt, så da kan jeg forstå at du ble det også. Men valget av hovedbilde er greit nok, og ute-av-fokus-mannen passer bra inn. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Det over var dag 10. Jeg glemte å legge ut for dag 9. Her kommer det. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Så langt liker jeg best dag 8. Fine linjer og mye tekstur i bakken. Dag 2 på en god nummer to, men jeg syns komponeringen kunne vært bedre. Fyren kunne vært plassert bedre i bildet, disse stålrammene i taket+venstre side blir kuttet bort. Ville selv lekt litt med cropping for å få et litt ryddigere bilde. De andre bildene gir meg dessverre ikke så mye. Det blir litt for "norsk gatefoto", veldig snilt og forsiktig. Men, så jobber man med Oslo som bakgrunn, og det er jo en utfordring i seg selv. Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Takker og bukker for kommentarer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå