Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - 35mm f/1.4 - Keyzer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte du å kutte vertikalt på venstre side av trappa? Bare en tanke, vet ikke om det blir til det bedre eller verre. Hverdagsrealisme er i alle fall.

Hadde du sort/hvitt som tilleggsutfordring? Ser ut til at det har blitt slik i hvert fall. Komposisjonen sitter bra på det siste.

Lenke til kommentar

Jeg omkomponerte før jeg la ut bildet på Flickr i går. Er ikke sikker på hvor streng praksisen er i forhold til den slags i en månedtråd, så jeg lot det første bildet jeg lasta opp bli igjen her. ;)

Jeg har ikke sort-/hvitt som utfordring, men det har muligens blitt en greie jeg kommer til å følge ut måneden. Får se. Synes det gjør seg på bybilder.

15466902662_acae531d1d_b.jpg... by torbus, on Flickr

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Med ukas siste bilde (og spoileren) får jeg si som Monty Python: And now for something completely different.

Planen var egentlig at det øverste bildet skulle i spoileren, men jo mer jeg ser på det jo mer liker jeg det, så jeg byttet.

post-42603-0-65819000-1412953225_thumb.jpg

post-42603-0-08395500-1412953240_thumb.jpg

Måtte gjøre noen avveininger her med meg selv i forhold til publisering av dette bildet, men siden fyren er så ute av fokus kom jeg fram til at det var greit. Det er mennesker i de andre bildene mine også, men de er mer som statister å regne i et bymiljø. Her er jeg veldig tett på (han smatt foran akkurat da jeg trykka ned utløseren). Hadde han vært i fokus hadde jeg ikke publisert.

Lenke til kommentar

Så langt liker jeg best dag 8. Fine linjer og mye tekstur i bakken. Dag 2 på en god nummer to, men jeg syns komponeringen kunne vært bedre. Fyren kunne vært plassert bedre i bildet, disse stålrammene i taket+venstre side blir kuttet bort. Ville selv lekt litt med cropping for å få et litt ryddigere bilde.

De andre bildene gir meg dessverre ikke så mye. Det blir litt for "norsk gatefoto", veldig snilt og forsiktig. Men, så jobber man med Oslo som bakgrunn, og det er jo en utfordring i seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...