RMBB Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Under ligger koden jeg bruker for å lese innholdet i en .bat fil. Hvis jeg fjerner likhetstegnet i LH klarer den å finne ordet, men ikke når likhetstegnet er med. Noen som kan hjelpe meg med problemet? string LH = "host=localhost"; string[] lines = System.IO.File.ReadAllLines("C:\\Program Files\\start.bat"); if (lines.Contains(LH)) { MessageBox.Show("host er satt til localhost"); } Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Kan du poste innholdet i start.bat? Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 cd C:\Program Files\Jayclu\client cd @start /MIN "Jayclu" "C:\Program Files\Jayclu\jre_x86\bin\javaw.exe" -Xss500k -Xmx1200m -Djava.library.path=.\lib64\;.; -jar Jayclu.jar host=localhost port=1099 Lenke til kommentar
WishYou Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Det der vil uansett ikke funke. Siden du vil få et array-element per linje må du treffe på hele linja for å finne match med array.Contains(). Enten må du loope over og matche per streng ellers er det mye bedre å bruke ReadAllText() og matche på den ene strengen du får. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms143368%28v=vs.110%29.aspx Endret 23. september 2014 av WishYou 1 Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 ReadAllText() gjorde susen. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå