Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 6

Anbefalte innlegg

Ja hvis det viser seg som en svakhet så må jeg å si at det virker dårlig. Da tror jeg nok at Apple også vil få ett problem i Norge hvor forbrukerrettigheter står såpass sterkt. Men jeg tar ett forbehold. Det er mange troll på nettet.

Det kan være, men du ser også at lewis som faktisk er veldig kjent på youtube.. også har klart å få en slaks "bøy" på telefonen før han begynte testen. Å han har kun hatt den i lommen. Da dette for min del som liker telefoner med store skjermer er et stort minus da min gammle note 3 ikke har hatt dette problemet.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja slike ting får selvsagt mye oppmerksomhet, og at det er en iPhone gjør ikke saken mindre. Skal uansett ikke ha ny telefon med det samme, og ihvertfall ikkje skjærefjøla 6+, men det er klart Apple skal få tyn for elendig kvalitet om kritikken er berettighet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ja slike ting får selvsagt mye oppmerksomhet, og at det er en iPhone gjør ikke saken mindre. Skal uansett ikke ha ny telefon med det samme, og ihvertfall ikkje skjærefjøla 6+, men det er klart Apple skal få tyn for elendig kvalitet om kritikken er berettighet.

Verftfall når folk bruker den gammle kommentaren som kom da iphone 4 ble lansert! "det er jo plastikk! fysj!"

Selv om det viser seg at plastikk faktisk er dyrere og et mer "durable" matriale til telefoner når det kommer til fall og knall. Spørs selvfølgelig åssen telefon det er da leverandørene bruker forskjellige byggemetoder og tykkelser på matrialene.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

folkens , multitasking betyr at man kan kjøre flere programmer samtidig , også i bakgrunnen

Multitasking bør inkludere flere programmer oppe samtidig, og helst interaktivt (drag and drop, feks). Windowed mode på programmer eller split screen på programmer. Ikke bare "den kjører i bakgrunnen, yay".

selvfølgelig , det var det jeg siktet til

Lenke til kommentar

Du vet en skjerm er mer enn bare oppløsning, sant?

Såvidt jeg har lest av displaymate er iPhone 6 sin skjerm bare slått av s5 og note 4 når det gjelder overall kvalitet, og det er den beste lcd-skjermen så langt.

Skjermen er slått av både S5, Note 4 og Note Edge og Z3 av det jeg kan se i artikler og tester.

Z3 har nesten dobbelt så stort batteri, har langt bedre kamera, mer prosseseringskraft, vanntett og støvtett, bedre skjerm (fargegamut, fargenøyaktighet og oppløsning som er de viktigste tingene) og designet er i -mine- øyne utrolig mye penere enn det gamle og svært lite innovative designet til iPhone.

Og iphonen er en hel del dyrere.

Hva er vitsen?

Jeg hadde skjønt telefonen om den hadde kostet 3500kr. Men den er dyrere enn alle andre toppmodeller, som er bedre enn den. Det eneste dere apple folk har å komme med hver eneste bidige gang er brukervennlighet... Hva da brukervennlighet??? Android er jo kjempebrukervennlig, så dette er jo et dårlig argument.

Kan ikke bare trangsynte appletilhengere en gang for alle innrømme at det er pga fasade og image at de ønsker å kjøpe iPhone? Det er ekslusiviteten som råder her, og ikke funksjon som dere ofte argumenterer for. Hvilket sier mer om personen enn om telefonen i mine øyne.

Men jeg respekterer at meninger er som rasshøl - alle har en, og også selvfølgelig at smaken er som baken - todelt. Det jeg ikke respekterer er folk som lurer seg selv til å tro at iPhone er best i bruk for å kunne forsvare sin trang til å kjøpe noe ekslusivt og dyrt noe for å opprettholde fasaden sin ang image og utstråling.

Jeg kan ærlig innrømme at jeg delvis kjøper biler eller motorsykler og velger merke/modell på bakgrunn av image/fasade. Det gjør de fleste, det blir bare så rart når folk ikke innrømmer dette men istedenfor forklarer kjøpene sine med andre grunner enn det som faktisk er, som at skjermen er god eller at brukergrensesnittet er best. For dette er jo bare svada.

Jeg kan fint også innrømme at om jeg hadde kjøpt en iPhone så hadde jeg følt meg "viktigere/fetere" enn med Android telefon siden iPhone er dyrere og mer ekslusivt. Det gir en illusjon av mer suksess å ha dyre ting for de aller fleste mennesker. Ellers ville det vel ikke eksistert et marked for oppussing av hus feks.

Men for akkurat min del er funksjon viktigere når det er snakk om mobiltelefoni, så derfor holder jeg meg til Android.

Folk må gjerne diskutere imot på dette innlegget. Meningene mine i dette innlegget er ikke mine originale meninger. Det er meninger jeg har tilegnet meg gjennom å lese hundrevis av argumenter fra folk som har iPhone og som diskuterer for at disse er best. Med bakgrunn i dette så vet jeg ikke hvor mye poeng det vil være å forsøke å overbevise meg om noe annet enn det over, men jeg inviterer gjerne til et forsøk. Alltid tilfredsstilllende å komme til en felles enighet :)

Det som skjedde var at tidligere utgaver av IPhone var best når den kom ut

men bare etter noen generasjoner fik den knallhardkonkurranse og de siste geminasjonene kom lit bak toppplaseringen

før skulle Apple-fan ha Iphone fordi den var best

Nå nøyer det å si at den er god nokk

likevel ender de opp med å betale veldig mye for den fordi designet betyr alt

Lenke til kommentar

De får flere brukere på grunn av nysgjerrighet .

da er det nok mange som ikke er helt fornøyde med android som vil prøve Iphone

men mange gjør jo også dette ikke hel 100% frivillig på grunn av jobben velger Iphone som posten ( en annen artikkel på hardware )

spørmålet blir jo om de blir så mye mere fornøyde med IOs ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

...

spørmålet blir jo om de blir så mye mere fornøyde med IOs ?

...noe som sikkert varierer, men for min del var det rett og slett en følelse av å gå fra 2.-divisjon til Champions League når jeg gikk fra Android til iPhone.

Og jeg har ikke hatt noe ønske om å rykke ned igjen...:-)))

• Liker 3
Lenke til kommentar

@den andre elgen

iPhone 6 har fått svært gode skussmål fra en rekke seriøse sider på nettet og utropt til den beste smarttelefonen man kan kjøpe av flere av de, så teorien din holder ikke helt vann.

Det kommer helt an på undersøkelsene.

Et sted vinner det årets utgave av Iphone , andre steder havner den lit bak

TV2 pleier jo å samarbeide med Ampbil .

jeg har fler ganger sett presentasjon på TV2 hjelper deg og da har den havnet som nr tre de siste gangene

Lenke til kommentar

Her er en video som forklarer hvorfor iPhone bøyer seg:

VIDEO

Men det beviser jo bare at kvaliteten til iphone rett og slett ikke kommer i mål med det folk alltid sier med iphone. "kvalitet" osv. E har hatt utrolig mange telefoner, og har aldri hatt roblemer med at en telefon bøyer seg eller gir tegn til dette med å bare ligge i lomma. Selv om jeg har trange bukser, å har alltid telefonen i frontlomma.

Dette er dessverre veldig kjipt da jeg har vurdert å teste ut iphone 6 i senere tid, men da beviser det jo også at e er nødt å ha deksel på telefonen.. men det gjør jo ikke meg noe da iphone 6 bakside ser forferdelig stygg ut, så deksel hadde vært en must for meg uansett.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke amobils representant i disse programmene akkurat helt upartisk heller.

Sjekk heller hva de seriøse sidene ellers sier.

Da er det ingen som er helt upartisk, for noe har man for eller i mot alle selskap

Derfor trenger man tester som behandler alle telefoner likt

men det kommer aldri til skje siden de også har forskjellige egenskaper

hvordan skal man få til en upartisk test som tar hensyn til alle ønsker og brukermønstre ?

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke amobils representant i disse programmene akkurat helt upartisk heller.

Sjekk heller hva de seriøse sidene ellers sier.

Da er det ingen som er helt upartisk, for noe har man for eller i mot alle selskap

Derfor trenger man tester som behandler alle telefoner likt

men det kommer aldri til skje siden de også har forskjellige egenskaper

hvordan skal man få til en upartisk test som tar hensyn til alle ønsker og brukermønstre ?

Derfor ser man på de største, mest seriøse aktørene og ser hva slags testresultater de får, da har man et ganske bra utgangspunkt. De punktene der de er enige kan man ta for god fisk.

Amobil er desverre ikke en av de største, selv om de har ett og annet godt poeng i testene sine.

Hvis f.eks androidcentral har testet iPhone, kan man sikkert regne med at den er partisk, samme, bare motsatt med appleinsider.

Det gjelder å finne de mest upartiske sidene som f.eks www.anandtech.com

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...